بازاریابی محتواسئو

روشی برای افزایش ناگهانی ترافیک سایت برای استارتاپ ها فقط با انتشار یک مطلب

برای افزایش سریع ترافیک سایت می توانید از یک مقاله وبلاگی استفاده کنید.

فرض کنید که شما به تازگی یک استارتاپ راه اندازی کردید. یک وبسایت دارید و شما هیچ ترافیک سایت ندارد.

01-your-mom-visits-your-website

مسلما از این واقعیت اطلاع دارید که شما بیشتر از هر چیز نیاز به ترافیک سایت دارد.

در واقع یک کسب و کار اینترنتی برای سرپاماندن نیاز به این دارد که انسان ها خدمات یا ابزارهایی را که بفروش می رساند مشاهده، استفاده یا خرید کنند. اما چطور می توان به این ترافیک سایت دست پیدا کرد بخصوص اگر کسب و کار شما از صفر شروع شده باشد.

گزینه های در دسترس خیلی زیاد نیستند. تبلیغات فیسبوک، گوگل ادوردز و داشتن تیم روابط عمومی با قابلیت های بالا.

و البته بازاریابی محتوا .

اغلب اوقات بازاریابی محتوا نیاز به هزینه و زمان زیادی دارد. خیلی از بنیانگذاران مشاغل نوپا بازاریابی محتوا را گزینه خوبی برای رشد سریع کسب و کارشان نمی دانند چون طبق گفته این افراد، برای ایجاد ترافیک سایت توسط بازاریابی محتوا نیاز به صرف زمان خیلی زیادی است.

برای افزایش سریع ترافیک سایت می توانید از یک مقاله وبلاگی استفاده کنید.

با تهیه یک مقاله طولانی، قدرتمند و قابل لینک کردن وبسایت شما می تواند در عرض دو هفته ترافیک قابل توجه، حجم زیادی به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و بازدیدکننده های منحصربفرد زیادی جذب کند.

شاید حس کنید که این ادعا – رساندن ترافیک وب سایت از صفر به هزاران بازدید در عرض دو هفته – خیالی و واهی است و احتمالاَ قبل از این هم با چنین ادعاهایی مواجه شدید.

با مطالعه این مطلب و روش هایی که ما در گذشته امتحان کردیم، متوجه می شوید که روش پیشنهادی ما واقعاً کار می کند و البته در این مطلب جزئیات این روش را کاملاً با شما در میان خواهیم گذاشت.

بررسی سریع تجربیات قبلی

این مقاله مربوط به روش هایی مثل “۱۰ تاکتیک فوق العاده ای که باید امتحان کنید” نیست، هر چند گاهی اوقات چنین لیست هایی مفید هستند؛ اما در این مقاله فقط یک راه برای موفقیت یاد می گیرید.

چون این روش واقعا کار می کند و نیازی به تلاش بیهوده ندارد. فقط کافیست مراحلی که در ادامه ذکر می کنیم را دنبال کنید.

اولین مثالی که در این مطلب برای شما عنوان می کنیم و قبلا با این روش موفق شده مربوط به یک فروشگاه آنلاین لوازم شنا است که فقط در عرض یک هفته شاهد افزایش ۱۶۰۰ درصدی ترافیک سایت بود.

در روز دوم ماه آگوست میلادی این وبسایت ۵۷۵ بازدیدکننده داشت. در عرض یک هفته تعداد بازدیدکننده ها به ۱۶۵۴۳ افزایش پیدا کرد.

02-publication-date

در ادامه هم یک مورد دیگر را مشاهده می کنید که تقریبا در مدت زمانی مشابه، شاهد صعود چشمگیری در ترافیکش بود. ترافیک سایت در عرض یک هفته از چندصد بازدیدکننده به حدود ۲هزار بازدیدکننده رسید. البته این دستاورد نسبت به مورد قبلی کمتر است اما بازهم جالب توجه است.

03-472-sessions

استارتاپ مثال زیر هم ترافیک سایت کمی با استفاده از وبلاگ نویسی سطح پایین داشت. در ماه میلادی ژانویه ترافیک این سایت با راه اندازی روشی که در ادامه بیان می کنیم افزایش چشمگیری پیدا کرد. و این ترافیک سایت برای مدتی طولانی حفظ شد.

04-sessions-per-week

مسلما افزایش ترافیک وب سایت مطلوب است اما باید به بهبود سایر شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) هم توجه داشت.

مثلاً بک لینک را به عنوان یکی از KPIهای مهم در نظر بگیرید. یکی از مشاغلی که روش پیشنهادی ما را امتحان کرد، یک شرکت ارائه دهنده نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی بود، که یک وبلاگ با محتوایی که قابلیت لینک شدن زیادی داشت، راه اندازی کرده بود.

در تصویر زیر مشاهده می کنید که در سال ۲۰۱۴ و وقتی این شرکت روش پیشنهادی ما را بکار بست، به چه نتایجی دست یافت. نرخ بدست آوردن لینک های ورودی بشدت افزایش پیدا کرد.

05-referring-domains

نتایج آنقدر مثبت بودند که در کل سال ۲۰۱۵ پایدار باقی ماندند و سرعت رشد بک لینک ها بالا باقی ماند (این سایت در حال حاضر بیشتر از ۳۱ میلیون بک لینک دارد.)

با مشاهده این نمودارها و چارت ها متوجه قابلیت های این روش شدید.

در ادامه جزئیات کامل و مراحل مختلف روش پیشنهادی و چگونگی انجام آن را به شما آموزش می دهیم.

با امتحان کردن این روش چیز خاصی را از دست نمی دهید!

 

گام اول: حدس بزنید که مخاطبین موردنظر شما چه عباراتی را جستجو می کنند

 بررسی اجمالی: در این مرحله مشخص می کنید که مخاطبین ایده آل شما وقتی به محصولاتی مشابه محصولات یا خدمات شما علاقمند می شوند، چه جستجوهایی انجام می دهند.

البته، این یکی از اصول ابتدایی بازاریابی است اما اهمیت زیادی دارد.

با یک تمرین ساده شروع می کنیم. به سه سوال زیر پاسخ بدهید.

  1. محصول شما چیست؟
  2. چه افرادی به این محصول نیاز یا علاقه دارند؟
  3. این افراد برای پیدا کردن این محصولچه جستجویی (مثلاً در گوگل) انجام می دهند؟

برای مثال استارتاپی را در نظر بگیرید که ترجمه نمایشنامه شکسپیر را ارائه می دهد. دانشجویان دانشگاه ها یا دانش آموزان دبیرستانی می توانند ترجمه کامل یا راهنمای مطالعه را تهیه کنند که به آن ها برای اجرای این نمایشنامه در کلاس ادبیات کمک کند.

(نکته: دلیل انتخاب این مثال این بوده که نویسنده قبلاً تجربه کار با چنین استارتاپی را داشته است.)

حالا سه سوال ذکر شده را برای این محصول مرور می کنیم.

  • محصول شما چیست؟ ترجمه کارهای شکسپیر
  • چه افرادی به این محصول نیاز یا علاقه دارند؟ یک فرد نوعی مثل Jed که یک دانش آموز دبیرستانی است. زبان وی انگلیسی است، به اینترنت دسترسی دارد و به گرفتن نمره های خوب در کلاس ادبیات اهمیت می دهد.
  • او برای پیدا کردن این محصول چه عبارتی را در گوگل جستجو می کند؟….

معمولا صدها عبارت مختلف هستند که مشتری های بالقوه آن ها را جستجو می کنند. در ادامه بعضی از عباراتی که Jed برای یافتن این محصول جستجو می کند را مشاهده می کنید:

Macbeth study guides, Macbeth plot summary, do my Macbeth homework, how to ace a test on Macbeth, , how to understand Macbeth, how to write a Macbeth essay, Macbeth modern English, Macbeth in plain English, how to read Macbeth, Macbeth translation, Macbeth translator, Macbeth to English translator, translate Macbeth to modern English, Macbeth modern English pdf, Macbeth summary, Macbeth plot, Macbeth synopsis, understanding Macbeth, Macbeth for high school, Macbeth dictionary

راهنمای مطالعه مکبث (نمایشنامه ای از شکسپیر)، خلاصه ای از نمایشنامه مکبث، انجام تکلیف مدرسه مربوط به مکبث، چطور امتحان مکبث را قبول شویم، چطور نمایشنامه مکبث را متوجه شویم، چطور انشای مکبث را بنویسیم، مکبث به زبان انگلیسی مدرن، مکبث به زبان انگلیسی ساده، چطور مکبث را مطالعه کنیم، ترجمه مکبث، مترجم مکبث، مترجم مکبث به زبان انگلیسی، ترجمه مکبث به زبان انگلیسی مدرن، فایل پی دی اف ترجمه مکبث به انگلیسی مدرن، خلاصه مکبث، طرحی برای اجرای مکبث، خلاصه مکبث، درک مکبث، مکبث برای دبیرستان، دیکشنری مکبث

06-who-in-the-world-is-macbeth

صفحه گوگل را باز کرده و هر چیزی که به ذهنتان می رسد را تایپ کنید.

فقط کافیست حدس بزنید که چه افرادی در اینترنت به جستجوی محصول شما می پردازند.

  • خیلی خاص و ویژه عمل کنید. مسلما فردی که به دنبال محصولی مثل کلاه باشد، در گوگل همین عبارت را جستجو نمی کند بلکه مثلاً کلاه مردانه‌ی مشکی کلاسیک مارکِ X را جستجو می کند.
  • سعی کنید تمام ایده های مختلف را یادداشت کنید. نگران نباشید در مرحله دو تمام این نوشته ها را مرتب می کنیم!

وقتی لیست کاملی از روش های احتمالی جستجوی محصولات یا خدماتتان تهیه کردید، به مرحله بعد می رسیم.

مرحله دوم: مشخص کنید ارزش کدامیک از این جستجوها برای شما بیشتر است

بررسی اجمالی: در مرحله دو موضوع مقاله شما را مشخص می کنیم. اما این انتخاب را به صورت تصادفی انجام نمی دهیم. سعی می کنیم بر اساس داده ها بهترین مورد را جستجو کنیم.

در این مرحله لیستی از مواردی که مشتری هایتان جستجو می کنند دارید که به آن کوئری های جستجو گفته می شود.

سعی کنید در این مرحله از یک ابزار سئو به نام Ahrefs استفاده کنید.

07-ahrefs-tools-to-grow-your-search-traffic

هزینه این محصول ۹۹دلار در ماه است اما می توانید برای مقاصد موردنظر در این مقاله، از دوره رایگان این محصول استفاده کنید.

روی  قسمت Keywords explorer کلیک کنید.

08-ahrefs-keyword-explorer

لیست کوئری ها یا جستجوهای احتمالی مصرف کننده ها (از مرحله ۱) را کپی و در اینجا پیست کنید.

روی دکمه ذره‌بین نارنجی رنگ کلیک کرده و کمی صبر کنید.

نتایج را مشاهده می کنید. اما مفهوم این نتایج چیست و قرار است چه استفاده ای از این نتایج کنیم؟ (به هر حال شما متخصص سئو نیستید بلکه بنیان گذار یک استارتاپ هستید.)

09-ahrefs-20-keywords

داده هایی که مشاهده می کنید، داده های keyword (یا عبارات کلیدی) نام دارند و اطلاعات مختلفی را شامل می شود از جمله این که چه کسانی، چه موقع، کجا و چطور عبارات درج شده را جستجو می کنند.

شاید این اطلاعات خیلی گیج کننده و مبهم به نظر برسند. پس با ما همراه شوید تا نحوه استفاده از آن ها را یاد بگیرید.

اول از همه روی تب Metrics کلیک کنید.

10-ahrefs-metrics

در نمودار ظاهر شده، کلمات کلیدی که حجم جستجوی بیش از ۱۰۰۰ دارند را مشخص کنید. ستون volume مشخص می کند که در ماه چه تعداد جستجو برای یک عبارت کلیدی خاص انجام می شود.

فقط مواردی که حجم بیشتر از ۱۰۰۰ دارند، را انتخاب کنید. سایر موارد اهمیتی ندارند.

11-ahrefs-keyword-metrics

اما در صورتیکه هیچ کدام از این عبارات کلیدی حجم جستجوی بیش از ۱۰۰۰ نداشتند: به مرحله قبل برگشته و سعی کنید موضوع را از دیدگاهی متفاوت بررسی کنید. لیست کلمات کلیدی را بزرگتر یا گسترده تر کنید.

در صورتیکه چند عبارت کلیدی با حجم جستجوی بیشتر از ۱۰۰۰ عدد داشتید، آماده مرحله بعد هستید.

عبارت کلیدی را انتخاب کنید که حجم جستجوی بیش از ۱۰۰۰ و سختی کمتر از ۲۰ داشته باشد.

در این نمودار، سختی عبارت کلیدی (Keyword difficulty) توسط عبارت KD مشخص شده است. طبق اطلاعات ارائه شده توسط Ahrefs، این معیار “تخمینی از میزان سختی گرفتن رتبه ۱ تا ۱۰ در نتایج جستجوی گوگل برای عبارت کلیدی مربوطه است.” در واقع، عدد ۰ نشان دهنده موارد آسان و ۱۰۰ مربوط به موارد فوق العاده سخت است.

اگر عبارت کلیدی با سختی بین ۰ تا ۲۰ داشته باشید، می توانید آن را انتخاب کنید.

اما اگر هیچکدام از عبارات کلیدی موردنظر شما سختی کمتر از ۲۰ نداشتند، به مرحله ۱ برگشته، یک لیست جدید تهیه کرده و دوباره سعی کنید.

در صورتیکه مثل مثال بالا، بیشتر از یک کلمه کلیدی با شرایط ذکر شده دارید، باید یکی از آن ها را انتخاب کنید. همه چیز در طرحی که در ادامه ذکر می کنیم، بستگی به همین یک عبارت دارد.

قرار است بر اساس همین عبارت کلیدی ترافیک سایت تان را افزایش داده و محتوایی تولید کنید که سایت شما را به موفقیت برساند.

در این مثال عبارت Macbeth summary یا خلاصه مکبث انتخاب شده است. هر چند سختی این عبارت کلیدی کمی بیشتر از دو گزینه دیگر است؛ اما ترافیک سایت مربوط به آن هم بیش از پنج برابر است. تاثیر این روش آنقدر زیاد است که مطمئن هستیم سایت موردنظر یکی از ۱۰ رتبه برتر را کسب می کند.

مرحله سوم: موارد موردنیاز برای موفقیت مقاله خودتان را یادداشت کنید

بررسی اجمالی: در این مرحله مقاله شما شکل می گیرد. با استفاده از Ahrefs متوجه می شود که چه چیزهایی را باید در مقاله ذکر کنید، به چند بک لینک نیاز دارید و باید انتظار چه نوع ترافیک سایت ی را داشته باشید.

در Ahrefs روی عبارت کلیدی انتخابی خودتان کلیک کنید.

12-click-macbeth-summary

در این صفحه اطلاعات خیلی زیادی را مشاهده می کنید. اما اینبار این اطلاعات مخصوص کلمه کلیدی انتخابی هستند.

درجه سختی عبارت کلیدی را بررسی کنید.

13-keyword-difficulty

به جمله زیر این درجه دقت کنید. “جهت قرار گرفتن بین ۱۰ رتبه برتر برای این عبارت کلیدی، نیاز به گرفتن بک لینک از تقریبا ۲۰ وبسایت دارید.”

این اطلاعات ارزش زیادی دارند.

پس یک داکیومنت در Google Drive باز کنید.

14-high-traffic-article-plan

در این داکیومنت بنویسید:

تعداد بک لینک های مورد نیاز: ۲۰ (یا هر تعداد که کلمه کلیدی انتخابی نیاز دارد)

در ادامه کلمات کلیدی که باید در مقاله قرار بگیرند را بنویسید. ستونی با عنوان having same terms را بررسی کنید.

15-having-same-terms

روی قسمت View all 1,217 کلیک کنید.

16-1217-keywords

بعد روی Export و بعد روی Quick export کلیک کنید.

17-export-to-csv

فایل را باز کرده و ۲۰ کلمه کلیدی برتر را کپی کنید.

18-20-keywords

سپس اطلاعات کپی شده را در داکیومنت Drive و زیر عنوان Keywords to Include (کلمات کلیدی که باید در مقاله قرار داشته باشند) درج کنید.

19-keywords-to-include

به ابزار Ahrefs و به صفحه مربوط به تاریخ عبارت کلیدی برگردید (روی دکمه back مرورگر کلیک کنید) و صفحه را تا رسیدن به قسمت بررسیِ SERP اسکرول کنید.

اگر قسمت بررسی SERP حاوی بخشی به نام Related question است، روی آن کلیک کنید.

20-related-questions

این سوالات مرتبط را کپی کنید.

21-related-question

و بعد این سوالات را در داکیومنت Drive و در ستونی با عنوان “مشکلاتی که باید رسیدگی شوند” پیست کنید.

22-issues-to-address

در این مرحله مقاله شما کم کم شروع به شکل گیری می کند. اما هنوز چند گام مهم برای تکمیل کار پیش رو دارید.

مرحله چهارم: طرح کلی مقاله را مشخص کنید

بررسی اجمالی: در این بخش چارچوب و ساختار کلی مقاله را ایجاد می کنیم. اگر مهارت چندانی در نویسندگی ندارید، بهتر است از یک فرد ماهر کمک بگیرید.

توصیه های مفیدی که در این مرحله باید مورد توجه داشته باشید، عبارتند از:

  • عنوانی را انتخاب کنید که مخاطبین را تشویق به کلیک کند. برای این کار به دنبال یک فاکتور جذاب باشید که بدون استفاده از روش های گمراه کننده یا تحریک غیرمعقول کاربر، او را تشویق به کلیک کند.
  • برای مقاصد مربوط به بهبود سئو، سعی کنید در قسمت های مهم از عبارات کلیدی استفاده کنید.

در این مرحله نیازی نیست که روی بخش های جزئی مقاله متمرکز شوید چون هدف نوشتن یک طرح کلی است که البته نوشتن این طرح هم نیاز به اطلاعات دارد.

بعد از انجام این کار به مرحله‌ی بسیار مهم بعدی می رسیم.

مرحله پنجم: از افراد بانفوذ درخواست نظر، نقل قول و بازخورد کنید

بررسی اجمالی: افراد مهم و تاثیرگذار در صنعتی که در آن مشغول هستید را شناسایی کرده، با آن ها تماس گرفته و از آن ها برای انجام پروژه کمک بگیرید.

شاید این مرحله برای شما هم مرحله سختی باشد اما یکی از مهم ترین گام ها برای عملی شدن این طرح و ایجاد ترافیک سایت است.

بین تمام مراحل ذکر شده در این مقاله، این مرحله بیشترین قدرت را برای تبدیل کردن مقاله شما به یک ماشین تولید ترافیک سایت دارد.

در این مرحله تقریبا کنترل کاملی بر نتایج و قدرتی که برای شما ایجاد می کند دارید که چگونگی دستیابی به این قدرت را در ادامه توضیح می دهیم.

در مرحله ۳ توضیح دادیم که تعداد بک لینک های موردنیاز برای کسب رتبه برتر را یادداشت کنید.

23-keyword-difficulty

اما چطور باید این بک لینک ها را ایجاد کنید و این بک لینک ها از کجا بدست می آیند؟

برای این کار باید تا جای ممکن به افراد بانفوذ مختلف نزدیک شده و از آن ها تقاضای کمک کنید. این افراد، افرادی هستند که در صنعتی که شما مشغول فعالیت هستید، فعالیت دارند. این ها رقبای شما نیستند بلکه افرادی هستند که نسبت به موضوعی که قرار است برای آن مطلب بنویسید علاقه یا اطلاعات زیادی دارند.

اما هدف از نزدیک شدن به این افراد چیست؟

  • اطلاع پیدا کردن آن ها از وجود شما
  • ایجاد نقطه تماس شماره ۱ (از ۳ نقطه ای که در ادامه توضیح می دهیم)
  • تقاضای لطفی از سوی آن ها برای پاسخ دادن به درخواست بعدی

برای پیدا کردن چنین افرادی روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه با دو روش آشنا می شویم.

یک راه استفاده از ابزار بسیار ارزشمند Buzzsumo است. حتی استفاده از دوره رایگان این نرم افزار هم مزیت‌های خیلی زیادی دارد.

بعد از لاگین در نرم افزار روی قسمت influencers در منوی بالایی کلیک کنید.

23-buzzsumo-influence

سپس روی تب Search Content Shared کلیک کرده و عبارت کلیدی موردنظرتان را تایپ کنید. نیازی به وارد کردن اطلاعات در قسمت Domain(s) نیست.

24-influencers-macbeth-summary

با کلیک کردن روی Search لیستی از افرادی که محتوایی مرتبط با کلمه کلیدی درج شده (در مثال ما Macbeth summary) منتشر کرده اند را مشاهده می کنید.

25-shared-macbeth-content

در حالت ایده آل، این لیست شامل افرادی است که محتوایی شبیه به محتوای موردنظر شما منتشر کرده اند. یکی دیگر از روش های آسان برای پیدا کردن این افراد انجام یک جستجوی ساده در گوگل است.

عبارت کلیدی مورد نظر خودتان را همراه با کلمه وبلاگ یا blog جستجو کنید. در این مثال عبارت Macbeth blogs جستجو شده است. به این ترتیب لیستی از کاندیدهای تماس را مشاهده می کنید.

26-macbeth-blogs

بررسی این لیست ها و پیدا کردن اطلاعات تماس این افراد کمی زمانبر است. اما مطمئنا نتایج بدست آمده ارزش این تلاش را برای ایجاد ترافیک سایت دارد.

در این مرحله باید سعی کنید به حداکثر تعداد ممکن افراد بانفوذ نزدیک شوید. هر چه به افراد بانفوذ بیشتری نزدیک شوید احتمال موفقیت مقاله شما بیشتر می شود.

در بعضی از موفق ترین تجربه های صورت گرفته با این روش، بیشتر از هزاران فرد با نفوذ انتخاب شد. می توانید برای انجام این کار از وبسایت های برون سپاری پروژه کمک بگیرید.

این مرحله، مهم ترین مرحله محسوب می شود پس برای انجام آن نیاز به کار زیادی دارید. سعی کنید تا حد امکان به بیشترین تعداد افراد بانفوذ نزدیک شوید. برای این کار نیازی به بررسی دقیق رزومه این افراد یا دنبال کردن دقیق فعالیت های آن ها در شبکه های اجتماعی نیست. فقط اسم و اطلاعات تماس این افراد را پیدا کرده و با آن ها تماس بگیرید.

تعداد افرادی که باید به آن ها نزدیک شوید، حداقل باید چهار برابر تعداد بک لینک های مورد نیازتان باشد.

با توجه به این که در مرحله ۲ مشخص شد ما به ۱۸ بک لینک نیاز داریم، بنابراین حداقل باید به ۷۲ فرد بانفوذ دسترسی داشته باشیم.

البته شاید این اعداد و ارقام زیاد به نظر برسند اما دقت کنید که بعضی از این افراد به تماس شما پاسخ نمی دهند، بعضی فراموش می کنند یا کلاً تقاضای شما را رد می کنند.

هر چه تعداد افرادی که از آن ها درخواست کمک می کنید، بیشتر باشد احتمال دریافت پاسخ و در نتیجه بک لینک بیشتر می شود. لیست افراد بانفوذی که شناسایی کرده اید را نوشته و اطلاعات تماسشان را یادداشت کنید (آدرس ایمیل، توییتر، لینکدین ، فرم تماس سایت و غیره).

بعد از تهیه اطلاعات تماس، قرار است از این افراد تقاضای کمک کرده و از آن ها بخواهید که در نوشتن مقاله طولانی موردنظرتان به شما کمک کنند.

جزئیات مختلف پیام ارسالی به این افراد متفاوت است اما برای این کار می توانید از الگوی زیر استفاده کنید.

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت [نام فرد]

من متوجه اقدامات و فعالیت های پربار شما در زمینه [در این قسمت به کارهای انجام شده توسط فرد ارجاع کنید] شدم و قصد دارم از شما برای انجام پروژه‌ی [ماهیت کلی پروژه‌ی خودتان را مشخص کنید] درخواست کمک کنم.

در حال حاضر مشغول نوشتن مقاله ای با موضوع [موضوع انتخابی خودتان] هستم. نظر شما راجع به [یکی از نکات برجسته مربوط به موضوع را ذکر کنید] چیست؟

سعی دارم با سایر افراد بانفوذ و پرقدرت در این عرصه هم تماس بگیرم و باعث افتخار است که بعد از انتشار، نظر شما را هم راجع به این مقاله بدانم. البته در صورت تمایل، نام و لینک وبسایت شما در مقاله درج می شود.

لطفا نظرات و افکار خودتان را راجع به این موضوع با من درمیان بگذارید. این مقاله در روز [تاریخ یکی از روزهای هفته بعد] منتشر می شود.

با سپاس

[اسم خودتان]

این قالب کلی را با مشخصات خودتان پر کرده و ارسال کنید.

مرحله ششم: مقاله خودتان را بنویسید

خلاصه: این مرحله کاملا مشخص و سر راست است. در واقع قرار است یک مطلب فوق العاده مفید و ارزشمند تهیه کنید.

در این مرحله برای ایجاد ترافیک سایت باید مهارت نویسندگی خودتان را کاملاً استفاده کرده و یک مطلب فوق العاده تهیه کنید. قرار است این مقاله شما و توانایی هایتان را به دنیا معرفی کند.

در ادامه یکسری نکات مفید و ارزشمند مطرح می کنیم که به شما کمک می کند تا این مقاله را به حداکثر پتانسیل ممکن برسانید و باعث ترافیک سایت بشوید.

  • از عبارات کلیدی موجود در لیست تهیه شده استفاده کنید. البته سعی نکنید مقاله را پر از کلمات کلیدی کنید و بیشتر بر ارزش ایجاد شده برای خواننده متمرکز باشید.
  • مقاله شما باید حداقل شامل ۵هزار کلمه باشد. به خاطر داشته باشید که قصد شما نوشتن یک مقاله حماسی و بی نظیر است. قرار است این مقاله بهترین منبع موجود در اینترنت راجع به موضوع موردنظرتان باشد و با سایر منابع کاملاً متفاوت باشد.
  • از تصویر استفاده کنید. با درج تصویر قابلیت درک مطلب افزایش پیدا می کند. توصیه ما این است که بین پنج هزار کلمه حداقل از ۱۰ تصویر استفاده کنید. البته استفاده از ۲۰ یا ۳۰ تصویر بهتر است.
  • سعی کنید از عناوین فرعی و لیست های بالت دار استفاده کنید.
  • نقل قول های افراد بانفوذ مشارکت کننده را در مقاله درج کنید.
  • حداقل به ۲۰ وبسایت بانفوذ و قدرتمند لینک برقرار کنید. برقراری لینک به سایر سایت ها به اندازه دریافت لینک های ورودی اهمیت دارد. وبسایت های با اهمیت در صنعت مربوطه را پیدا کرده، یک مطلب مرتبط و ارزشمند در این سایت ها را انتخاب کرده و به آن مطلب لینک ایجاد کنید. هدف از چنین لینک هایی تایید اعتبار محتوای شما، فراهم آوردن منابع بیشتر برای خواننده ها و بدست آوردن ارزش co-citation (اشتراک در متن یا هم استنادی) از لینک هاست. می توانید از وبسایت های معروفی مثل ویکی پدیا برای این کار استفاده کنید.
  • در انتهای مقاله بیوگرافی و اطلاعات تماس خودتان را درج کنید. هدف از تهیه این مقاله فقط ارسال مطالب ارزشمند نیست. بلکه قرار است خودتان را به عنوان یک بنیانگذار، یک فرد دارای اطلاعات، پرقدرت و بانفوذ در صنعت معرفی کنید. با افزودن اطلاعات تماس خودتان، فرصت های بدست آمده توسط مقاله بیشتر خواهد شد.

مهم ترین نکته: محتوایی ارزشمند و مفید تهیه کنید تا ترافیک سایت ایجاد شود.

مرحله هفتم: مقاله را منتشر کرده و آن را تبلیغ کنید

خلاصه: در این مرحله قرار است مقاله را منتشر کنید. اما با انتشار مقاله کار شما به اتمام نمی رسد.

بعد از انتشار مقاله کار شما شروع می شود. لازم است برای افزایش ترافیک وب سایت تا جای ممکن به افراد مختلف راجع به این مقاله اطلاع بدهید. اول از همه از کانال های مشخصی که برای بروز رسانی اطلاعات وجود دارد استفاده کنید.

  • به خانواده و دوستانتان اطلاع بدهید.
  • مقاله را در فیسبوک منتشر کنید.
  • مقاله را در توییتر منتشر کنید.
  • مقاله را در لینکداین منتشر کنید.
  • در اینستاگرام راجع به مقاله اطلاع رسانی کنید.
  • انتشار مقاله را در هر شبکه اجتماعی دیگری که در آن عضو هستید، انجام دهید.
  • از تیم خودتان هم بخواهید که مراحل ۱ تا ۶ بالا را انجام دهند.
  • اگر خبرنامه ایمیل دارید، مقاله را از این طریق هم منتشر کنید.
  • در پخش زنده (در فیسبوک، اینستاگرام و غیره) راجع به این مقاله صحبت کنید.
  • هر جای دیگری که مخاطبی دارید هم راجع به این مقاله اطلاع رسانی کنید.

در مرحله بعد، تبلیغات را یک گام جلوتر می بریم.

مرحله هشتم. تماس با افراد بانفوذ و درخواست کمک مجدد

خلاصه: با تهیه لیست افراد بانفوذ در مرحله ۵ فنداسیون لازم برای این مرحله هم فراهم می شود. قرار است مجددا از این لیست برای برقراری تماس با افراد بانفوذ و درخواست یک لطف دیگر از جانب آن ها استفاده کنید.

لیستی که از افراد بانفوذ تهیه کرده بودید را باز کنید. در این مرحله قرار است دو الگوی کلی برای ایمیل تهیه کنید که عبارتند از:

  1. یک الگو برای افرادی که قبل از این نظراتشان را اعلام کرده بودند.
  2. یک الگو برای افرادی که به تقاضای قبلی پاسخ نداده بودند.

ممکن است در اولین تلاشی که برای برقراری تماس داشتید، بعضی ایمیل ها ارسال نشده یا آدرس ایمیل اشتباه بوده‌اند که در هر دو صورت می توانید این افراد را از لیست حذف کنید.

در ادامه دو الگوی کلی برای ایمیل های مربوط به افرادی که به تقاضای شما پاسخ داده و همچنین افرادی که به این تقاضا پاسخ نداده بودند، مشاهده می کنید.

الگوی ایمیل برای افرادی که به درخواست قبلی پاسخ داده و نظراتشان را با شما در میان گذاشته بودند.

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت [نام فرد]

مجددا بابت ارائه نظرات با ارزشتان از شما تشکر می کنم. اطلاعاتی که شما برای بنده فراهم کردید تاثیر زیادی در موفقیت پروژه داشت.

می توانید مقاله را در این لینک مطالعه کنید. همانطور که ملاحظه می کنید در این مقاله به پروفایل توییتر شما و [صفحه لینک شده از سایت فرد] ارجاع کرده ام.

تقاضا می‌کنم که در صورت امکان شما هم مقاله من را لینک کنید. باعث افتخار است که در صورت امکان این مقاله را در شبکه های اجتماعی هم منتشر کنید. شاید این مقاله برای دنبال کننده های شما مفید باشد.

از کمک مجدد شما سپاسگذارم

[اسم خودتان]

 

الگوی ایمیل برای افرادی که به درخواست قبلی پاسخ نداده بودند.

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت [نام فرد]

اینجانب دو هفته پیش با شما تماس گرفتم و درخواست کردم در صورت امکان نظرتان را راجع به مقاله ای که روی آن کار می کردم بیان کنید.

تقاضا می کنم که در صورت تمایل نظرتان را با ما در میان بگذارید. در این صورت، مقاله طبق نظرات شما بروزرسانی خواهد شد.

احتمالا این مقاله برای دنبال کننده های شما در شبکه های اجتماعی هم مفید است. در صورت تمایل می توانید آن را در شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید؛ لینک مقاله.

با احترام

[اسم خودتان]

منتظر پاسخ این افراد بمانید.

بعد از گذشت یک هفته، دوباره با افرادی که به درخواست شما پاسخ نداده یا مقاله را منتشر نکرده بودند، تماس بگیرید و یک ایمیل “یادآوری” مودبانه برای آن ها ارسال کنید.

تاثیرات و قابلیت های این مرحله را دست کم نگیرید.

در این مرحله احتمال زیادی وجود دارد که مقاله شما به نقطه اوج برسد. هر چه افراد بانفوذ بیشتری مقاله شما را به اشتراک بگذارند، وبسایت های بیشتری مقاله را لینک کنند و مقاله ترافیک سایت ارگانیک (غیر پرداختی) بیشتری جذب کند، قدرت وبسایت شما بیشتر خواهد شد.

بعضی از متداول ترین مزایای چنین مقاله ای عبارتند از:

  • ترافیک سایت بصورت ارگانیک برای مقاله هر ماه بیشتر می شود.
  • بدون نیاز به برقراری تماس مجدد با فردی، لینک های ورودی به سایت افزایش پیدا می کند.
  • بدون نیاز به برقراری تماس و تقاضای کمک از کسی، حجم به اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی افزایش پیدا می کند.
  • ذکر نام برند شما هم بدون نیاز به درخواست از کسی افزایش پیدا می کند.

سایر نتایج مثبت بدست آمده برای بعضی از مشتریان ما با دنبال کردن این روش، عبارتند از:

  • دعوت نامه های پادکست
  • دعوت به نوشتن مطلب به عنوان نویسنده‌ی مهمان
  • انتشار مقاله در وبسایت هایی با رزومه قوی
  • دعوت به حضور در تلویزیون و یا میزگردهای مختلف

برای رسیدن به این موفقیت فقط نیاز به انتشار یک مقاله‌ی مناسب و بسیار مفید و ارزشمند دارید.

نتیجه گیری برای ترافیک سایت

این احتمال وجود دارد که شما هم این مقاله را با کمی شک و تردید مطالعه کرده باشید. اما در صورتیکه کل این مطلب را بدقت مطالعه کنید، متوجه پتانسیل های این روش برای ترافیک سایت خواهید شد.

این سرمایه گذاری ۱ یا ۲ هفته ای برای آماده سازی و نوشتن مطلب، ارزش نتایج بدست آمده را دارد. در مقابل این کار ترافیک سایت ، لینک های ورودی، میزان به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و البته شناخته شدن شما به عنوان فردی آگاه برای ماه‌ها افزایش پیدا می کند.

 

در صورتیکه شما هم کارتان را با ترافیک صفر شروع می کنید، این تاکتیک تضمین می کند که ترافیک سایت‌ تان بشدت افزایش پیدا کرده و در عرض دو هفته افراد زیادی با وبسایت شما آشنایی پیدا کنند.

قطعا این نتایج ارزش تلاش را دارد.

در صورتیکه شما هم پیش از این تاکتیک های مشابهی را استفاده کرده اید لطفا تجربیات خودتان و شکست ها یا پیروزی های بدست آمده توسط آن تاکتیک را با ما در میان بگذارید.

 

منبع
https://www.crazyegg.com

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − یک =

بستن