چگونه کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟
یکسری مراحل اثبات شده وجود دارد که دنبال کردن آنها هنگام راه اندازی یکی از ایده های کسب و کار اینترنتی ، موفقیت شما را تضمین می کند. هزاران نفر با دنبال کردن مراحل زیر موفق به راه اندازی کسب و کار اینترنتی شدهاند:
- پیدا کردن یک نیاز و رفع آن
- نوشتن محتوای خوبی که باعث فروش شود
- طراحی و ساخت وبسایتی که استفاده از آن آسان باشد
- استفاده از موتورهای جستجو برای جذب ترافیک به سایت
- اثبات خبرگی در انجام کار موردنظر
- همراهی با مشتریان و مخاطبین از طریق ایمیل
- افزایش درآمد اینترنتی از طریق بیش فروشی و فروش مجدد
چگونه کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم ؟
این مطلب حاوی نکات مفیدی برای همه، از افراد تازه کار گرفته تا کارآفرینان مجرب است و به شما راه اندازی انواع کسب و کار اینترنتی را آموزش میدهد.
مرحله اول: یک نیاز پیدا کرده و آن را رفع کنید
اکثر افرادی که میخواهند بدانند چگونه انواع مدلهای کسب و کار اینترنتی را شروع کنند، مرتکب این اشتباه می شوند که اول به دنبال یک محصول و بعد یک بازار هستند.
اما لازم است که برای افزایش شانس موفقیت خودتان کار را با پیدا کردن یک بازار شروع کنید. در واقع شما باید به دنبال گروهی از افراد باشید که در تلاش برای یافتن راه حلی برای یک مسئله هستند اما هنوز موفق به یافتن پاسخ قطعی نشده اند. اینترنت باعث شده چنین تحقیقی ساده شود:
از انجمن های آنلاین مختلف بازدید کنید و یا هنگام جستجوی عبارات لاتین در گوگل بخشی با عنوان “مردم همچنین میپرسند” نمایش داده میشود که در آن سوالاتی که بیشتر توسط کاربران پرسیده شده مطرح میشود، تا متوجه شوید که مردم بیشتر چه سوالاتی میپرسند و به دنبال حل چه مسائلی هستند.
با تحقیق راجع به کلمات کلیدی می توانید کلمات کلیدی که مردم بیشتر راجع به آن جستجو می کنند؛ اما سایت های زیادی به رقابت درباره آن ها نمی پردازند را مشخص کنید. یک دوره آموزش آنلاین رایگان با عنوان “تحقیق کلمات کلیدی در ۳ مرحله” را آماده نموده ام که پیشنهاد می کنم آنرا مشاهده کنید.
اگر دارای یک برنامه کسب و کار اینترنتی هستید، سعی کنید با بازدید از وبسایت رقبا و یادداشت برداری اقداماتی که برای رفع نیازها انجام می دهند، فعالیت آن ها را بررسی کنید. به این ترتیب می توانید از آنچه آموختید استفاده کرده و محصولی برای بازاری که در حال حاضر وجود دارد ارائه کنید؛ اما این کار را بهتر از رقبا انجام دهید، این اولین گام برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی مطمئن است.
مرحله دوم: محتوایی بنویسید که باعث فروش شود
فرمول اثبات شده برای نوشتن محتوایی که باعث تکمیل فرایند خرید توسط افراد و حرکت آنها در این فرایند از ورود به سایت تا خرید شود، به این صورت است:
- با نوشتن یک عنوان جذاب، توجه افراد را جلب کنید.
- مشکلی که محصول شما قرار است حل کند را توضیح دهید.
- اعتبار خودتان را در حل کردن این مشکل نشان دهید.
- رضایتنامه مشتریان قبلی را اضافه کنید.
- راجع به محصولات و مزایای آن ها صحبت کنید.
- پیشنهاد ارائه کنید.
- یک تضمین قوی ارائه کنید.
- مخاطب را تشویق به خرید فوری کنید.
- درخواست خرید را مطرح کنید.
لازم است که در کل محتوای تولیدی بر این امر تاکید کنید که محصولات یا خدمات شما با چه سرعتی قادر به حل مشکلات افراد و بهتر کردن زندگی آنهاست. خودتان را بجای مشتری تصور کرده و از خودتان بپرسید “این پیشنهاد چه مزایایی برای من دارد؟”
مرحله سوم: طراحی سایت را انجام دهید
وقتی که بازار و محصولات موردنظرتان را انتخاب کرده و فرایند فروش را مشخص کردید می توانید طراحی سایت تان را شروع کنید. این طراحی را ساده نگه دارید. برای جلب توجه افراد کمتر از ۵ ثانیه وقت دارید و اگر این فرصت را از دست بدهید افراد از سایت خارج شده و هرگز برنمیگردند. نکات مهمی که در این مرحله باید رعایت کنید عبارتند از:
- از یک الی دو فونت ساده به همراه یک پس زمینه سفید استفاده کنید.
- طراحی سیستم ناوبری و مرور سایت باید ساده و شفاف بوده و در تمام صفحات یکسان باشد.
- تنها در صورتی از گرافیک، صوت یا ویدیو استفاده کنید که به ارسال پیام مورد نظرتان کمک کند.
- یک پیشنهاد انتخابی ارائه کنید تا بتوانید آدرس ایمیل افراد را جمع آوری کنید.
- فرایند خرید را ساده کنید، طوریکه مشتری برای خرید به حداقل میزان کلیک نیاز داشته باشد.
- سایت شما ویترین آنلاین شماست، آنرا کاربرپسند طراحی کنید.
مرحله چهارم: از موتورهای جستجو برای جذب خریداران هدفمند به وبسایت تان استفاده کنید
اگر دارای یکی از ایده های کسب و کار اینترنتی هستید، تبلیغات پرداختی (پرداخت به ازای کلیک) راهکاری است که ساده ترین راه جذب ترافیک به سایت های جدید و نوپا است. استفاده از تبلیغات کلیکی بجای انتظار برای جذب ترافیک غیرپرداختی و طبیعی دو مزیت دارد.
اول این که آگهی های سایت شما فورا در صفحه نتایج نمایش داده می شود و دوم این که این تبلیغات امکان تست کردن کلمات کلیدی، عناوین، قیمت ها و روش های فروش مختلف را فراهم می کنند. بنابراین نه تنها سریعاً ترافیک سایت افزایش پیدا می کند بلکه می توانید از تبلیغات پرداختی برای تشخیص کلمات کلیدی که بیشترین نرخ تبدیل را موجب می شوند، استفاده کنید. سپس می توانید این کلمات کلیدی در سراسر وبسایت و متن و کد آن استفاده کنید و در نتیجه رتبه های بهتری در جستجوی غیرپرداختی کسب کنید.
مرحله پنجم: خودتان را به عنوان یک کارشناس و متخصص اثبات کنید
مردم از اینترنت برای پیدا کردن اطلاعات استفاده می کنند. حتی اگر کسب و کار اینترنتی در منزل راه اندازی نمودهاید با ارائه اطلاعات مورد نظر کاربران، به صورت رایگان، موفق به جذب ترافیک بیشتر و کسب رتبه های بهتر در نتایج جستجو میشوید. راز موفقیت در این مرحله این است که لینکی حاوی اطلاعاتی جذاب در سایت های دیگر قرار دهید تا افراد به سایت شما جذب شوند.
محتوای تخصصی و رایگان منتشر کنید. سعی کنید انواع مقالات، ویدیوها یا سایر محتوایی که برای افراد مفید است را تولید کنید، مانند آموزش رایگان کسب و کار اینترنتی و این محتوا را در شبکه های اجتماعی یا وبلاگ تان منتشر کنید.
یک لینک تحت عنوان ” اشتراک گذاری با دوستان” در مطالب مفید سایتتان قرار دهید.
خودتان را در شبکه های اجتماعی و انجمن های تخصصی که مخاطبین موردنظرتان در آنجا فعالیت دارند، به عنوان یک متخصص و کارشناس اثبات کنید.
به این ترتیب می توانید خوانندگان بیشتری جذب کنید. بعلاوه سایت هایی که مطالب شما را منتشر می کنند، لینکی به سایت شما ایجاد میکنند. موتورهای جستجو به این لینک ها اهمیت می دهند و وجودشان باعث بهبود رتبه سایت شما میشود.
مرحله ششم: از قدرت ایمیل مارکتینگ برای تبدیل بازدیدکنندگان به خریدار استفاده کنید
با تهیه لیستی از کاربران مایل به عضویت در خبرنامه یا دانلود یک کتاب الکترونیکی مانند کتاب راه اندازی کسب و کار اینترنتی برای دانش آموزان ، در واقع یکی از ارزشمندترین سرمایه های کسب و کار اینترنتی تان را ایجاد می کنید. این مشترکین به شما اجازه ارسال ایمیل را داده اند. این یعنی:
- شما محصولات یا خدماتی را ارائه می دهید که این افراد به دنبالش هستند.
- می توانید رابطه ای طولانی مدت با آن ها برقرار کنید.
- عکس العمل این افراد صددرصد قابل تحلیل و ارزیابی است.
ایمیل مارکتینگ نسبت به تبلیغات چاپی، تلویزیونی یا رادیویی ارزانتر و موثر است زیرا این نوع بازاریابی کاملاً هدفمند است.
هر فردی که از وبسایت شما بازدید کرده و انتخاب میکند که عضو خبرنامه شود، یک مشتری بسیار راغب محسوب می شود. و هیچ روشی بهتر از ایمیل برای دنبال کردن و همراهی با این افراد وجود ندارد.
در کسب و کار اینترنتی ، تهیه لیست ایمیل کاربران را در اولویت قرار دهید.
مرحله هفتم: درآمد کسب و کار اینترنتی تان را از طریق بیش فروشی و فروش مجدد افزایش دهید
یکی از مهم ترین استراتژی های ایمیل مارکتینگ افزایش ارزش طول عمر مشتری است. حداقل ۳۶ درصد از افرادی که یک بار خرید کردهاند، در صورتیکه به خوبی همراهی و دنبال شوند، مجددا خرید خواهند کرد. در واقع خرید اول سختترین بخش کار و البته پرهزینهترین است. بنابراین سعی کنید درآمد اینترنتی تان را از طریق فروش مجدد و بیش فروش افزایش دهید:
- محصولاتی را پیشنهاد دهید که مکمل خرید اول باشند.
- یکسری کوپن الکترونیکی برای تخفیف در خریدهای بعدی به آنها بدهید.
- در صفحه تشکر بعد از خرید، محصولاتی مرتبط با خرید صورت گرفته پیشنهاد بدهید.
- به مشتریان در ازای وفاداری پاداش بدهید تا میزان وفادارای آنها افزایش پیدا کند.
سرعت تغییر و تحول در دنیای اینترنت آنقدر زیاد است که یک ساعت در دنیای آنلاین معادل با حدود پنج ساعت در دنیای واقعی است. اما با این وجود اصول راه اندازی و رشد مشاغل آنلاین موفق همچنان بدون تغییر باقی مانده است. اگر می خواهید بدانید چگونه کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم ، مراحل ذکر شده در این مطلب را دنبال کنید و اگر پیش از این هم مدتی در فضای آنلاین مشغول یکی از انواع کسب و کار اینترنتی بودهاید یک بررسی اجمالی سریع به عمل آورده و مراحلی که احتمالا از قلم انداختید را مشخص کنید. زیرا در صورت انجام اشتباه اصول کار، به موفقیت چندانی دست پیدا نخواهید کرد.
دیدگاهتان را بنویسید