شبکه های اجتماعی

پست‌ اینستاگرام تان شامل چه نوع محتواهائی می تواند باشد؟

متداول ترین پست‌ برای اینستاگرام ، پست‌های تصویری هستند.

حالا که اکانت اینستاگرام خودتان را ساختید، باید شروع به پست کردن محتوایی جذاب کنید. اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد که چندین نوع محتوا بعنوان پست اینستاگرام منتشر کنید از جمله عکس ، ویدیو و استوری.

در ادامه راجع به انواع مختلف پست‌ اینستاگرام و روش‌های ایده آل تشویق افراد به تعامل، صحبت خواهیم کرد.

عکس

متداول ترین پست‌ برای اینستاگرام ، پست‌های تصویری هستند. وقتی قرار است تصویر پست کنید، لازم است تصاویری متنوع را انتخاب و پست کنید. تنوع تصاویر نشان می‌دهد که برند شما متنوع و مناسب با سلایق مختلف است و به این ترتیب فالوورهای اینستاگرام تان را به روش‌های مختلفی جذب و سرگرم می‌کند.

همچنین باید توجه داشته باشید که کاربران به دنبال پست‌ اینستاگرام ناب از برندها هستند نه تبلیغاتی آشکار. سعی کنید فرهنگ شرکت خودتان را با انتشار تصاویری از سبک زندگی و پشت صحنه کارها به نمایش بگذارید. از انتشار بیش از حد عکس محصولاتتان خودداری کنید.

یک مثال خوب از این موضوع، اینستاگرام شرکت نایک است که تصویر محصولات در آن پست می‌شود اما بیشتر مطالب تصاویری از ورزشکاران، کنسرت‌ها و سایر انواع محتوایی را نشان می‌دهند که شخصیت این برند را به بازدیدکننده القاء می‌کنند.

پست اینستاگرام

 

وقتی شروع به کاوش اینستاگرام کنید، متوجه می‌شوید که انواع تصاویری که می‌توانید در پروفایلتان به اشتراک بگذارید، بی نهایت زیاد هستند. سعی کنید خلاق باشید و از هر مفهوم یا سبکی که فکر می‌کنید برای برندتان خوب کار می‌کند، یادداشت برداری کنید. ما برای شروع کار، لیستی از انواع تصاویر موفق در اینستاگرام را برای شما آماده کرده ایم.

تصاویری با مضمون پشت صحنه

این نوع پست‌ اینستاگرام یک نگاه اجمالی از بخشی از کسب و کارتان که مردم معمولاً قادر به مشاهده آن نیستند، برای آنها فراهم می‌کنند. در تهیه چنین تصاویری دقت کنید که تصویر نهایی طوری نباشد که صحنه سازی شده به نظر برسد.

مثال: شرکت Aeronaut Brewing با نمایش دادن کارمندانش حین کار، محیط داخل شرکت را برای مخاطبین به تصویر می‌کشد.

پست اینستاگرام

 

پست کردن مجدد مطالب کارمندان

مطالبی که کارمندان شما در پست اینستاگرام شان منتشر میکنند، برای شما می تواند بسیار مفید باشند (البته حتما اکانت اینستاگرام فردی که مطلب را پست کرده تگ کنید یا نام وی را ذکر کنید). پست کردن مجدد تصاویر کارمندان یکی از روش‌های آسان تولید محتوا و ایجاد شخصیتی انسانی برای یک برند است. به این ترتیب نه تنها مخاطبین با برند شما تعامل خواهند داشت، بلکه شروع به ایجاد رابطه با کارمندان شما خواهند کرد.

مثال: Fenway Park در اغلب اوقات پست‌ اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده توسط خدمه شرکت حین آماده کردن استادیوم را پست می‌کند.

پست اینستاگرام

 

پست‌های آموزشی

پست‌های آموزشی هم نکاتی مختصر درباره چگونگی انجام یا ایجاد بعضی چیزها بیان می‌کنند. معمولاً این تصاویر یا ویدیوها در پست اینستاگرام ، دستورالعمل‌هایی را به روشی ساده و سریع عرضه می‌کند.

مثال: سری ویدیوهای Buzzfeed درباره طرز تهیه خوراکی‌های مختلف آموزنده و در عین حال بسیار سرگرم کننده هستند و انجام آنها بسیار آسان است.

پست اینستاگرام

 

پست‌ اینستاگرام افراد بانفوذ

با این تکنیک می‌توانید از شهرت یک سلبریتی یا چهره شناخته شده برای تبلیغ برند خودتان استفاده کنید. اغلب اوقات این پست‌ های اینستاگرام شامل تصویری از فرد بانفوذ در حال استفاده یا تعامل با محصول مورد نظر است. یکی از مزایای اصلی پست‌های افراد بانفوذ بدست آوردن توجه مخاطبین یک فرد دیگر است.

مثال: Goal Zero تصاویر کوهنورد و عکاس معروف Alex Honnold را در حال استفاده از یکی از ایستگاه‌های شارژ نیروی خورشیدی این شرکت نشان می‌دهد. به این ترتیب با انتشار این پست اینستاگرام نه فقط Goal Zero در معرض دید مخاطبین خودش قرار می‌گیرد، بلکه از فالوورهای Alex که بیش از ۵۰۰ هزار نفر هستند هم استفاده می‌کند.

پست اینستاگرام

 

پست‌های انگیزشی

در پست‌های انگیزشی یک تصویر ساده به همراه یک نقل قول یا متن انگیزه دهنده ترکیب می‌شود. این پست‌ها مخاطبان را ترغیب و دلگرم کرده و ارزش‌های برند را تقویت می‌کنند. هر چند این نوع پست‌ برای اینستاگرام کارآمد و موثر هستند اما برای حفظ ارزش آنها سعی کنید آن‌ها را هر از گاهی و به صورت پراکنده منتشر کنید. اپلیکیشن‌هایی مثل Quipio و Typic  کمک می‌کنند تا متن‌ها را به صورتی به تصاویر الحاق کنید که با اصول برندتان سازگاری داشته باشند.

مثال: Foundr هم برای تشویق و دلگرمی مخاطبینش که شامل کارآفرینان، مالکان کسب و کارهای کوچک و بازاریاب‌ها هستند، از این پست‌های انگیزشی منتشر می‌کند. این پست‌ گذاشتن برای اینستاگرام با رسالت این شرکت به عنوان یک شرکت رسانه ای هم سازگاری دارند.

پست اینستاگرام

 

محتوای تولید شده توسط کاربر

محتوای تولید شده توسط کاربر[۱] (UGC) هم که توسط طرفداران و دنبال کننده‌های شما تولید می‌شود، از جمله انواع محتوایی است که می‌توانید کپی کنید. پست‌هایی که در آن‌ها تگ می‌شوید و پست‌ اینستاگرام با هشتگ برند شما هم منابع خیلی خوبی از UGC هستند.

به اشتراک گذاشتن تصاویر فالوورها و طرفدارانتان نه تنها حس خوبی به آنها می‌دهد بلکه ثابت می‌کند که شما واقعا به آنها اهمیت می‌دهید. اما حتما در کپشن عکس نام نویسنده اصلی را ذکر کنید یا پروفایل وی را روی عکس تگ کنید. برای انتشار محتوای تولید شده توسط سایر کاربران، از آنها اسکرین شات بگیرید و اطراف تصویر را برش بزنید یا از ابزارهای مخصوصی مثل Repost for Instagram استفاده کنید.

مثال: WeWork هر سال یک کمپین #DogsOfWeWork اجرا می‌کند و بهترین تصاویر انتخابی را طبق یک تقویم سالیانه منتشر می‌کند. هر چند WeWork تمام پست‌ های اینستاگرام که در آنها تگ شده را منتشر نمی‌کند اما این کمپین به افزایش مخاطبین این برند و تعامل آنها کمک می‌کند.

پست اینستاگرام

 

Newsjacking یا موج سواری خبری

امروزه تقریبا هر روز مناسبت خاص خود را دارد و رویدادهایی مثل روز خواهر و برادر یا روز بستنی دائما در حال افزایش هستند و تعاملات زیادی را در شبکه‌های اجتماعی جذب می‌کنند. شما هم سعی کنید در این مناسبت‌های محلی، ملی یا جهانی مشارکت کنید. پست‌ اینستاگرام از نوع newsjacking برای انتشار محتوایی طنزآمیز و خودمانی که با مناسبت‌های محبوب مرتبط باشند، بسیار مفید هستند.

مثال: Cava Mezze Grill روز افتتاحیه ملی بسکتبال امریکایی (National’s Opening Day) را جشن گرفت. این رستوران امریکایی با این پست اینستاگرام از طریق یکی از مناسبت‌های محبوب امریکایی‌ها توجه آنها را جلب کرد.

پست اینستاگرام

 

سایز تصاویر در پست اینستاگرام

حالا که بررسی کردیم چه مطالبی را می‌توان در اینستاگرام منتشر کرد، اجازه بدهید برخی از روش‌های افزایش موفقیت و اثربخشی محتوا را مرور کنیم. برخلاف سایر شبکه‌های اجتماعی، طرح و چارچوب ساده پروفایل‌های اینستاگرام شما را ملزم به تمرکز بر کیفیت محتوا می‌کند، نه کمیت آن.

هر چند این ویژگی از نظر جذب و تعامل کاربران بسیار مفید است اما در عین حال به این معناست که نمی‌توانید محتوای با کیفیت ضعیف یا متوسط را مخفی کنید. در نتیجه تولید تصاویری با کیفیت بالا برای فید اینستاگرام بسیار مهم است.

ابعاد تصویر مربعی باید ۱۰۸۰ x 1080 پیکسل باشد. تصاویر منظره ای باید ابعاد ۱۰۸۰ x 566 پیکسل داشته باشند و تصویر پروفایل باید ۱۳۵۰ x 1080 پیکسل باشد. صرف نظر از سایز تصویری که آپلود می‌کنید، همه تصاویر در پروفایلتان به صورت مربعی نمایش داده می‌شوند.

ویدیو

اینستاگرام علاوه بر عکس، امکان آپلود کردن ویدیوهایی با طول کمتر از ۱ دقیقه را هم دارد.

می‌توانید ویدیوهایی که با کامپیوتر به صورت حرفه‌ای ادیت کرده‌اید یا ویدیوهایی که با یک اپلیکیشن موبایلی ادیت کرده‌اید را در این اپلیکیشن دانلود کنید.Splice  یک ابزار ادیت رایگان است (که توسط گروه تولید کننده GoPro ساخته شده است). این ابزار امکان برش چندین کلیپ و افزودن عنوان، موزیک و انجام تغییرات دیگر در آن‌ها را فراهم می‌کند. حالت پیش فرض پخش ویدیو در اینستاگرام، حالت بدون صدا است. به همین دلیل سعی کنید ویدیو را طوری تولید کنید که نیازی به درک و شنیده شدن چند ثانیه اول آن وجود نداشته باشد. می‌توانید در کپشن اینستاگرام از کاربران درخواست کنید که هنگام مشاهده ویدیو، صدا را وصل کنند.

Boomerang

اینستاگرام را باز کرده و روی آیکن دوربین در گوشه سمت چپ بالای صفحه اصلی ضربه بزنید تا دوربین این اپلیکیشن باز شود. می‌توانید با کشیدن صفحه به سمت راست هم به این دوربین دسترسی پیدا کنید.

به تنظیمات پایین صفحه دقت کنید. حالت Normal، عکس‌های معمولی و ساکن می‌گیرد. در سمت راست آن حالت Boomerang را مشاهده می‌کنید که ویدیوهایی ۳ ثانیه‌ای می‌گیرد که به صورت پیوسته رو به جلو و بعد رو به عقب پخش می‌شوند (سایر تنظیمات را در قسمت‌های دیگر این راهنما پوشش خواهیم داد).

بومرنگ امکان ایجاد ویدیوهایی با حالت چرخش دائمی را فراهم کرده که این ویدیوها با عکس‌هایی تولید می‌شوند که پشت سر هم قرار گرفته و یک ویدیوی کوتاه تشکیل می‌دهند. این نوع پست‌ها اغلب برای شرایطی مثل پریدن،‌ های ‌فایو و موضوعات این چنینی جالب هستند.

می‌توانید اپلیکیشنBoomerang  اینستاگرام را دانلود کنید تا محلی مجزا برای ضبط این ویدیوها داشته باشید.

Hyperlapse

اگر ویدیویی دارید که برای اینستاگرام بیش از حد طولانی است، Hyperlapse را امتحان کنید. Hyperlapse از اینستاگرام ویدیوهای طولانی را فشرده سازی کرده و تبدیل به محتوایی کوتاه‌تر و قابل پست کردن می‌کند.

این ابزار، ویدیوهایی به صورت مرور زمان ایجاد می‌کند. برای این که با Hyperlapse ویدیو بسازید، اپلیکیشن آن را دانلود کرده و اجازه دسترسی به دوربین گوشی را به آن بدهید. برای شروع یا توقف ضبط، روی علامت دایره کلیک کنید. وقتی عمل ضبط انجام شد، می‌توانید سرعت ویدیو را از ۱x تا ۱۲x انتخاب کنید. ویدیوی Hyperlapse نهایی را به camera roll (در آیفون) دانلود کنید تا بتوانید بعدا آن را آپلود کنید.

استوری اینستاگرام

استوری‌ های اینستاگرام امکان پست کردن مطالب مختلف با فواصل زمانی کمتر، بدون شلوغ شدن فید اصلی را فراهم می‌کنند. معمولاً در استوری اینستاگرام تصاویر و ویدیوهایی با ادیت کمتر و طبیعی‌تر منتشر می‌شوند. استوری‌های اینستاگرام هم مثل استوری‌های اسنپ چت پس از ۲۴ ساعت محو می‌شوند.

محوریت اصلی استوری اینستاگرام ، انتشار محتوایی طبیعی و بدون ادیت است. در حالیکه فید اینستاگرام باید حاوی تصاویری ادیت شده و کار شده باشد، اما می‌توان عکس‌های استوری اینستاگرام را کمی خام‌تر و بدون ادیت منتشر کرد. از این ویژگی استفاده کنید تا چشم اندازی از پشت صحنه برندتان به کاربران نشان داده یا فرهنگ شرکت خودتان را برای آنها به نمایش بگذارید. مثلاً اگر محیط اداره شما به صورتی است که همه افراد به حیوانات اهمیت می‌دهند و آنها را دوست دارند، عکس و ویدیوهایی درباره این موضوع در استوری اینستاگرام تان منتشر کنید. استوری‌ها ابزارهای مفید هستند که رویدادهای زندگی را به نمایش می‌گذراند، زیرا این بخش از اینستاگرام حساسیت زمانی زیادی دارد.

چگونه در اینستاگرام استوری منتشر کنیم

اینستاگرام سه گزینه برای پست کردن محتوا در استوری دارد. می‌توانید روی علامت دوربین در گوشه بالای سمت چپ تصویر ضربه زده، گزینه Your Story + را انتخاب کنید یا صفحه را به سمت راست بکشید تا به دوربین دسترسی پیدا کنید.

در ادامه سایر تنظیمات دوربین که در بالا پوشش ندادیم را بررسی می‌کنیم.

  • Live: جهت انتشار محتوای زنده برای فالوورها استفاده می‌شود.
  • Type: یک پست متنی ایجاد می‌کند.
  • Music: موسیقی انتخابی شما را روی یک عکس یا ویدیو قرار می‌دهد.
  • Superzoom: یک زوم انیمیشنی به ویدیو اضافه می‌کند.
  • Focus: روی یک شی تمرکز کرده و پس زمینه را محو می‌کند.
  • Rewind: ویدیو را به صورت معکوس پخش می‌کند.
  • Hands-Free: امکان ضبط ویدیو بدون نگه داشتن دکمه رکورد را فراهم می‌کند.

مثل دوربین معمولی آیکن رعد و برق فلاش دوربین را تنظیم می‌کند و آیکن پیکان، نمای دوربین را از دوربین پشت به جلو و بالعکس تنظیم می‌کند.

استوری‌های اینستاگرام ، شخصیت دادن به محتوا را آسان کرده اند. برای دسترسی به فیلترها تصویر را به چپ یا راست بکشید. برای انتخاب یک رنگ و نوشتن با قلم، آیکن قلم را انتخاب کنید.

پست اینستاگرام

 

روی آیکن Aa ضربه زده و متن مورد نظرتان را با کیبورد وارد کنید. آیکن لبخند امکان افزودن موقعیت جغرافیایی، فایل GIF، موزیک، رای گیری و امکانات سرگرم کننده و جذاب دیگری را فراهم می‌کند.

اینستاگرام امکان تگ کردن یک اکانت دیگر در استوری را هم فراهم کرده است که راه خیلی خوبی برای برقراری ارتباط با سایر بیزنس‌ها و فالوورهایتان است. برای تگ کردن یک اکانت، اول علامت @ را تایپ کرده و پس از آن نام کاربر مورد نظرتان را بنویسید. به این ترتیب سایر بازدیدکنندگان می‌توانند روی تگ کلیک کرده و پروفایل تگ شده را مشاهده کنند. اگر شما هم در استوری کاربر دیگری منشن شوید، یک نوتیفیکیشن دریافت خواهید کرد.

وقتی آماده انتشار شدید، روی آیکن Your Story + ضربه زده یا آن را ذخیره کنید تا بعدا منتشر کنید. استوری‌ها در بالای فید اینستاگرام و از طریق تصویر پروفایل شما نمایش داده می‌شوند. برای مشاهده لیست کسانی که استوری شما را دیده اند، می‌توانید استوری را باز کرده و لیست بازدیدکنندگان را به سمت بالا بکشید.

پست اینستاگرام

 

استوری‌های اینستاگرام بسیار شبیه اسنپ چت هستند – البته اسنپ چت تکنولوژی تشخیص چهره و فیلترهای متنوعی دارد. اما تعداد بسیار زیاد کاربران فعال اینستاگرام در کنار قابلیت‌های جستجوی آن، فرصت خیلی خوبی جهت دیده شدن برای مشاغل فراهم می‌کند. بنابراین اگر شک دارید که آیا کسب و کارتان باید از استوری استفاده کند یا خیر، پاسخ ما “بله” است.

لایو اینستاگرام

اشاره کردیم که اینستاگرام گزینه live video هم دارد که امکان به اشتراک گذاری محتوا به صورت بلادرنگ و لحظه‌ای را فراهم می‌کند. برای شروع پخش ویدیوی زنده، دوربین اینستاگرام را باز کرده، حالت Live را انتخاب کرده و روی دکمه Start Live Video کلیک کنید.

وقتی پخش ویدیوی زنده را شروع کنید، به تمام فالوورهای شما که در حال حاضر در این اپلیکیشن حضور دارند یک نوتیفیکیشن ارسال می‌شود و به آنها اطلاع داده می‌شود که شما در حال پخش زنده هستید. کسانی که لایو شما را مشاهده می‌کنند، می‌توانند برای آن کامنت هم درج کنند. نباید از ویدیوهای لایو به صورت پی در پی و مکرر استفاده شود و باید از آن برای انتشار محتوایی لحظه‌ای و هیجان انگیز و لحظاتی جذاب استفاده شود مثل رونمایی از محصولات جدید یا پرسش و پاسخ با کاربران.

پست اینستاگرام

 

[۱]  user-generated content

منبع
https://www.hubspot.com
برچسب ها

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 1 =

بستن