شبکه های اجتماعی

چگونه یک اکانت اینستاگرام از نوع بیزنسی ایجاد کنیم؟

همچنین با مدیریت تنظیمات اینستاگرام آشنا شوید

قبل از شروع کار و ایجاد یک اکانت اینستاگرام باید به این نکته اشاره کنیم که اینستاگرام برای تبلیغ محتوای لحظه ای و تازه ایجاد شده است. شما هم برای این که تناسب مطالبتان را حفظ کنید باید سعی کنید که به صورت منظم و مرتب به تولید و انتشار پست بپردازید.

پروفایل خودتان را به روز نگه دارید تا فالوورهای شما همیشه شما را دنبال کرده و با شما در تعامل باشند. در ادامه توضیح خواهیم داد که چطور می‌توانید یک پروفایل موفق در اینستاگرام ساخته و حفظ کنید.

اگر اپلیکیشن اینستاگرام را ندارید می‌توانید آن را از اپ استور یا گوگل پلی دانلود کنید. از طریق کامپیوتر امکان مشاهده محتوای وبسایت اینستاگرام وجود دارد اما نمی‌توانید از این طریق مطلبی را منتشر کنید و برای این کار نیاز به خود اپلیکیشن اینستاگرام دارید.

تنظیم اکانت اینستاگرام

وقتی اپلیکیشن اینستاگرام را باز می‌کنید، دو گزینه برای ایجاد اکانت اینستاگرام خواهید داشت که عبارتند از: Log In With Facebook  یا Sign Up With Phone or Email. سعی کنید با یک ایمیل بیزنسی ثبت نام کنید تا پروفایل اینستاگرام تان به اکانت فیسبوک شخص خودتان متصل نشود.

سپس جزئیات اکانت اینستاگرام تان را وارد کنید. در قسمت Full Name نام بیزنس خودتان را وارد کنید تا بازدیدکنندگان با آن آشنا شوند. این نام در پروفایلتان نمایش داده نمی‌شود و در واقع username اکانت اینستاگرام شماست (مثل handle که در توییتر استفاده می‌شود).

Username نام منحصر بفردی برای پروفایل شماست و به سایر اکانت‌ ها امکان تعامل با برند شما را می‌دهد. برای مثال username سایت  Arkad.ir، @Arkad_training است.

سعی کنید یک username قابل تمایز انتخاب کنید که پیدا کردن آن آسان باشد. اگر username مورد نظر شما قبلا استفاده شده، می‌توانید بخش اول نام کسب و کارتان را امتحان کنید. توجه: می‌توانید بعدا در قسمت تنظیمات اکانت اینستاگرام ، username خودتان را تغییر دهید بنابراین نیازی به نگرانی برای تغییر آن در آینده ندارید.

بهینه سازی اکانت اینستاگرام

پس از انجام اقدامات ذکر شده، لازم است یک عکس مناسب برای پروفایلتان انتخاب کنید. تصویر پروفایل شما یکی از عناصری است که بیشترین تاثیر را بر بازدیدکنندگان جدید می‌گذارد. به همین دلیل سعی کنید تصویری سازگار با برند خودتان و با علائم بصری ایجاد کنید.

سعی کنید از لوگوی کسب و کارتان یا یک تصویر آشنای دیگر استفاده کنید. تصاویر پروفایل در اینستاگرام به صورت خودکار به شکل یک دایره برش می‌خورند بنابراین این نکته را در نظر داشته باشید و اطراف تصویر انتخابی مقداری فضای باز باقی بگذارید.

نکته بعدی قسمت bio یا بیوگرافی اینستاگرام است. حداکثر تعداد کاراکترهای بیوگرافی اینستاگرام ۱۵۰ کاراکتر است بنابراین لازم است در این قسمت یک خلاصه مستقیم و مختصر از این که شما چه کسی هستید و چرا افراد باید شما را دنبال کنند، بنویسید. با استفاده از اشاراتی به شخصیت برندتان به مخاطبین تان درباره کسب و کارتان اطلاعات بدهید. بیوگرافی اینستاگرام قابل جستجو نیست بنابراین نیازی به نگرانی درباره کلمات کلیدی یا هشتگ‌ های اینستاگرام ندارید.

در قسمت بیوگرافی اکانت اینستاگرام تان می‌توانید کاربران را تشویق به انجام اقدامی خاص کنید مثل استفاده از هشتگی خاص یا بازدید از وبسایت خودتان. بیوگرافی پروفایل شما، تنها جایی است که می‌توانید یک لینک با قابلیت کلیک پذیری در آن درج کرده و به این ترتیب ترافیک را به سمت یک سایت بیرونی هدایت کنید.

اکانت اینستاگرام

به همین دلیل، معمولاً کسب و کارها دائما URL قسمت بیوگرافی اکانت اینستاگرام شان را آپدیت می‌کنند و URL مربوط به تازه ترین پست خودشان را در این قسمت درج می‌کنند. اگر تصمیم به افزودن لینک دارید، از یک ابزار مختصر ساز لینک مثل Tracking URL builder از شرکت HubSpot یا ابزارهایی مثل Bitly یا Goo.gl استفاده کنید تا پروفایلتان شلوغ به نظر نرسد. با دنبال کردن این URL‌ها می‌توانید میزان ترافیکی که اینستاگرام به سمت وبسایت شما هدایت می‌کند را مشخص کنید.

برای تغییر دادن تصویر، نام، نام کاربری، بیوگرافی و URL پروفایلتان در آینده، روی گزینه Edit Profile در پروفایلتان کلیک کنید.

مدیریت تنظیمات اینستاگرام

در نهایت، تنظیمات اکانت اینستاگرام تان را بررسی کنید. روی سه خطی که در سمت راست بالای پروفایلتان قرار دارد، کلیک کرده و سپس روی Settings در پایین صفحه کلیک کنید. (در قسمت username چندین گزینه می‌بینید که بعدا آنها را بررسی می‌کنیم.)

در بخش تنظیمات می‌توانید کارهایی مثل تغییر پسورد، مشاهده پست‌ هایی که لایک کردید، فعال کردن نوتیفیکیشن‌ها و کارهای مختلف دیگری را انجام دهید. در ادامه مواردی که بهتر است بررسی کنید را مرور می‌کنیم.

Story Settings

در این قسمت می‌توانید مدیریت کنید که چه افرادی می‌توانند استوری ‌های اینستاگرام (که در ادامه بررسی می‌کنیم) شما را مشاهده کرده و به آنها پاسخ دهند. توصیه می‌کنیم که اجازه بدهید تمام فالوورهای اینستاگرام تان بتوانند استوری‌ های شما را مشاهده کنند تا به این ترتیب میزان تعامل با برندتان افزایش پیدا کند.

اکانت اینستاگرام

 

Switch to Business Profile

این گزینه به شما امکان می‌دهد تا پروفایل خودتان را به عنوان یک پروفایل بیزنسی ثبت کنید. ابزارهای بیزنسی اینستاگرام امکان برقراری ارتباط کاربران با شما را به روشی آسان فراهم کرده و اطلاعاتی مفید در اختیار شما قرار می‌دهد؛ همچنین امکان تبلیغ محتوا هم با این ابزارها وجود دارد. توجه: برای تغییر پروفایلتان به پروفایل بیزنسی ، لازم است کسب و کار شما یک صفحه در فیسبوک هم داشته باشد.

اکانت اینستاگرام

برای سوئیچ کردن به حالت بیزنسی ، این گزینه را انتخاب کرده، بعد به فیسبوک لاگین کنید و اجازه دهید تا اینستاگرام صفحه شما را مدیریت کند. یکی از صفحات فیسبوک را انتخاب کنید تا به پروفایل اینستاگرام شما متصل شود (برای برقراری ارتباط بین اینستاگرام و فیسبوک، باید ادمین صفحه فیسبوک باشید.)

اینستاگرام به صورت خودکار اطلاعات مرتبط را از صفحه فیسبوک شما استخراج می‌کند تا آنها را ویرایش کنید. حالا شما یک پروفایل بیزنسی در اینستاگرام دارید. حتما قسمت‌های profile insights و account settings پروفایل خودتان را چک کنید (در ادامه بیشتر راجع به این موضوعات صحبت خواهیم کرد).

Private Account

با این گزینه می‌توانید پروفایل خودتان را از حالت public یا عمومی به حالت private یا خصوصی تغییر دهید. اینستاگرام به صورت خودکار پروفایل شما را در حالت public قرار می‌دهد – توصیه می‌کنیم که این حالت را تغییر ندهید. قطعا به عنوان یک کسب و کار تمایل دارید که کاربران بتوانند بدون هیچ مانعی پست‌ های اینستاگرام شما را مشاهده کرده و پروفایلتان را دنبال کنند.

اکانت اینستاگرام

Comments

این گزینه امکان مخفی کردن کامنت‌هایی با کلمات کلیدی یا عباراتی خاص را فراهم می‌کند. برای انجام این کار باید کلمات و عبارات مورد نظرتان را در بخش تنظیمات اینستاگرام نوشته و بعد این ویژگی را فعال کنید. قطعاً دریافت کامنت، جذاب و دلگرم کننده است اما بعضی از کامنت‌ها ممکن است در تضاد با ارزش‌های یک برند باشند یا باعث اهانت به مخاطبین و ناراحتی آنها شوند.

اکانت اینستاگرام

 

Adding Additional Instagram Accounts

در این قسمت می‌توانید تا ۵ اکانت اینستاگرام را اضافه کنید و بدون نیاز به لاگین کردن و خروج از آنها، بین این اکانت‌ ها جابجا شوید. همچنین این ویژگی امکان می‌دهد که چند نفر همزمان به یک اکانت اینستاگرام ورود کنند. برای افزودن یک اکانت اینستاگرام روی گزینه Add Account کلیک کنید. نام کاربری و پسورد اکانتی که می‌خواهید اضافه کنید را وارد کنید. برای جابجایی بین اکانت ‌ها، به پروفایلتان رفته و روی نام کاربری در بالای صفحه ضربه بزنید؛ سپس اکانتی که می‌خواهید به آن سوئیچ کنید را انتخاب کنید.

اکانت اینستاگرام

منبع
https://www.hubspot.com/
برچسب ها

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 15 =

بستن