شبکه های اجتماعی

تبلیغات اینستاگرام را چگونه ایجاد کنیم؟

تنظیم تبلیغات اینستاگرام از طریق پلتفرم تبلیغاتی فیسبوک انجام می‌شود

تبلیغات اینستاگرام یا  Instagram advertising فرصتی منحصربفرد برای تعامل برندها با مخاطبین‌شان فراهم می‌کند. از آنجا که تبلیغات اینستاگرام مثل سایر پست‌ها در فید کاربران نمایش داده می‌شوند، مانند تبلیغات معمولی واضح و آشکار و یا آزار دهنده نیستند. این تبلیغات راهی طبیعی برای تشویق کاربران به کسب اطلاعات بیشتر درباره بیزنس یا محصولات شما فراهم می‌کنند و بهتر است آنرا در استراتژی بازاریابی با اینستاگرام تان قرار دهید.

تبلیغات اینستاگرام را چگونه ایجاد کنیم؟

اگر تجربه تبلیغات در فیسبوک را داشته باشید، احتمالا با اصول کلی کار آشنایی دارید. تنظیم تبلیغات اینستاگرام از طریق پلتفرم تبلیغاتی فیسبوک انجام می‌شود.

برای ایجاد یک آگهی می‌توانید یکی از پست‌ های اینستاگرام تان را که تمایل به تبلیغ آن دارید انتخاب کرده یا یک پست جدید در Ad Manager فیسبوک بسازید. اگر تجربه ایجاد تبلیغ در فیسبوک را ندارید، اول از همه باید یک اکانت را برای این کار تنظیم کنید. همچنین باید اکانت بیزنسی اینستاگرام خودتان را به صفحه فیسبوک تان لینک کنید.

تبلیغات اینستاگرام

برای تعیین اکانت اینستاگرام تان به بخش Business Manager رفته و به منوی Instagram Accounts در سمت چپ صفحه حرکت کنید. سپس روی Claim Instagram Account کلیک کرده، اطلاعات اکانتتان را اضافه کرده و بعد روی Next کلیک کنید.

تبلیغات اینستاگرام

یک هدف مناسب انتخاب کرده و بعد کمپین تبلیغاتی‌تان را نامگذاری کنید. هر چند فیسبوک گزینه‌های زیادی برای این کار ارائه می‌دهد اما در اینستاگرام تنها چند مورد از آنها قابل دسترسی هستند. برای اطمینان از اینکه در مسیری درست قرار دارید، یکی از گزینه‌های زیر را انتخاب کنید:

  • Brand Awareness (آگاهی از برند)
  • Reach (مشاهده)
  • Traffic (ترافیک)
  • App Installs (نصب اپلیکیشن)
  • Engagement (تعامل)
  • Video Views (بازدید ویدیوها)
  • Conversions (تبدیل)

تبلیغات اینستاگرام

پس از اینکه هدف را انتخاب کردید، به شما اعلام می‌شود که نام مجموعه تبلیغاتی مورد نظرتان را انتخاب کنید.

اگر گزینهTraffic  را انتخاب کنید، از شما خواسته می‌شود که یک مقصد برای ترافیک انتخاب کنید. فیسبوک امکان انتخاب یک وبسایت یا یک اپلیکیشن را به عنوان مقصد ترافیک فراهم کرده است.

سپس، فاکتورهای آماری و روانشناختی مثل سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، زبان، کار، وضعیت مالی، رفتارها و ارتباطات افراد را تعیین کنید. همچنین می‌توانید مخاطبین خاصی که مورد نظر دارید را انتخاب کنید.

تبلیغات اینستاگرام

در قسمت گزینه‌های placement (محل‌های پخش تبلیغات)، Edit Placements را انتخاب کرده و در بین پلتفرم‌های موجود اینستاگرام را انتخاب کنید. این مرحله را فراموش نکنید در غیر این صورت تبلیغات شما تنها در فیسبوک نمایش داده خواهند شد. اگر تمایل دارید تبلیغاتتان تنها در اینستاگرام نمایش داده شود، اطمینان حاصل کنید که سایر گزینه‌ها انتخاب نشده باشند.

تبلیغات اینستاگرام

پس از این که اینستاگرام را به عنوان محل پخش آگهی انتخاب کردید، از شما درخواست می‌شود که بودجه را تنظیم کرده و تبلیغاتتان را زمانبندی کنید. می‌توانید کل بودجه یا میزان بودجه صرف شده برای هر روز را انتخاب کنید و بعد تاریخ شروع و پایان کمپین تبلیغاتی خودتان را مشخص کنید.

اگر تاریخ‌ها یا بودجه کل را مشخص نکنید، تبلیغات شما به صورت دائم بر اساس بودجه روزانه‌ای که تخصیص داده‌اید، پخش خواهند شد. در منوی Advanced Options گزینه‌های بیشتری برای زمانبندی و تخصیص بودجه وجود دارد که امکان تنظیم تبلیغات برای پخش در ساعات خاصی از روز را فراهم می‌کنند یا می‌توانید با استفاده از گزینه Accelerated تبلیغات را طوری تنظیم کنید که در اسرع وقت به نتیجه برسند. این گزینه برای تبلیغاتی که مربوط به رویدادهایی با تاریخ اجرای خاصی هستند، مفید است.

تبلیغات اینستاگرام

سپس، محتوای تبلیغاتتان را تنظیم کنید. می‌توانید یکی از پست‌های فعلی را تبلیغ کرده یا مطالب جدیدی را برای تبلیغ آپلود کنید. اینستاگرام امکان ایجاد تبلیغاتی با عناوینی از جمله Single Image، Single Video، Carousel Ads و Story Ads را دارد.

فیسبوک توصیه می‌کند که برای حداکثر شدن میزان پخش تبلیغات، برای حالت مربعی از تصاویری با ابعاد ۶۰۰ در ۶۰۰ پیکسل، برای تبلیغات افقی از ابعاد ۶۰۰ در ۳۱۵ پیکسل و برای تبلیغات عمودی از تصاویری با ابعاد ۶۰۰ در ۷۵۰ پیکسل استفاده کنید. همچنین فیسبوک توصیه کرده که میزان متن موجود در تصویر یا پیش نمایش ویدیو کم باشد.

پس از اینکه تنظیمات آگهی را انجام دادید، می‌توانید سفارشتان را ثبت کنید تا اولین کمپین تبلیغاتی خودتان در اینستاگرام را راه اندازی کنید.

برای تبلیغات اینستاگرام چقدر باید هزینه کرد؟

میزان هزینه‌ای که صرف تبلیغات اینستاگرام می‌کنید، باید متناسب با هدف کمپین تبلیغاتی شما باشد.

اگر سعی به ایجاد لیدهای بیشتری دارید، هزینه تولید هر لید را در نظر گرفته و آن را با سایر کانال‌ها و همچنین ارزش مدت زمان بقای مشتری مقایسه کنید. مثلاً اگر ارزش مدت بقای مشتری ۳ هزار دلار است، صرف ۵۰۰ دلار برای یک کمپین تبلیغاتی ارزشمند است؛ البته اینها اعداد و ارقامی کلی هستند که برای توضیح مسئله ارائه شدند.

صرف نظر از هدفی که دارید، نظارت کردن و بهینه سازی تبلیغات اینستاگرام برای بهره برداری حداکثری از بودجه‌تان ضروی است.

منبع
https://www.hubspot.com
برچسب ها

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =

بستن