ایمیل مارکتینگ

طراحی و ساخت ایمیل با الگوها و قالب های توسعه یافته

استفاده از قدرت ایمیل های هدفمند برای افزایش تعداد بک لینک ها، ایجاد لیدهای موردنظر، برقراری ارتباط با افراد بانفوذ و ایجاد تجربه ای خاص برای کاربران است.

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی امروزه دچار بدنامی شده، البته نه به این خاطر که مردم علاقه ای به دریافت ایمیل نداشته باشند (چون دارند)، بلکه به این دلیل که در چند سال گذشته مشاغل مختلف آنقدر مشتری ها را با طراحی و ساخت ایمیل و ارسال انواع ایمیل های مختلف مورد تهاجم قرار داده اند که حتی ایمیل هایی که واقعا ارزشمند هستند هم به صورت خودکار حذف می شوند.

اما آیا این یعنی ایمیل مارکتینگ کارایی ندارد؟ خیر این طور نیست. اما بهتر است مطمئن شوید که تک تک ایمیل هایی که به افراد ارسال می کنید هدفمند هستند و این اهداف را تا حد امکان در چند کلمه مختصر بیان کنید.

البته اولین مرحله در ایمیل مارکتینگ دریافت ایمیل کاربران و تهیه لیست ایمیل مشتریان فعلی و بالقوه است. در این مطلب فرض بر این است که شما از قبل این کار را انجام داده اید چون تمرکز این مطلب بر تهیه لیست نیست بلکه طراحی و ساخت ایمیل و استفاده از قدرت ایمیل های هدفمند برای افزایش تعداد بک لینک ها، ایجاد لیدهای موردنظر، برقراری ارتباط با افراد بانفوذ و ایجاد تجربه ای خاص برای کاربران است.

اما آیا می توان تمام این کارها را با طراحی و ساخت ایمیل انجام داد؟ مسلما بله ولی باید بدانید که طرز بیان‌تان در ایمیل ها چطور باشد تا به بهترین نتایج ممکن برسید.

مسلما اداره هر کسب و کاری نیاز به کارهای بیشماری مثل بازاریابی، ملاقات های مختلف برای فروش، تحلیل، تهیه محصول و حفظ مشتری دارد. اما بین این همه کار و مشغله چطور می توان وقت طراحی و ساخت ایمیل را پیدا کرد؟ پاسخ این است که اگر از الگوهای آماده مربوط به مقاصد مختلف بازاریابی استفاده کنید، نیازی نیست خودتان این کار را انجام دهید.

در ادامه نگاهی به ایمیل هایی که می توان برای شرایط و وضعیت های مختلف ارسال کرد می اندازیم، مثل ایمیل های مربوط به تجربیات مشتری، حفظ مشتری، تبلیغ وبلاگ و تولید بک لینک.

ساخت ایمیل های مربوط به تجربیات مشتری

اخیرا تحقیقی مشخص کرد که ۷۵ درصد مشتری ها انتظار دارند در هر جایی که مشغول شده و فعالیت دارند (وب سایت، شبکه های اجتماعی، موبایل، به صورت شخصی) تجربه ای یکپارچه و متعادل داشته باشد و ۵۶ درصد آن ها در صورتیکه ارائه اطلاعات تماسشان منجر به دریافت سرویس هایی سریع و مناسب شود، تمایل به ارائه این اطلاعات دارند.

ساخت ایمیل های مربوط به حفظ مشتری

یکی از راه های بهبود تجربیات مشتری این است که دائما سطح رضایت مشتریان فعلی را ارزیابی کنید و به دنبال ایده هایی برای بهبود خدمات و محصولاتتان باشید.

ایمیل های حفظ مشتری هدفشان فقط ایده گرفتن از مشتری ها نیست بلکه در این ایمیل ها باید به مشتری‌ها نشان دهید که برای نظراتشان ارزش قائل هستید و به خواسته ها و نیازهای آن ها اهمیت می دهید.

آیتم های کلیدی این ایمیل ها عبارتند از:

  • اطلاع رسانی به مشتری ها در رابطه با این که تمایل دارید مشکلاتشان را حل کنید.
  • ارائه ایمیل شخصی تان به مشتری ها برای تماس مستقیم با شما.
  • درخواست از مشتریان برای ارائه صادقانه نظراتشان و آنچه در رابطه با محصولاتتان می پسندند یا نمی پسندند.
  • ارائه یک شماره تلفن برای افرادی که قصد دارند به صورت تلفنی نظراتشان را بیان کنند.

 

الگوهای مربوط به تبلیغ وبلاگ

وبلاگ نویسی حرفه ای و باکیفیت و تبلیغ آن دو عنصر کلیدی جهت ایجاد ترافیک برای سایت تان است.

  • ساخت ایمیل تبلیغ وبلاگ قبل از انتشار: باید قبل از انتشار وبلاگتان، از افراد بانفوذی که قادر به ایجاد آگاهی نسبت به برندتان هستند استفاده کنید. ایمیلی که به چنین افرادی ارسال می کنید باید اول از همه با بیان این که شما هم از طرفداران پروپا قرص آن فرد هستید شروع شده و بعد مثلا لینک یکی از پست های اخیر وبلاگ او را درج کرده و بنویسید که به نظر شما این پست خیلی خوب و مفید بوده و غیره.

سپس می توانید از وی درخواست کنید که بعد از انتشار مطلب در وبلاگتان لینک مطلب را برای او ارسال کنید تا وی نظرش را در رابطه با مطلب شما بیان کند.

  • ساخت ایمیل تقاضای پست میهمان: نوشتن پست میهمان در وبلاگ یک فرد بانفوذ به ایجاد ترافیک برای سایتتان و کسب اعتبار در صنعتی که در آن فعالیت دارید، کمک می‎کند. به فرد بانفوذ موردنظرتان اعلام کنید که در صورت تمایل وی یک مطلب به عنوان میهمان در وبلاگش منتشر می کنید و بعد چند ایده با عناوینی جذاب برای او مطرح کنید و در انتها برای نشان دادن مهارت هایتان یکی از پست های اخیرتان را اضافه کنید.

 

تهیه قالب و الگوهای مربوط به بک لینک

گرفتن لینک ورودی از سایت های بانفوذ و مطرح می تواند منجر به ایجاد ترافیک برای سایتتان، افزایش اقتدارتان و جذب مشتری برای آینده شود.

  • ساخت ایمیل مربوط به اصلاح لینک های معیوب: در ایمیل اول به فرد مورد نظرتان اعلام کنید که از خواندن مطالبش لذت برده‌اید و یکسری لینک های معیوب مشاهده کرده اید که در صورت تمایل آن ها را برای وی ارسال می کنید. بعد از این که پاسخ مثبت گرفتید، در ایمیل دوم به هدف واقعی تان می رسید. یعنی در این ایمیل هم لینک های معیوب و لینک های جایگزین را برای او ارسال می کنید و هم اعلام می کنید که شما هم اخیرا مطلبی با موضوعی مشابه در وبلاگتان نوشتید (لینک مطلب را هم درج کنید).
  • ساخت ایمیل ایجاد لینک صفحه منبع: می توانید با ارسال یک ایمیل به سایت منبع و اعلام این که به لیست منابع ارائه شده توسط آن سایت علاقمند هستید و اخیرا راهنمایی نوشتید که با این منابع سازگاری دارند، بک لینک های با کیفیتی از نوع .edu بدست آورید. حتما لینک مربوط به راهنمایی که نوشتید را در ایمیل ذکر کنید. مطمئنا اگر مطلبی که نوشته اید آموزنده و مفید باشد، بک لینک با ارزشی از سایت منبع خواهید گرفت.
  • الگوهای مربوط به تعامل با اعضا: فرایند تهیه لیست ایمیل معمولا سخت و پرزحمت است اما در صورت انجام درست این کار مزایای مختلفی به دست خواهید آورد که یکی از آن ها تعامل شخصی تر با مشتری هاست.
  • ساخت ایمیل های مربوط به خوشامد گویی به اعضای جدید: اولین ایمیلی که بعد از عضویت یک فرد جدید در سایت به وی ارسال می کنید، در حفظ وی نقش زیادی دارد. بنابراین در این ایمیل باید از فرد برای عضویت در سایت تشکر کرده و به او وعده بدهید که همه ایمیل هایی که ارسال می کنید، ارزشمند خواهند بود.
  • ساخت ایمیل پیگیری مشترک: بعد از ایمیل اول، ایمیل دیگری به مشترک ارسال کنید که به مشترک ارزش مطالب‌تان را برای حل یک مشکل یا ارضای یک نیاز یا خواسته نشان دهد. مثلا این کار را با درج کردن ۱۰ لیست از محبوب ترین، ارزشمندتری و پرطرفدارترین مطالب سال گذشته‌تان انجام دهید. بهتر است برای سهولت کار، این موارد را با اتوماسیون بازاریابی پیاده سازی کنید.

از قدرت الگوهای توسعه یافته ایمیلی استفاده کنید

الگوهای توسعه یافته ایمیلی از ابزارهای قدرتمندی است که به شما برای تعامل با مشتریان آینده در ابتدای قیف فروش و خدمت رسانی به مشتری های فعلی با درخواست نظراتشان جهت بهبود و ارتقای مطالب کمک می کند.

به خاطر داشته باشید که موارد ذکر شده در این مطلب فقط یکسری قالب و الگو هستند و شما می توانید و باید بر اساس نیاز های سازمانتان آن ها را تنظیم کنید و طوری شخصی سازی کنید که مشتری ها احساس ارزشمند بودن داشته باشند و نه اینکه حس کنند قصد شما صرفا فروش به آن هاست. اگر نمی دانید کار را از کجا شروع کنید در این صفحه ۲۸ الگوی توسعه یافته ایمیلی وجود دارد که می توانند به شما برای رسیدن به اهداف بازاریابی تان به روشی استراتژیک کمک کنند.

منبع
https://www.forbes.com

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 8 =

بستن