سئو

بررسی سئو وب سایت در جهت ایجاد مشترک راغب (Lead) و افزایش فروش

استراتژی های تولید محتوا و ایجاد بک لینک باید علاوه بر سئو وب سایت با در نظر گرفتن نقش آن ها در افزایش فروش و تبدیل برنامه ریزی شوند.

ممیزی سئو وب سایت باید طوری باشد که مشخص کند چرا رتبه سایت خوب نیست و چه کارهایی را می توان برای اصلاح آن انجام داد.

اصلاح مشکلات فنی سئو وب سایت مثل تگ های عنوان، افزایش سرعت سایت ، بهبود لینک های ورودی (یا بک لینک ها) همگی از جمله موارد مهم هستند. اما اضافه کردن کلمات کلیدی مناسب به تگ های عنوان و سایر بهبودهای فنی سئو وب سایت صرفا برای بهبود نشانه های مربوط به رتبه بندی کاربرد دارند و John Mueller این روش ها را “تفکر کوتاه مدت” می نامد.

سئوی فنی مهم است اما ممیزی (یا حسابرسی) سئو وب سایت کمک بیشتری به بهبود توانایی های سایت در جهت افزایش فروش و لید(Lead) می کند.

در این مطلب بررسی می کنیم که گوگل وقتی سایت ها را رتبه بندی می کند چه کارهایی انجام می دهد سپس توضیح می دهیم که چطور می توانید از این اطلاعات برای ممیزی سئو وب سایت استفاده کنید تا نرخ فروش و جذب لید را افزایش دهید.

ممیزی سئوی فنی

در بیشتر ممیزی های سئو وب سایت سعی می شود که بر جنبه های تکنیکی کدنویسی و انتشار خوبِ سایت تمرکز شود.

حوزه هایی که بیشتر بر آن ها تمرکز می شود عبارتند از:

  • ساختار URL
  • آنالیز redirectها
  • عناوین صفحه (H1)
  • تگ های عنوان

معمولا به این فاکتورهای مهم سئوی فنی اطلاق می شود. سئوی فنی به ساختن فنداسیون یک سایت سالم کمک می کند. اما ضرورتا به افزایش میزان فروش و مشتریان راغب کمکی نمی کند.

بررسی اجمالی ممیزی سئو وب سایت با تمرکز بر فروش و لید

در ادامه فاکتورهایی که باید در ممیزی هایی با هدف افزایش فروش و لید در نظر گرفته شوند را ذکر کرده و بررسی می کنیم. هدف مشخص کردن انواع فاکتورهای مرتبط با تبدیل است که باید در ممیزی سایت بر آن ها متمرکز شد.

چطور از کلمات کلیدی برای تشخیص کم بودن میزان فروش و تبدیل استفاده کنیم

همیشه کلمات کلیدی در ممیزی سئوی فنی مورد بررسی قرار می گیرند. اما ممیزی که هدفش فروش و لید باشد باید کلمات کلیدی را بر اساس معیارهای زیر مرتب سازی کند (به ترتیب نزولی بر اساس میزان ارزش):

  • میزان کارایی جهت ایجاد تبدیل
  • میزان ارزش کلمه کلیدی برای ایجاد فروش
  • ارزش کلمه کلیدی جهت ایجاد آگهی از برند

در ادامه مثال هایی را در این رابطه بررسی می کنیم.

قابلیت کلمات کلیدی را برای تبدیل شناسایی کنید

برخی کلمات کلیدی ارزشی برای تبدیل بازکننده سایت به لید یا فروش ندارند.

ممکن است شرکتی که کار جابجایی پیانو انجام می دهد از طریق عبارت “وزن پیانو چقدر است؟” بازدیدکننده جذب کند. این عبارت یک نمونه عبارت دنباله دار است که برای ما اهمیتی ندارند.

گاهی اوقات این عبارات نامربوط نتیجه استفاده از محتوای نامناسب برای بازاریابی است.

مثلا اگر یک رستوران غذاهای دریایی مقاله در رابطه با ماهی های عجیب منتشر کند ممکن است ترافیک زیادی را بگیرد که مربوط به جستجوی ماهی های عجیب در گوگل باشد. اما این ترافیک برای ایجاد آگاهی از برند یا ایجاد فروش بیشتر کارایی ندارد. به همین خاطر است که خیلی از سایت ها ترافیک بالایی دارند اما میزان فروش یا تبدیلشان کم است.

لینک هایی که این نوع مطالب جذب می کنند در اغلب موارد به بهبود رتبه سایت برای عبارات مهم تری مثل “رستوران غذاهای دریایی در شهر یا منطقه X” کمکی نمی کنند.

نتیجه

وقتی هدف افزایش فروش و لید است، تمرکز محتوا و استراتژی بازاریابی محتوا همیشه باید بر این موارد باشد:

  1. ایجاد آگاهی از محصول یا خدمات
  2. رتبه بندی برای کلمات کلیدی که به تبدیل ارتباط داشته باشند.

خلاصه

هدف بازاریابی محتوا هرگز نباید بدست آوردن لینک باشد. بدست آوردن لینک صرفا ابزاریست برای رسیدن به هدف اصلی که افزایش فروش و لید است.

وقتی یک بیزنس صرفا بر کسب لینک متمرکز می شود، هرگز نمی تواند درک کند که یک کمپین چه کمکی به اهداف اصلی یعنی فروش و جذب لید می کند.

پس استراتژی های تولید محتوا و ایجاد لینک باید با در نظر گرفتن نقش آن ها در افزایش فروش و تبدیل برنامه ریزی شوند.

همیشه هدف تولید محتوا و لینک باید جذب مشتریان جدید باشد. با انجام این کار تلاش های شما جهت تولید محتوا و لینک به پشتیبانی از اهداف افزایش فروش و لید کمک می کند. بنابراین تمرکز ممیزی سئو وب سایت باید کمک به یک کسب و کار جهت رسیدن به اهدافش باشد.

جهت رسیدن به اهدافی مثل فروش و لید باید مسیری واضح و روشن از صفحه اصلی تا صفحه “تشکر از خرید” وجود داشته باشد.

تطبیق کلمات کلیدی با صفحات سایت

هدف این بخش از ممیزی سئو وب سایت بهبود رتبه بندی سایت برای بهترین کلمات کلیدی است. در ممیزی سئو وب سایت باید دلایل کم بودن فروش و تبدیل سایت مشخص شده و بعد اقدامات لازم جهت بهبود رتبه بندی کلمات کلیدی و افزایش فروش و تبدیل پیشنهاد شود.

گام اول: مشخص کردن صفحات سایت

عبارات کلیدی را با صفحاتی از سایت که موتور جستجو به آن‌ها اشاره می کند، تطبیق دهید.

گام دوم: تحلیل تناسب صفحه با عبارت کلیدی

یکی از دلایل بسیار متداول برای پایین بودن نرخ تبدیل و فروش این است که صفحاتی که برای عبارات کلیدی در نظر گرفته شده اند رتبه خیلی خوبی ندارند. و دلیل خوب نبودن رتبه این صفحات، وجود مشکلی در خود محتوا است.

گام سوم: تحلیل هدف کاربر

همانطور که ذکر شد یکی از دلایل عملکرد نامناسب یک صفحه، وجود مشکل در محتوای آن است. ممکن است محتوا خوب باشد اما با قصد کاربر از جستجو همخوانی نداشته باشد.

معمولا سایت هایی که فرم توصیه گونه دارند و محصولات و سایت های مختلف را پیشنهاد می کنند، برای کوئری[۱] های عمومی، بهترین رتبه را بدست می آورند. با ایجاد آگاهی می توان از این سایت ها پیشی گرفت اما خود این موضوع نیاز به یک مقاله کامل دارد.

گام چهارم: معماری سایت

معماری سایت هم یکی دیگر از اجزای سئوی تکنیکی است که می تواند در رتبه بندی سایت هم تاثیر گذار باشد.

ایده آل این است که اطمینان حاصل کنید صفحات مهم سایتتان بخوبی در صفحه اول سایت یا المان‌های مهم در زمینه ناوبری لینک شده باشند. این صفحات در رتبه بندی سایت مهم ترین نقش را دارند. اگر صفحات مهم سایتتان که رتبه پایینی دارند خوب لینک شده باشد، در این صورت مشکل از شما نیست. اما باز هم می توانید کارهایی جهت بهبود لینک دهی به صفحات سایت انجام دهید.

اشتباهاتی در معماری سایت که باید از آن ها اجتناب کنید:

  • برای قدرت دادن به معماری سایتتان متکی به لینک های فوتر (لینک های پایین سایت) نباشید: معمولا لینک های فوتر برای موتورهای جستجو اهمیت کمی دارند.
  • سعی کنید از بکاربردن منوهای ناوبری خیلی بزرگ اجتناب کنید: بهتر است ساختار مرور سایت به صورت سلسله مراتبی باشد طوریکه بخش های مهم تر اول لینک شوند و سپس زیرصفحات مهم (صفحات سطح دوم) به اندازه دو لینک دورتر از صفحه اصلی لینک شوند. همچنین باید ملاحظات مربوط به تجربیات کاربر را در نظر داشت و در صورت لزوم این سلسله مراتب را ادامه داد.
  • از اولویت دادن به صفحاتی که کاربران به آن ها علاقمند نیستند، اجتناب کنید. یکی از اشتباهات رایج، دادن اولویت و توجه بیش از حد به صفحاتی است که مستقیما به لید یا فروش مرتبط نیستند. صفحاتی مثل صفحه درباره ما و صفحات این‌چنینی مهم هستند اما نباید اهمیت صفحات تماس با ما، تلفن، فروش و صفحات محصولات را یکسان تلقی کنید.
  • صفحه اول سایت را بیش از حد پر از لینک نکنید. شلوغ کردن و در هم ریختگی سایت فقط باعث ایجاد مانعی برای انجام کاری که بازدیدکننده به قصد آن وارد سایت شده می‌شود. انجام کاری که بازدیدکننده به قصد آن وارد سایت شده چه خرید یک نرم افزار باشد چه کسب یک سرویس خاص، باید ساده باشد. باید برای رسیدن به اهدافی مثل فروش و لید مسیری واضح و روشن از صفحه اصلی تا صفحه “تشکر از خرید” وجود داشته باشد.

بهترین اقدامات برای بهبود معماری سایت جهت افزایش لید و فروش:

  • لینک صفحات مهم را تاجای ممکن نزدیک به صفحه اصلی قرار دهید.
  • لینک ها را به ترتیب اهمیتشان برای کاربران اولویت بندی کنید طوری که به آن ها جهت مقایسه، یادگیری، انتخاب و تماس با شما کمک کنند.

گام پنجم: کلمات کلیدی با کیفیتی که رتبه پایین دارند

تشخیص اقدامات لازم برای کلمات کلیدی مهمی که رتبه کمی دارند شبیه حل معماست و ممیزی سئو وب سایت برای حل این معما باید به سوالات زیر پاسخ بدهد:

  1. آیا صفحاتی که برای این عبارات کلیدی انتخاب شده اند، بهترین انتخاب ممکن هستند؟
  2. آیا راهی برای بهبود رتبه صفحاتی با رتبه پایین وجود دارد؟

 داده های ساخت یافته می توانند نقش مهمی در پرورش لید و افزایش فروش ایفا کنند.

بهینه سازی شِما (Schema) – داده های ساخت یافته

میکرودیتای شِما[۲] اطلاعاتی است که در سایت شما قابل مشاهده نیست و فقط برای موتورهای جستجو قابل رویت است. معمولا این اطلاعات جهت ارتقای رتبه در جستجو مورد توجه قرار می گیرند اما قابلیت های بیشتری دارند. داده های ساخت یافته می توانند نقش مهمی در پرورش لید و افزایش فروش ایفا کنند.

یکی از مقاصد مهم داده های ساخت یافته‌ی فایل Schema.org که اغلب نادید گرفته می شود، ارائه اطلاعات در رابطه با موضوع سایت، سرویس ها یا خدمات ارائه شده، آدرس کسب و کار مربوطه و سایر اطلاعاتی است که هنگام جستجو در گوگل به افراد نمایش داده می شود. فراهم کردن اطلاعات مربوط به سرویس ها و خدماتی که ارائه می دهید و اطلاعات جغرافیایی نقش زیادی در افزایش فروش و تبدیل دارد.

با اینکه گاهی جای شک است که میکرودیتای شما به رتبه بندی بهتر سایت کنند، اما این اطلاعات جهت درک سریع تر و بهتر قصد و کاربرد یک صفحه وب به الگوریتم های جستجو و البته به بازدیدکنندگان سایت کمک می کنند.

قلب سئو وب سایت ، بهینه سازی صفحات سایت است طوری که موتور جستجو این صفحات را بخوبی شناسایی کند. میکرودیتای شما راه بسیار خوبی جهت رسیدن به اهداف افزایش فروش و لید است.

عملکرد موتورهای جستجو چگونه است؟

برای حرکت فرایند ممیزی سایت به مرحله بعد لازم است اطلاع داشته باشیم که موتورهای جستجو چطور کار می کنند.

با این که مرتب این طور ادعا می شود که عملکرد موتورهای جستجو نامشخص است، اما این ادعا کاملا درست نیست و اطلاعات زیادی در رابطه باموتورهای جستجو کشف شده.

با این که روند دقیق و نحوه کار الگوریتم های جستجو کاملا شناخته شده نیست، اما عناصر و ابزارهایی هستند که در رسیدن به نتایج نهایی موثرند.

در ادامه بررسی جامعی از نحوه کار موتورهای جستجو ارائه داده و ارتباط آن را با افزایش فروش و لید مشخص می کنیم.

تاثیر الگوریتم‌های جستجو بر رتبه بندی

چندین المان مختلف در تولید و نمایش نتایج جستجو نقش دارند که معمولا به این تولید کننده های نتایج “موتور” گفته می شود ولی بهتر است آن ها را الگوریتم نامید.

وقتی همه موتورهای دخیل در جستجو را کنار هم قرار دهیم یک موتور جستجو خواهیم داشت که فقط یک الگوریتم نیست بلکه متشکل از چندین الگوریتم مختلف است که با هم کار می کنند.

چند نمونه از موتورهایی (engine) که یک موتور جستجو را تشکیل می دهند:

  • موتور شاخص گذاری
  • موتور رتبه بندی اصلی
  • موتور اصلاحات (مربوط به تجربیات کاربر و شخصی سازی)
  • موتور نمایش
  1. موتور شاخص گذاری (Indexing)

کار موتور شاخص گذاری تقریبا ساده است و در واقع خزشگر وب سایت هاست (Googlebot). هدف Googlebot پیدا کردن صفحات جدید و دانلود آن هاست و می تواند صفحات وب را هم در قالب موبایلی و هم دسک تاپ دانلود کند.

برخی موارد و الزامات از نظر Googlebot مهم هستند از جمله حصول اطمینان از این که فایل های CSS و جاوااسکریپت سایت برای خزشگر قابل دستیابی باشند. اگر Googlebot نتواند این فایل ها را پیدا کند رتبه سایت افت می کند. برای این مورد نرم افزارهایی هستند که به شما کمک کنند. در ادامه اطلاعات مفید را در این زمینه بررسی می کنیم.

نتیجه: معماری سایت

یکی از موارد مهم ترتیب اطلاعات سایت است که به آن معماری سایت گفته می شود. معماری سایت باید طوری باشد که بازدیدکننده را به انجام اقدامی که برای آن وارد سایت شده، کمک کند.

بنابراین هنگام ایجاد یک صفحه وب و طراحی معماری سایت، سعی کنید به کارهایی که بازدیدکننده سایت سعی به انجامشان خواهد داشت فکر کنید. کارهای متداول عبارتند از:

  • خرید تجاری
  • تحقیق در رابطه با محصولات
  • تحقیق اطلاعاتی
  • خواندن اخبار
  • سرگرمی
  • خودیاری (Self-improvement)

کار مورد نظر بازدیدکننده هر چیزی که باشد، لازم است وب سایت طوری سازماندهی شده باشد که به انجام آسان آن کار کمک کند. قابلیت سایت جهت برآورده کردن سریع نیازهای کاربران، یکی از المان های کلیدی در دستورالعمل رتبه بندی کیفی گوگل است.

خلاصه: معماری سایت

یک وبسایت تجاری باید موارد مهم از نظر خریدار را شناسایی کند از جمله این که محصولات از چه موادی ساخته شده اند، محل کارخانه کجاست، عملکرد محصول در مقایسه با محصولات مشابه چطور است و غیره. این اطلاعات، اطلاعاتی هستند که معمولا بازدید کنندگان سایت به دنبالشان هستند.

ایجاد امکانِ پیدا کردن سریع و آسان این اطلاعات، به کاربران و البته وب سایت های تجاری کمک می کند زیرا در این صورت ایندکس گذار (Googlebot یا Bingbot) هم می تواند این اطلاعات را پیدا کرده و صفحات مربوطه را تشخیص بدهد. این امر اهمیت زیادی دارد چون گوگل سایت ها را بر اساس هدف و قصد کاربر هنگام جستجوی عبارات کلیدی رتبه بندی می کند. اگر عبارت مورد جستجوی کاربر دارای ماهیت تجاری باشد، در این صورت گوگل برای آن عبارت، به سایت های تجاری رتبه بهتری تخصیص می دهد زیرا سعی به برآورده ساختن نیازهای کاربران و مطابقت با قصد و هدف آن ها دارد.

برخلاف باور عموم، رتبه بندی سایت ها صرفا بر اساس نشانه های مربوط به رتبه بندی انجام نمی شود بلکه قصد و هدف کاربران از جستجو هم اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین اگر کاربران انتظار مشاهده یک سایت تجاری را در نتایج جستجو دارند، باید طوری عمل کرد که ماهیت تجاری سایت به موتورهای جستجو نشان داده شود.

این نشان می دهد که سازماندهی مناسب یک سایت و بهینه سازی آن برای استفاده کارآمد توسط انسان ها باعث می شود که سایت برای موتورهای جستجو هم بهینه سازی شده و موتور جستجو بتواند درک بهتری از هر صفحه و کل سایت داشته باشد.

نکات مربوط به ساختار مفهومی صفحه

نرم افزارهای سئو وب سایت معمولا بررسی اجمالی از معماری سایت هم ارائه می دهند. اما اگر بخواهید درک کنید که موتور خزشگر چه تفسیری از ساختار مفهومی یک صفحه خاص دارد URL مربوط به آن صفحه را در سرویس W3C Markup Validation Service درج کنید. در بخش More Options  باکس مربوط به قسمت Show Outline را تیک بزنید و بعد برنامه را اجرا کنید تا ساختار مفهومی تگ های عنوان را به شما نشان دهد.

نتیجه

با این که در حال حاضر تگ های عنوان به اندازه قدیم مهم نیستند، اما به نظر من استفاده درست و معنا دار از این تگ ها به موتورهای جستجو جهت شناسایی هدف و کاربرد یک صفحه کمک می کند.

  1. الگوریتم رتبه بندی اصلی (یا هسته‌ای)

اکثر افراد کار موتور رتبه بندی را به فاکتورهای رتبه بندی نسبت می دهند. اما در الگوریتم رتبه بندی اصلی به غیر از فاکتورهای رتبه بندی عوامل زیاد دیگری هم دخیل هستند.

در حال حاضر مشخص شده که الگوریتم پنگوئن که پردازش لینک ها را بر عهده دارد، بخشی از الگوریتم رتبه بندی اصلی است. آنچه هنوز نامشخص است این است که آیا فاکتورهای رتبه بندی دیگری هم در الگوریتم پنگوئن دخیل هستند یا خیر (مطالب مرتبط: الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟).

نکات مربوط به فاکتورهای رتبه بندی

وجود الگوریتم پنگوئن به عنوان بخشی از الگوریتم اصلی گوگل باوری را که مدت ها همه پذیرفته بودند – این که الگوریتم رتبه بندی اصلی متشکل از بیش از ۲۰۰ فاکتور رتبه بندی است – تغییر داد. یکی از فاکتورهای رتبه بندی مهم لینک های ورودی است.

درک این که الگوریتم پنگوئن گوگل چه لینک هایی را به حساب آورده و چه لینک هایی را به حساب نمی آورد بخشی مهم از ممیزی سئوی وب سایت است. به همین خاطر بهتر است مقاله مربوط به الگوریتم پنگوئن را مطالعه کنید چون به ممیزی سئو وب سایت و پیشگیری از نتیجه گیری های شتابزده و احتمالا اشتباه در رابطه با لینک های ورودی به شما کمک می کند.

Matt Cutts (از مهندسین جستجوی سابق گوگل) “تناسب، موضوعیت، اعتبار و افزودن ارزش” را از جمله موارد مهم در رتبه بندی برشمرده است.

مسلما نمی توانید با فشردن یک دکمه در یک نرم افزار ممیزی سئو وب سایت اطلاعاتی درباره “اعتبار” یا “ارزش ایجاد شده” توسط سایتتان بدست آورید. با این وجود اینها از جمله فاکتورهای رتبه بندی و نشانه هایی هستند که گوگل به دنبال آنهاست.

پس یک ممیزی که تمرکزش بر افزایش فروش و لید باشد عواملی مثل اعتبار و یا ارزش ایجاد شده توسط سایت را در نظر می گیرد.

  1. موتور اصلاحات

همانطور که پیش از این مشاهده کردیم، موتورهای جستجو برای مشخص کردن رتبه ها به انتظارات کاربر هم اهمیت می دهند تا متوجه شوند چه سایت هایی قادر به برآورده کردن این انتظارات هستند. گاهی اوقات الگوریتم رتبه بندی به دلایل مختلف قادر به حل این مسئله نیست. به همین دلیل الگوریتم هایی خارج از محدوده الگوریتم اصلی هستند که مسئول مشخص کردن نتایج نهایی هستند و این امر در موتور اصلاحات هم مشاهده می شود.

احتمالا تابحال برای شما هم پیش آمده که با دیدن رتبه بندی بعضی رقبا که مثلا لینک های ورودی ضعیف یا محتوای ضعیفی دارند تعجب کنید. دلیل کسب این رتبه ها (علیرغم وجود نشانه هایی از ضعف سایت برای رتبه بندی) وجود فاکتورهایی به غیر از الگوریتم رتبه بندی اصلی است و دلایل متداول برای کسب چنین رتبه هایی عبارتند از: موضوعیت سایت، تازه بودن مطالب، انتظارات کاربر، موقعیت جغرافیایی و غیره.

اگر از دیدگاه بیش از ۲۰۰ فاکتور رتبه بندی به این نتایج نگاه کنید، احتمالا معقول به نظر نمی رسند اما اگر این دیدگاه را اصلاح کنید می توانید سایر عواملی را که خارج از الگوریتم رتبه بندی اصلی بر رتبه ها تاثیر می گذارند بهتر درک کنید. به این ترتیب مسلما دلیل بهتر بودن رتبه های رقبا را هم درک کرده و بهتر می توانید رتبه خودتان را بهبود ببخشید.

موتور اصلاحات یکی از مهم ترین بخش های الگوریتم گوگل است که کمتر در مورد آن صحبت می شود.

در موتور اصلاحات از اطلاعاتی مثل موقعیت جغرافیای کاربرِ موتور جستجو، ساعت روز و فاکتورهای دیگر مثل تجربیات کاربر استفاده می شود تا رتبه بندی های جدیدی که متفاوت با رتبه های محاسبه شده توسط الگوریتم رتبه بندی اصلی هستند، ایجاد شود.

موتور اصلاحات می تواند باعث شود که یک سایت که در الگوریتم رتبه بندی اصلی رتبه خوبی ندارد در صورت تطبیق با خواسته ها و انتظارات کاربران بین ۱۰ نتیجه برتر جستجو قرار بگیرد.

نکته: یکی از کلید های رتبه بندی رضایت کاربران است

می توانید این مورد را در رابطه با حوزه‌ِی وکلای مربوط به صدمات شخصی ملاحظه کنید. اگر در گوگل عبارت Personal Injury Lawyer + نام شهر را جستجو کنید دو نوع نتیجه متفاوت مشاهده می کنید که در بالای هر دو موقعیت جغرافیایی سه مورد از نتایج درج شده اند.

در اولین نوع نتیجه جستجو معمولا یک سایت پیشنهاد وکیل در ابتدا قرار می گیرد. ممکن است یک تا سه سایت از این نوع وجود داشته باشد.

در نوع دوم نتیجه جستجو یک یا چند شرکت حقوقی در موقعیت اول و در ادامه آن یک یا چند وب سایت پیشنهاد وکیل قرار دارد.

انجام این کار توسط گوگل یک دلیل “داده محور” منطقی دارد و یک راه برای پیشی گرفتن از اینگونه سایت ها که شرکت های مختلف را پیشنهاد می دهند، وجود دارد. پاسخ و راه حل وابسته به جلب رضایت کاربر می باشند.

دو نوع از نتیجه برای جستجوی «Personal Injury»

  • نتایجی که در آن یک سایت توصیه وکلا در ابتدا قرار می گیرند.
  • نتایجی که در آن سایت مربوط به یک شرکت حقوقی در ابتدا قرار می گیرند.

بخشی از این موارد ممکن است در الگوریتم رتبه بندی اصلی اتفاق بیفتد اما قسمت عمده آن در موتور اصلاحات انجام می شود.

پس هدف موتور اصلاحات این است که نتایج جستجو را طوری تنظیم کند که بتواند مشکلات اکثر کاربران را حل کند.

چطور رتبه بندی جستجو را بهبود ببخشیم

اگر ممیزی سئو وب سایت را انجام داده اید و رتبه شما تغییر خاصی نکرده، کسب اطلاعات در رابطه با عملکرد موتورهای جستجو می تواند به شما کمک کند.

سئوی فنی که صرفا بر کلمات کلیدی و تگ های عنوان متمرکز شده باشد، نمی تواند نتایج چندانی ایجاد کند.

بسیار مهم است که یک گام عقب تر از سایتتان رفته و بررسی کنید که گوگل سایت های دیگر را چطور رتبه بندی می کند به این ترتیب می توانید تصویر بهتری جهت ممیزی سایت با هدف افزایش تبدیل و فروش و نه صرفا رتبه بندی داشته باشید.

با انجام این کار می توانید دیدگاه های استراتژیک مهمی کسب کنید که به شما جهت بهبود رتبه بندی ها کمک کنند.

[۱]  چیزی که کاربر جستجو می کند.

[۲]   Schema.orgیا به اختصار Schema شامل لغت‌نامه مشخصی از تگ ها (یا میکروداده-microdata) می باشد که می توانید به کد HTML سایت خود اضافه کنید تا نمایش بهتری در نتایج موتورهای جستجو (SERPs) داشته باشد.

منبع
https://www.searchenginejournal.com

مطالب مشابه

1 دیدگاه در “بررسی سئو وب سایت در جهت ایجاد مشترک راغب (Lead) و افزایش فروش”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − چهارده =

بستن