سئو

کلمات کلیدی و سئو بهترین دستورالعمل برای افزایش فروش اینترنتی

سئوی گام به گام برای تجارت الکترونیک

امروزه بدست آوردن رتبه های بالا در صفحه نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجو، تاثیر بسزایی در موفقیت هر کسب و کار اینترنتی دارد. اگر افراد هنگام جستجوی کلمات کلیدی مربوطه، وب سایت شما را در بالای لیست مشاهده نکنند، کلیکی برای ورود به سایت شما صورت نمی گیرد و در نتیجه محصولاتتان به فروش نخواهند رسید. خوشبختانه مراحل و گام هایی برای سئو ی تجارت الکترونیک هستند که می توانند وبسایت شما را بهینه سازی کرده و رتبه آن را در موتورهای جستجو ارتقاء دهند.

تحقیق درباره کلمات کلیدی مرتبط

کار را با تهیه لیستی از کلمات و عبارات کلیدی مرتبطی شروع کنید که فکر می کنید مشتریان بالقوه مورد نظرتان با تایپ کردن این عبارات در گوگل سعی به پیدا کردن کسب و کار شما خواهند داشت. برای مثال اگر فروشگاه شما مربوط به پوشاک کودکان است می توانید عباراتی مثل “پوشاک کودکان”، “لباس کودک” و “لباس برای کودک” را انتخاب کنید. سعی کنید لیست تان را تا حد امکان تکمیل کنید تا گزینه های بیشتری در دست داشته باشید. همچنین می توانید برای هر صفحه ای از کلمات و عبارات کلیدی مناسب همان صفحه استفاده کنید مثل “تی شرت برای کودکان” یا “شلوار کودک” و غیره. سعی کنید برای هر صفحه از کلمات کلیدی منحصر بفرد و مجزایی استفاده کنید.

پیدا کردن کلمات کلیدی کم رقابت برای محدود کردن لیست

پس از پیدا کردن لیست کلمات کلیدی باید مشخص کنیم که کدامیک از این کلمات کلیدی موثرتر و کارآمدتر خواهند بود. اگر در حال حاضر رقبای شما بعضی از این کلمات کلیدی را استفاده می کنند، ممکن است بدست آوردن رتبه بالا چالش برانگیز باشد. اگر حسابی در Google AdWords ندارید کار را با ثبت نام در آن شروع کنید. سپس از ابزار Keyword Planner برای تعیین اینکه مردم چقدر این عبارات کلیدی را جستجو می کنند، در حال حاضر برای هر عبارت یا کلمه کلیدی چقدر رقابت وجود دارد و یافتن عباراتی مشابه با رقابت کمتر استفاده کنید.

استفاده از کلمات و عبارات کلیدی در محتوای تولیدی

حالا لیستی از کلمات و عبارات کلیدی با رقابت کمتر دارید که به وبسایت شما مرتبط هستند. استفاده از این کلمات کلیدی در بین محتوای سایت، ریشه و پایه‌ی اصلی بهینه سازی موتورهای جستجو ( سئو ) است. بحث های زیادی بر سر میزان استفاده از این کلمات کلیدی وجود دارد اما یک قانون سرانگشتی و کلی این است که تقریبا بین هر ۱۰۰ کلمه یک بار از کلمات کلیدی اصلی و بین هر ۲۰۰ تا ۲۵۰ کلمه یک بار از کلمات کلیدی ثانویه استفاده کنید. دقت کنید که هیچ عدد و رقم جادویی وجود ندارد و چگالی لازم برای کلمات کلیدی مختلف، متفاوت است. هر زمان ممکن بود از کلمات کلیدی در عنوان محتوا، URL، تگ عنوان و توضیحات متا استفاده کنید؛ فقط اطمینان حاصل که استفاده از این کلمات کلیدی موجب اشتباه شدن گرامر متن نشود.

تولید منظم محتوای جدید

محتوا را به صورت منظم بروز رسانی کنید تا همیشه تازگی داشته باشد. یکی از بهترین راه ها برای این کار راه اندازی یک وبلاگ است. با این کار می توانید محتوایی ایجاد کنید که از نظر عبارات کلیدی غنی باشد تا الگوریتم های موتور جستجو سایت شما را به عنوان یک منبع مرتبط شناسایی کنند در نتیجه سایت شما به صورت ارگانیک و طبیعی به بالای صفحه نتایج موتور جستجو برسد. کیفیت محتوا هم اهمیت زیادی دارد پس اگر حس می کنید توانایی کافی برای تولید محتوایی جذاب و حرفه ای را ندارید از یک فرد حرفه ای کمک بگیرید.

ایجاد لینک های داخلی

برای ایجاد لینک های داخلی لازم است که عبارات مرتبط کوتاهی را انتخاب کنید و بعد این عبارات را که به آن anchor text گفته می شود به سایر صفحات سایتتان لینک کنید. سعی کنید سایت را بیش از حد با این لینک ها اشباع نکنید در غیر این صورت ممکن است الگوریتم های موتور جستجو به سایت شما امتیاز منفی بدهند. یک دستورالعمل مناسب و امن ایجاد دو الی سه لینک درونی بین هر ۵۰۰ کلمه محتوا است.

بهینه سازی یک وبسایت تجارت الکترونیک یک علم دقیق محسوب می شود. سعی کنید کمی زمان برای جستجوی بهترین توصیه ها و نظارت بر نتیجه تلاش های خودتان صرف کنید و سپس استراتژی خودتان را به صورت متناسب تنظیم کنید. اگر طیف وسیعی از کلمات کلیدی مرتبط و کم رقابت و چند لینک درونی با anchor text مرتبط در سایتتان داشته باشید، نتایج مثبت را به مرور زمان مشاهده خواهید کرد. اگر این طور نشد سعی کنید با یک متخصص سئو مشورت کنید تا بهترین دستورالعمل ها برای کمپانی شما را مشخص کند.

منبع
https://quickbooks.intuit.com
برچسب ها

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =

بستن