شبکه های اجتماعی

افزایش فالوور اینستاگرام تان با ۷ راه سریع و آسان

در اینستاگرام فرصت های خوبی برای برندها وجود دارد اما چطور باید فالوورهای اینستاگرام را افزایش داد؟

در حال حاضر اینستاگرام تبدیل به یکی از مهم ترین پلتفرم ها برای بازاریابی شبکه های اجتماعی شده و دلیل آن هم وجود یک میلیارد کاربر در اینستاگرام و داشتن نرخ تعامل بسیار بیشتر از فیسبوک و توئیتر است بنابراین افزایش فالوور اینستاگرام یک موضوع مهم است. اگر اخیرا به فیسبوک سر زده باشید احتمالا با کلی مطالب و اعلان های خسته کننده روبرو می شوید که باعث می شوند اصلا فراموش کنید که چرا فیسبوک را باز کرده بودید! اما به لطف تک منظوره بودن و استفاده آسان اینستاگرام، کاربر و فالوور اینستاگرام فقط با چند اشاره به مطلب مورد نظرش دسترسی پیدا می کند. علاوه بر این در اینستاگرام نسبت به فیس بوک بین بازاریاب ها رقابت کمتری وجود دارد و کاربران اینستاگرام هم معمولا تمایل بیشتری به خرید کردن دارند. در وب سایت شرکت Shopify اعلام شده که میانگین حجم خرید کاربران اینستاگرام ۶۵ دلار و این رقم برای کاربران فیسبوک ۵۵ دلار است.

بنابراین در اینستاگرام فرصت های خوبی برای برندها وجود دارد اما چطور باید از این فرصت ها استفاده و در وهله اول کاری کنیم که باعث افزایش فالوور اینستاگرام مان بشود؟

با ما در این مطلب همراه باشید تا ۷ نکته بسیار مفید را در رابطه با چگونگی جذب افراد و افزایش فالوور اینستاگرام بیاموزید.

  1. از دوستانتان دعوت کنید تا فالوور اینستاگرام شما شوند

از آنجا که هدف شما این است که افراد بیشتری از حضور شما در اینستاگرام باخبر شوند می توانید این کار را با دعوت از دوستان و آشنایانتان شروع کنید. اولین بار که وارد اینستاگرام شده و ثبت نام کنید می توانید به مخاطبینی که در لیست تماس دارید یا به دوستانتان در فیسبوک اطلاعیه بفرستید و حساب کاربری تان را به آن ها معرفی کنید. بعلاوه می توانید در پلتفرم ها و کانال های دیگر مثل فیسبوک و توییتر هم حساب کاربری اینستاگرام تان را تبلیغ کنید. به وب سایتتان هم گزینه دنبال کردن در اینستاگرام را اضافه کنید. می توانید به لیست افرادی که در خبرنامه شما عضو هستند ایمیلی مشترک بفرستید و از آن ها هم برای دنبال کردن حساب کاربری تان در اینستاگرام دعوت کنید تا این امر باعث افزایش فالوور اینستاگرام شما بشود.

این نکته مهم را در نظر داشته باشید که برای اینکه این افراد شما را دنبال کنند لازم است دلیل خاصی ایجاد کنید (در مورد شماره ۲ این نکته را بیشتر توضیح می دهیم).

  1. قصد و هدفتان را به صورت واضح بیان کنید.

وقتی حساب کاربری تان را ایجاد می کنید لازم است که از همان ابتدا هدفتان را به شکلی واضح برای فالوور اینستاگرام تان مشخص کنید. علاوه بر این باید اطلاعاتی در رابطه با خودتان و کارتان و اینکه برند شما چه تفاوتی با سایر برندها دارد به افراد بدهید. وقتی قصد ایجاد صفحه ای برای برندتان دارید اول به افرادی که هدف شما از این استراتژی بازاریابی هستند فکر کنید. مشکلی نیست که در نوشتن توضیحات برندتان خلاق و متفاوت یا کمی شوخ طبع باشید؛ بخصوص اگر این امر با ویژگی های فالوور اینستاگرام سازگار باشد. مثلا بیوگرافی که در صفحه اینستاگرام GoPro نوشته شده علاوه بر خلاقانه بودن اطلاعات مفیدی به کاربر یا فالوور اینستاگرام می دهد. “We make the World’s Most Versatile Camera. Wear it. Mount it. Love it.” “ما چندمنظوره ترین دوربین دنیا را ساخته ایم. بپوشید. نصب کنید و عاشقش شوید!” علاوه بر بیوگرافی می توانید یک لینک هم داشته باشید. این لینک باید مهم ترین جایی باشد که می خواهید فالوور اینستاگرام تان به آن سر بزند. GoPro برای اینکه فالوور اینستاگرام ش را مشغول کند صفحه مربوط به اطلاعات دوربین جدیدش یعنی Karma drone را برای این کار انتخاب کرده است.

سعی کنید تصاویر منحصربفرد و ویدیوهایی کوتاه انتخاب کنید که برای فالوورهایتان جذاب باشند. برای اینکار می توانید مثل Warby Parker تصاویر مربوط به معرفی محصولاتتان را انتخاب کنید یا مثل American Express از تصاویر پشت صحنه فعالیت هایتان استفاده کنید. یا حتی مثل صفحه Lululemon اصول کلی برندتان را مشخص کنید.

هر روشی را که انتخاب کنید اگر بوضوح موضوع کاری و هدفتان را مشخص کنید شانستان برای افزایش فالوور اینستاگرام بیشتر می شود.

  1. اجتماعی باشید.

الگوریتم اینستاگرام هم مثل توییتر امکان استفاده از هشتگ را برای جستجو و سازماندهی راحت ترِ مطالب فراهم کرده است. بر خلاف توییتر در اینستاگرام می توانید تا ۳۰ هشتگ مختلف برای هر پست استفاده کنید. وب سایت ShortStack استفاده از حداقل ۱۱ هشتگ را برای حداکثر کردن میزان جذب کاربران توصیه می کند. با استفاده از سایت هایی مثل Top-Hashtags پرکاربردترین هشتگ های روز را پیدا کنید و شما هم به آن ها بپوندید. این کار به شما کمک زیادی می کند تا افراد جدیدی را جذب صفحه تان کنید.

یک نکته بسیار مهم در مورد تعامل با دیگران در اینستاگرام این است که به این پلتفرم مثل صندوق پست نگاه نکنید. سعی کنید با فالوور اینستاگرام تان در تعامل باشید و شما هم عکس ها و ویدیوهای دیگران را لایک کرده و برایشان نظر بنویسید. بخصوص اگر کسی در رابطه با محصولات و برند شما مطلبی پست کرده حتما به آن مطلب سرده زده و لایک و کامنت را فراموش نکنید. همچنین فراموش نکنید که mentionهای برندتان (منظور از mention یا منشن اشاره به شما در کامنت است که این کار با اضافه کردن علامت @ قبل از نام کاربری شما انجام می شود) را به دقت بررسی و لایک کنید. این نکته را همیشه بخاطر داشته باشید که هسته و اساس هر استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی برقراری ارتباط با انسان هاست.

  1. با افراد بانفوذ و تاثیرگذار همکاری کنید.

یکی از بهترین و موثر راه ها برای تبلیغ برندتان و افزایش فالوور اینستاگرام تان، همکاری کردن با افراد تاثیر گذار در صنعتی است که در آن مشغول به کار هستید. برای مثال خطوط هوایی Cathay Airlines با یکی از وبلاگ نویسان معروف حوزه گردش و سفر به نام Jessica Stein شروع به همکاری کرده و کمپینی به نام #lifewelltraveled را راه اندازی کرده اند. شرکت Bonobos نیز برای جذب و افزایش فالوور اینستاگرام ، شروع به همکاری با یک کمدین مشهور کرده است.

برای شروع همکاری با این افراد تاثیر گذار قطعا لازم است شما نیز در مقابل کاری انجام دهید. مثلا می توانید یکی از محصولات خودتان یا خرید رایگان محصولاتتان را به آنها پیشنهاد کنید. به هر حال لازم است قبل از این که از آن ها درخواست همکاری کنید به یک پیشنهاد خوب فکر کنید که برای فرد دلیل خاصی برای همکاری ایجاد کند. به جز افراد بانفوذ می توانید از افراد محبوب در اینستاگرام نیز برای همکاری دعوت کنید. وب سایت Rolling Stone لیست کامل و خوبی از افراد بانفوذ در اینستاگرام تهیه کرده است که می توانید برای شروع از آن استفاده کنید.

  1. افراد را تشویق به تعامل بیشتر کنید.

می توانید با انجام کارهایی مثل برگزاری مسابقه عکس کاربران را تشویق به دنبال کردن صفحه اینستاگرام برندتان کنید. کمپین #bareselfie شرکت لوازم آرایشی و بهداشتی Lancome نمونه خوبی در این زمینه است. این شرکت یک هشتگ خاص و یک شرط برای این کمپین در نظر گرفته: یک عکس بدون آرایش از خودتان پست کنید. این مسابقه بشدت باعث افزایش تعامل و جذب کاربران شد.

CLIF Bar نیز یکی دیگر از شرکت هایی است که از کمپین به اشتراک گذاری تصاویر برای افزایش تعاملات کاربرانش استفاده کرد. این شرکت برای افزایش محبوبیتش بین علاقمندان به گردش و تفریح در طبیعت، کمپین #MeetTheMoment را راه اندازی کرد و هر بار که فردی تصویری از ماجراجویی هایش در طبیعت منتشر می کرد CLIF Bar یک دلار به یکی از شرکایش که شرکت‌های غیرانتفاعی فعال در حوزه‌های گردشگری و طبیعت اهدا می کرد.

  1. مطالبتان را بررسی و آزمایش کنید.

قطعا همه عکس ها و ویدیوها با استقبال فالوورهای اینستاگرام تان روبرو نمی شوند. گاهی ممکن است این امر به علت ساعت یا روزی باشد که مطلب را ارسال می کنید. یا ممکن است به دلیل محتوای پست، هشتگ های مورد استفاده، برچسب های مربوط به موقعیت و یا متن توضیحی استفاده شده در پست باشد. بنابراین باید مدام بررسی کنید که چه پست هایی بیشتر مورد توجه مخاطبینتان قرار می گیرند و چه روزها یا ساعاتی استقبال مخاطبین از پست ها بیشتر می شود.

طبق اعلام سایت Kissmetrics عکس ها نسبت به ویدیوها توجه و تعامل بیشتری را بخود جلب می کنند. همچنین گفته شده بهترین ساعت ها برای ارسال پست ساعت های ۲ و ۶ صبح و ۵ و ۱۰ عصر است و بهترین روزها نیز چهارشنبه و پنج شنبه هستند. Buffer نیز توصیه کرده روزانه حداقل یک مطلب پست کنید. اما حساب های کاربری موفق و روبه رشد معمولا روزی چندبار پست ارسال می کنند. و توصیه Hootsuite حفظ نظم در پست گذاشتن است؛ این سایت توصیه می کند که برای ارسال مطلب برنامه و زمانبندی داشته باشید.

نکته آخر اینکه حتما روزها و ساعات مختلف را تست کنید تا متوجه شوید که کدام یک تاثیر بهتری بر نرخ تعامل مخاطبین تان دارند. همچنین تگ کردن یک محل جدید می تواند باعث جذب مخاطبین جدید شود. به هر حال از تست کردن چند باره‌ی یک پست واهمه نداشته باشید و روش های مختلف را امتحان کنید بخصوص اگر بار اول میزان توجه فالوور اینستاگرام تان کم بود.

برای ارزیابی و نظارت بر نرخ تعامل (منظور تعداد لایک ها و کامنت هایی است که از فالوورهایتان دریافت می کنید) تک تک پست ها در صفحه تان می توانید از یک ابزار تحلیلی مثل Iconosquare استفاده کنید.

  1. برای تبلیغ پست هایتان هزینه مالی پرداخت کنید.

برای تبلیغات اینستاگرام هم مثل هر پلتفرم دیگری می توانید از روش پرداخت هزینه برای تبلیغ برندتان استفاده کنید. با استفاده از تبلیغاتی که حمایت مالی شده اند مطمئن می شوید که افراد بیشتری پست هایتان را مشاهده می کنند – و مسلما اگر این پست ها مورد پسندشان باشد به احتمال زیاد شما را دنبال می کنند. بعلاوه یکی از مزایای استفاده از تبلیغات پولی در اینستاگرام این است که می توانید آن ها را به مخاطبین ایده آلتان برسانید.

اما باید توجه داشته باشید که برخلاف پلتفرم های دیگری که هزینه تبلیغات در آن ها بر اساس میزان تعامل ایجاد شده است هزینه تبلیغات در اینستاگرام بر اساس میزان تاثیر گذاری است (یعنی تبلیغ کننده به ازای هر بار که آگهی در صفحه ناشر دیده می شود هزینه پرداخت می کند). پس بهتر است برای تعیین مخاطبین مناسب و جبران هزینه های صرف شده وقت گذاشته و خوب فکر کنید.

اینستاگرام یکی از محبوب ترین پلتفرم هاست که پتانسیل های زیادی برای برندها دارد. بصری و تک منظوره بودن این بستر امکان ایجاد تصویر دلخواه برای هر برند در نزد مخاطبینش را فراهم می کند. بعلاوه این پلتفرم به دلیل سطح بالای تعاملی که دارد به شما امکان جذب مشتریان جدید و برقراری ارتباط با افرادی که به حوزه کاری‌تان علاقمند باشند را می دهد. همچون هر بستر دیگری شروع کار در اینستاگرام با یک پروفایل جدید می تواند سخت باشد و نیاز به تلاش زیادی دارد. اما اگر این کار درست انجام شود مسلما ارزش زمان صرف شده را خواهد داشت.

امکانات تحلیلی اینستاگرام

اینستاگرام پلتفرم تحلیلی عمیقی مثل فیسبوک ندارد، اما با این وجود وقتی به اکانت بیزنسی سوئیچ کنید، به یکسری امکانات تحلیلی محدود دسترسی خواهید داشت مثل بررسی نرخ رشد و افزایش فالوور اینستاگرام ، میزان بازدید، مشاهده و تعامل با پست‌ها . با کلیک کردن روی گزینه View Insights (دیدن اطلاعات آماری) در پایین عکس‌ها و ویدیوهای آپلود شده، می‌توانید این اطلاعات را مشاهده کنید.

همچنین می‌توانید میزان مشاهده، هزینه صرف شده و تعامل ایجاد شده برای کمپین‌های تبلیغاتی اجرا شده از طریق Ad Manager فیسبوک را مشاهده کنید. هر چند این معیارها مفید هستند اما محدود به یکسری پست و کمپین خاص هستند.

با استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث هم می‌توانید به معیارها و اطلاعات بیشتری دسترسی پیدا کنید. Iconosquare و Simply Measured امکان نظارت بر معیارهای بیشتری مثل تغییر تعداد یا افزایش فالوور اینستاگرام و تعاملات، زمان‌های مناسب برای انتشار پست بر اساس پست‌های قبلی و مقایسه عملکرد شما با رقبا را فراهم می‌کنند. هر چند هر دوی این اپلیکیشن‌ها غیررایگان هستند اما می‌توانید کار را با یک دوره رایگان شروع کنید تا تصمیم بگیرید آیا این ابزارهای تحلیلی برای شما مناسب هستند یا خیر.

معیارهایی که در اینستاگرام ردیابی می‌کنید بستگی به اهدافتان دارند اما همیشه باید بر نرخ تعامل (تعداد لایک‌ها و کامنت‌ها) و تعداد یا افزایش فالوور در اینستاگرام نظارت داشته باشید. اگر محتوای با ارزشی منتشر کنید، با افزایش فالوور اینستاگرام روبرو خواهید شد و همچنین تعاملات اکانت شما به صورت پیوسته افزایش پیدا خواهد کرد.

چه بودجه لازم برای ابزارهای تحلیلی عمیق‌تر را داشته باشید چه نداشته باشید، دنبال کردن این معیارها برای اطمینان از این که اکانت اینستاگرام تان در حال رشد است و عملکرد خوبی دارد، ضروری است.

پس همین حالا دست به کار شده و با اضافه کردن دکمه دنبال کردن در اینستاگرام به سایتتان، باعث افزایش فالوور اینستاگرام تان شوید.

منبع
http://www.addthis.com
برچسب ها

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − شش =

بستن