صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست؟ (راهنمای کامل Landing page)
صفحه فرود یا لندینگ پیج (Landing Page) یکی از عناصر اصلی یک کمپین بازاریابی اینترنتی است که ترافیک سایت را به سمت انجام یک کار خاص مانند خرید یک محصول یا ثبت نام در لیست ایمیل می کشاند.
سایت شما دارای صفحه اصلی، درباره ما، وبلاگ و صفحه های دیگری است که به هم دیگر لینک دارند ولی صفحه های فرود خارج از شبکه پیوندی سایت می باشند و سایر صفحه ها به آنها لینک ندارند.
طراحی صفحه لندینگ به گونه ای متفاوت است معمولا یک ستونه و فاقد نوار منو و فوتر هستند، زیرا این صفحات نیاز دارند بین چیزهایی که اهمیت خاصی دارند و بازدیدکننده هایی که اهدافی در ذهن دارند ارتباط برقرار کنند
این ساختار برای ایجاد تمرکز کاربر، برای رسیدن به آن مورد خاص لازم است. بعنوان مثال برای اینکه آدرس ایمیل بازدیدکننده را ثبت کنیم باید بتوانیم بدون حواس پرتی و با ایجاد تمرکز، وی را متقاعد به انجام اینکار بکنیم.
برخی سایت ها ده ها صفحه فرود یا لندینگ پیج برای مقاصد مختلف دارند.
هنگامی که طراحی صفحه فرود را یاد گرفتید، اکثر قالب های وردپرس دارای نمونه های اولیه لندینگ پیج آماده هستند که می توانید آنها را کامل کنید.
صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست؟
صفحه فرود صفحه ای از سایت است که کاربران را به سمت یک اقدام خاص هدایت می کند. به این دلیل صفحه فرود نامیده می شود که ترافیک سایت از سایر نقاط آنلاین به طرف این صفحه می رود.
کلمه فرود از دنیای واقعی گرفته شده است. فرض کنید که شما یک سفر هوایی به شهر آبادان داشته باشید، هواپیما در فرودگاه فرود می آید و مسافران از آنجا به سمت مقاصدشان درون شهر و یا شهرهای مجاور می روند. حتی اگر مسافری بخواهد به خرمشهر که در نزدیکی آنجاست برود ناگزیر است در فرودگاه آبادان پیاده شود.
در کمپین های بازاریابی اینترنتی ، شما باید لینک بنر تبلیغاتی خود را به سمت لندینگ پیج سایت خود هدایت کنید تا کاربر ابتدا وارد این صفحه شود و او را تشویق به یک اقدام خاص کنید. البته با کلیک بر روی لوگو می تواند وارد صفحه اصلی سایت شود و به بخش های دیگر نیز دسترسی داشته باشد.
فرض کنید شما فروشنده کفش های ورزشی می باشید و کاربران بر روی آگهی تبلیغاتی یک نوع از کفش های شما در سایت ورزش ۳ کلیک می کنند و وارد لندینگ پیج سایت تان می شوند در این صفحه میبایستی آنها را متقاعد کنید که این کفش برای آنها مناسب است و همچنین شرایط فروش ویژه را توضیح دهید و آنها را به سمت صفحه محصول هدایت کنید.
صفحه فرود چیست؟ این کاملا واضح است مکانی برای فرود آمدن مصرف کنندگان، بنابراین می توانید آنها را متقاعد کنید آنچه را می خواهید انجام دهند.
تفاوت صفحه اصلی سایت با صفحه فرود
هدف هر دو یعنی صفحه اصلی سایت و صفحه فرود ، هدایت ترافیک سایت است اما صفحه فرود بصورت تک منظوره و خاص تر اینکار را انجام می دهد.
اگر دارای یک فروشگاه آنلاین باشید و محصولات زیادی برای فروش داشته باشید، صفحه اصلی سایت تان شامل محصولات پرفروش تان خواهد شد ولی لندینگ پیج فقط بر روی یک محصول خاص متمرکز می شود.
صفحه اصلی سایت برای تمام مخاطبان و همه محصولات طراحی شده است در صورتی که لندینگ پیج برای مخاطب خاص و یک محصول مشخص طراحی شده است. البته سایت های تک محصولی یا ارائه دهنده یک خدمت، صفحه اصلی شان شبیه یک لندینگ پیج است.
اگر بخواهیم به تعریف صفحه فرود برگردیم، صفحه ای است برای هدایت ترافیک سایت جهت انجام یک اقدام خاص و این نکته را باید به آن اضافه کنیم که برای زیرمجموعه ای خاص از مخاطبین سایت طراحی شده است.
چگونه صفحه های فرود، تبدیل بیشتری ایجاد می کنند؟
صفحه های فرود با تمرکز بازدیدکننده ها بر روی یک اقدام ساده، تبدیل را ایجاد میکنند. بهترین صفحه های فرود آنچنان این پیشنهاد را جذاب می کنند که مخاطب هدف نمی تواند امتناع کند.
هدف صفحه فرود چیست؟ یکی از ویژگی های صفحه فرود این است که مردم بتوانند یک عمل مورد نظر را انجام دهند. حال اگر این عمل پیچیده باشد کار بیشتری برای متقاعد نمودن آنها باید انجام دهید.
پس در لندینگ پیج برای اینکه نرخ تبدیل بهتری داشته باشیم، بایستی اقدام های ساده تری را از مخاطب هدف بخواهیم.
بعنوان مثال اگر قصد فروش یک لباس را داریم در صفحه فرود فقط سعی کنیم وی را متقاعد کنیم که این لباس با این شرایط ویژه برای او مناسب است و فقط او را تشویق کنیم که بر روی دکمه دعوت به اقدام یا Call To Action (CTA) کلیک کند و برای خرید وارد صفحه محصول شود. زیرا مرحله خرید هم از اهمیت بالایی برخوردار است و باید مراقب باشیم مشتری سبد خرید را نیمه کاره رها نکند و این فرآیند را تا انتها طی کند.
اگر در طراحی صفحه لندینگ قصد ما دریافت آدرس ایمیل بازدیدکنندگان است می بایستی یک پیشنهاد بسیار ارزشمند به آنها بدهیم تا آنها در لیست ایمیل ما ثبت نام کنند.
انواع لندینگ پیج
حالا که با کاربرد لندینگ پیج و طرز ساخت landing page آشنایی پیدا کردید، در ادامه نگاهی به مهمترین انواع آن داریم:
- لندینگپیج های مخصوص ایجاد سرنخ فروش (لید): این صفحه های فرود با جمعآوری اطلاعات درباره مخاطبین شما منجر به ایجاد لید میشوند. معمولاً این نمونه landing page ها شامل یک فرم هستند که مخاطبان میتوانند در آن اطلاعات تماسشان را وارد کنند و به این ترتیب شما میتوانید از طریق ایمیل پیگیریهای لازم را انجام دهید و با آنها ارتباط برقرار کنید. برای اطمینان از اینکه کاربران اطلاعاتشان را در این فرمها وارد میکنند یک انگیزه مثل کد تخفیف، ایبوک، وبینار یا محتوای اختصاصی از طریق خبرنامه را به آنها پیشنهاد دهید.
- لندینگ پیج های مخصوص افزایش کلیک: چنین صفحاتی کاربران را به صفحه فروش یا عضویت هدایت میکنند. معمولاً این صفحات یک دکمه دعوت به اقدام دارند که کاربران را مستقیماً به سمت خرید یا عضویت در سایت هدایت میکنند.
وقتی قرار است مشخص کنید که چه نوع لندینگ پیجی برای کسب و کار شما مهم است، اهدافتان را در نظر بگیرید. آیا به جمعآوری اطلاعات تماس لیدها علاقمند هستید؟ آیا محصول منحصربفرد و خاصی میفروشید؟ آیا قرار است مخاطبان را به یک رویداد دعوت کنید؟ تمرکز مستقیم بر روی اهداف به شما کمک میکند تا صفحهای دقیق و بشدت هدفمند طراحی کنید.
در این مطلب بهترین نمونه لندینگ پیج ها ارائه شده که میتوانید برای ایده گرفتن از آن استفاده کنید.
چه موقع از لندینگ پیج استفاده کنیم؟
صرف نظر از این که اهداف شما چیست، میتوانید با چند روش از طریق لندینگ پیج به آنها دست پیدا کنید. چند نمونه از مواقعی که لندینگ پیج میتواند در آن مواقع مفید باشد را مرور میکنیم:
- هدایت کاربران به سمت محصولات: با طراحی لندینگ پیج که دارای یک دعوت به اقدام قابل اجرا مثل “همین حالا خرید کنید” باشد، میتوانید کاربران را مستقیماً به صفحه خرید یا فروشگاه خودتان هدایت کنید.
- ارائه یک دوره رایگان: اگر یک طرح عضویت دارید، میتوانید با ایجاد لندینگ پیج برای تشویق کاربران به دریافت دوره رایگان آن، استفاده کنید.
- جذب لید از طریق یک پست وبلاگی: میتوانید با انگیزه دادن به مخاطبان وبلاگ برای ورود اطلاعات تماسشان در ازای دریافت محتوایی جامع مثل یک کتاب یا مقاله سفید رایگان، آنها را تبدیل به لید یا سرنخ فروش کنید.
- جذب مشترک برای خبرنامه: با طراحی صفحه لندینگ می توانید برای تشویق افراد به عضویت در خبرنامه ایمیلی خودتان استفاده کنید.
- ثبت نام برای رویدادهای مهم: میتوانید با طراحی landing page که کاربران را تشویق به ثبتنام برای شرکت در یک رویداد خاص مثل وبینار یا دوره آنلاین میکند، لید جدید جذب کنید.
- ایجاد طرح عضویت برای کاربران: با ساخت لندینگ پیج، مخاطبان را تشویق به عضویت در طرحی کنید که باعث دریافت آیتمهای VIP مثل محتوای اختصاصی یا مطالبی میشود که ویژه اعضا هستند.
چند نمونه لندینگ پیج
در این بخش سعی کردم چند نمونه لندینگ پیج فارسی را به شما معرفی کنم:
صفحه فرود اپلیکیشن آپ
سازمان بهزیستی کشور با همکاری اپلیکیشن آپ کمپینی را با “عنوان مهر پایان ندارد” راه اندازی نموده اند که هدف آن جمع آوری کمک های نقدی جهت تهیه لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند است. هدف این لندینگ پیج دریافت شماره تلفن همراه بازدیدکنندگان است تا لینک اپلیکیشن آپ برای آنها ارسال گردد، و از این طریق بتوانند کمک های مالی خود را پرداخت کنند.
صفحه فرود ایرانسل (ابرینو)
ایرانسل خدمتی را با عنوان ابرینو ارائه می دهد که شما می توانید فایلهای خودتان را بر روی سرورهای ایرانسل ذخیره کنید. در این لندینگ پیج شما را تشویق می کند تا اپلیکیشن مربوطه را دانلود کنید.
صفحه فرود همراه اول
همراه اول در این کمپین سعی می کند تا با کنار هم قرار دادن ارقام تاریخ تولدتان یک سیم کارت جدید به شما بفروشد. در این صفحه فرود پس از انتخاب گزینه های مرتبط، دکمه دعوت به اقدام ظاهر خواهد شد که مربوط به خرید و ارسال سیم کارت است.
صفحه فرود اسنپ فود
اسنپ فود در لندینگ پیج خودش با ترفند جستجو مخاطب را جذب می کند. بازدیدکننده می خواهد بداند در شهر و محله خود از کدام رستوران ها و چه غذاهایی را می تواند تهیه کند. جواب رد دادن به چنین لندینگ پیجی مخصوصا وقتی گرسنه باشید کار سختی است!
صفحه فرود سایت شب
سایت شب هم برای کسانی که می خواهند محل اقامت سفر خود را برنامه ریزی کنند از یک صفحه فرود که همان صفحه اصلی سایت می باشد استفاده نموده است و یک فرم ساده بهمراه دکمه جستجو باعث می شود مخاطب وارد مراحل بعدی رزرو محل اقامت شود.
من چند سال پیش در سفر به شهرهای اردبیل و رضوانشهر از خدمات این سایت استفاده کردم. نکته جالب اینجا بود که دیرتر از موعد مقرر به رضوانشهر رسیدم که قبل از آن از دفتر سایت شب با من تماس گرفتند و علت را پیگیری کردند و می خواستند بدانند اگر در تحویل محل اقامت، مشکلی پیش آمده آنرا برطرف کنند. که این موضوع برای من حس خوبی را ایجاد کرد.
یک صفحه فرود از چه بخش هایی تشکیل شده است؟
حال که چند نمونه صفحه فرود را مشاهده نمودید شاید این سئوال برای شما پیش آمده باشد که یک صفحه فرود از چه بخش هایی تشکیل شده است؟ و اصول طراحی لندینگ پیج چیست؟ با من همراه باشید تا اجزای اصلی آنرا به شما معرفی کنم.
ارائه پیشنهاد
شما باید در عنوان صفحه، متن و دکمه فراخوان به طور کاملا واضح یک پیشنهاد را به بازدیدکنندگان تان ارائه دهید و دقیقا مشخص کنید که از آنها چه درخواستی دارید؟
چیدمان صفحه و منو ناوبری
این که قالب صفحه فرود را بصورت تک ستونه طراحی کنید یا یک سایدبار هم بگذارید بستگی به سلیقه تان دارد ولی پیشنهاد من این است که برای ایجاد تمرکز مخاطب، فقط از یک ستون که عرض صفحه را به خود اختصاص داده، استفاده کنید.
برخی معتقدند که فقط یک لینک در لندینگ پیج وجود داشته باشد که آنهم دکمه فراخوان یا CTA است. حتی منوهای بالای صفحه و فوتر هم حذف شوند. من هم با کاهش لینک ها موافقم. فقط اگر مجبور شدید از لینک درون متنی استفاده کنید دقت داشته باشید آن صفحه در یک تب یا پنجره جدید باز شود که باعث خروج از لندینگ پیج نشود.
تصویر
یکی از المان هایی که نمی توانید از آن صرف نظر کنید یک عکس یا تصویر گرافیکی است که کاملا مرتبط با پیشنهاد شما می باشد.
توجه داشته باشید که پیام شما نباید در شلوغی تصویر گم شود که این عامل باعث می شود بازدیدکننده های بیشتری را در تبدیل خود از دست بدهید.
محتوا
محتوای لندینگ پیج فوق العاده مهم است. دقت کنید که در متن خود از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید. بعنوان مثال من در سایت آرکاد برای کمپین فروش محصول آموزش آنلاین ، گاراژ دیجیتال گوگل ، یک لندینگ پیج طراحی نمودم که کلمه کلیدی آن ” آموزش کسب و کار اینترنتی ” بود که با محصول مرتبط بود.
همچنین رنگ و سایز فونت و چیدمان متن هم از اهمیت بالایی برخوردار است.
فرم
فرم لندینگ پیج حداقل دارای یک فیلد است و برای جمع آوری اطلاعات بازدیدکنندگان مورد استفاده قرار می گیرید. البته اکثر فرم ها دو فیلد نام و نام خانوادگی و آدرس ایمیل را دارند.
دقت کنید فرم در لندینگ پیج از لحاظ طراحی میبایستی کاملا تفکیک و مجزا باشد و مخاطب آنرا بصورت یک بخش جداگانه ببیند و به آنها بگویید که در ازای پر کردن فرم چه چیزی به آنها می دهید و چگونه میتوانند آنرا دریافت کنند.
بعنوان مثال در صورت وارد نمودن آدرس ایمیلشان، آدرس لینک دانلود یک کتاب الکترونیکی برای آنها ایمیل خواهد شد.
دعوت به اقدام
مهمترین بخش یک لندینگ پیج دکمه دعوت به اقدام یا Call To Action است. این همان چیزی است که به کاربران می گوید چه اقدامی باید انجام دهند.
بهترین لندینگ پیج ها سعی میکنند برای دکمه فراخوان از جملات امری و پرانرژی استفاده کنند. رنگ دکمه CTA را متمایز بگیرید به گونه ای که این دکمه در لندینگ پیج جلب توجه کند و برجسته باشد.
چگونه لندینگ پیج بسازیم؟
میتوانید لندینگ پیج را با استفاده از یک قالب لندینگ پیج رایگان بسازید. بسیاری از این الگوها توسط طراحان حرفهای و کارشناسان بازاریابی ساخته شدهاند بنابراین برای تبدیل و فروش بسیار ایدهآل هستند. این نوع قالب landing page بسیار قابل تنظیم هستند و میتوانید آنها را متناسب با لوگوی شرکت، رنگ برند و هر موضوع دیگری تنظیم کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه ساخت لندینگ پیج رایگان، میتوانید از این منبع استفاده کنید.
همچنین اگر وبسایت شما با سیستم مدیریت محتوای وردپرس طراحی شده است می توانید برای طراحی لندینگ پیج با وردپرس از یک افزونه صفحه فرود وردپرس استفاده کنید یا از لندینگ پیج های آماده المنتور بهره بگیرید.
یک راه دیگر این است که ساخت لندینگ پیج در وردپرس را خودتان انجام دهید و یا با دانلود لندینگ پیج html آنرا سفارشی سازی نموده و تکمیل نمائید. راه حل آخر و ساده تر هم برون سپاری اینکار به یک فریلنسر ماهر است.
روشهای توصیه شده برای لندینگ پیج
در هنگام طراحی و توسعه کمپین خودتان به روشهای توصیه شده و ویژگی های صفحه فرود توجه داشته باشید تا کارآمدترین لندینگ پیج را برای کسب و کارتان بسازید.
- حداقل کردن نیاز به پیمایش صفحه: از درج منوی پیمایش و مرور سایت خودداری کنید چون هدف شما حفظ مخاطبان در همان صفحه است نه انتقال آنها به سایر بخشهای سایت. همچنین استفاده از لینکهای داخلی را به حداقل برسانید تا کاربران را به سمت دعوت به اقدام حرکت دهید نه صفحهای دیگر.
- حداکثر کردن خوانایی صفحه: متون طولانی برای مخاطبان امروزی خسته کننده و گاهی اوقات گیج کننده هستند. سعی کنید متن را مختصر و مفید حفظ کنید و از فضاهای خالی هم به میزان لازم استفاده کنید تا توجه اصلی مخاطب به سمت دعوت به اقدام باشد.
- برجستهسازی Call To Action: برای برجسته کردن cta از زبانی مستقیم و واضح استفاده کنید که از نظر بصری با زمینه کنتراست داشته باشد. دکمه cta را در چند بخش از صفحه قرار دهید تا مخاطبان بتوانند صرف نظر از اینکه کجای صفحه قرار دارند روی آن کلیک کنند.
- قرار دادن محتوای مهم در نیمه بالایی صفحه: مخاطبان سایت را برای تبدیل شدن، ملزم به پیمایش کل صفحه نکنید. حداقل یک دکمه cta را در نیمه بالایی صفحه قرار دهید تا در دید مخاطب قرار داشته و بتواند به سرعت روی آن کلیک کند. سایر عناصر مهم صفحه مثل تصویر و عناوین هم باید در نیمه بالایی قرار داشته باشند.
- موبایل پسند بودن طراحی: لندینگ پیج شما باید روی هر وسیلهای به خوبی دیده شود. بخش مهمی از ترافیک سایت شما از طریق وبگردی موبایلی به دست میآید و اگر محتوای سایت شما روی صفحه کوچک موبایل درهم و شلوغ به نظر برسد، بعید است بتوانید این مخاطبان را تبدیل کنید.
جذب ترافیک برای لندینگ پیج
برای افزایش ترافیک لندینگ پیج و بازاریابی صفحه فرود میتوانید از این چهار منبع استفاده کنید:
۱٫ شبکههای اجتماعی
شبکههای اجتماعی که یکی از مهم ترین پلتفرمها برای تعامل با مخاطبان نهایی هستند، اولین محل برای تبلیغ لندینگ پیج محسوب میشوند. میتوانید در اینستاگرام، فیسبوک، لینکداین، توئیتر، واتساپ و سایر شبکههای اجتماعی مخاطبان ارزشمندی پیدا کنید. از این فرصت برای ایجاد مطالبی جذاب استفاده کنید که مخاطبان را به سمت لندینگ پیج شما هدایت کنند. به این ترتیب میتوانید اشخاصی را هدف بگیرید که به برند شما علاقمند هستند و میتوانید ترافیکی با کیفیت جذب کنید.
۲٫ ایمیل مارکتینگ
بازاریابی ایمیلی همچنان یکی از کارآمدترین روشهای جذب ترافیک به سمت لندینگ پیج محسوب میشود. به همین دلیل باید تبلیغات خودتان در شبکههای اجتماعی را با یک کمپین ایمیلی همراه کنید که برای مخاطبان شما ارسال میشوند.
اگر عنوان، جلوههای بصری، طرح و متن ایمیل را خوب طراحی کنید میتوانید از این طریق برای لندینگ پیج خودتان مخاطب جذب کنید. اگر اطلاع ندارید که از کجا شروع کنید، میتوانید از این راهنما کمک بگیرید.
۳٫ بهینه سازی برای سئو
با بهینه سازی سئوی لندینگ پیج ها و ارتقای رتبه آنها در موتورهای جستجو مخاطبان بیشتری را به سمت آنها جذب کنید. هر چقدر رتبه محتوای شما بالاتر باشد، احتمال اینکه اشخاص بیشتری روی آن کلیک کنند افزایش مییابد.
میتوانید با اضافه کردن کلمات کلیدی استراتژیک به لندینگ پیج، سئوی آن را ارتقاء دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحقیق کلمات کلیدی با هدف بهینه سازی صفحات سایت، میتوانید از این مطلب کمک بگیرید.
۴٫ تبلیغات پولی
تبلیغات شبکههای اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و سئو جزء راههای رایگان ارتقای ترافیک هستند اما اگر به دنبال راهکاری برای افزایش هر چه بیشتر ترافیک هستید میتوانید از تبلیغات پولی استفاده کنید.
- تبلیغات موتورهای جستجو: احتمالاً تابحال متوجه تبلیغاتی که بالای نتایج جستجوی گوگل نمایش داده میشود شدهاید. این تبلیغات بر اساس کلمات کلیدی که شما تعریف میکنید، هنگام جستجو برای کاربران نمایش داده میشوند.
- تبلیغات شبکههای اجتماعی: وقتی در شبکههای اجتماعی مثل فیسبوک پست پولی بسازید، این شبکهها مطالب شما را برای مخاطبان مناسب نمایش میدهند. به این ترتیب میتوانید به مخاطبینی دسترسی داشته باشید که علایقی مرتبط با محصولات یا خدمات شما داشته باشند.
- نصب تبلیغات: روش بعدی، استفاده از ابزارهای تبلیغاتی شخص ثالث برای درج بنرهای تبلیغاتی در وبسایتهایی است که مخاطبان مورد نظر شما زیاد به آنها سر میزنند.
ممکن است بر اساس اهداف کمپین خودتان بخواهید از روشهای مختلف استفاده کنید یا فقط متمرکز بر یکی از این پلتفرمها باشید. در هر صورت باید دائماً بر نتایج نظارت داشته باشید تا بتوانید با توجه به نتایج، کمپین خودتان را تطبیق دهید.
مزایای لندینگ پیج
صفحه فرود یا لندینگ پیج مزایای زیادی برای شرکت شما دارد. در ادامه بررسی اجمالی مزایای این ابزار بازاریابی قدرتمند و تاثیر آن بر رشد کسب و کار را مشاهده میکنید:
اول از همه، لندینگ پیج میتواند نرخ تبدیل سایت شما را به میزان قابل ملاحظهای افزایش دهد. همانطور که قبلاً اشاره شد، صفحات لندینگ متمرکز بر یک هدف خاص هستند و مخاطبان سایت را تشویق به انجام یک اقدام مشخص میکنند. برای دستیابی به این هدف کاربران باید در قیف بازاریابی حرکت کرده و از بازدیدکننده ناشناس به سرنخ فروش و در نهایت به خریدار تبدیل شوند.
دوم اینکه، لندینگ پیج ها اطلاعات ارزشمندی درباره مخاطبان سایتتان فراهم میکنند. اگر یک فرم عضویت در لندینگ پیج قرار دهید، میتوانید اطلاعاتی از جمله اطلاعات آماری یا شغل کاربران را در کنار اطلاعات تماس آنها دریافت کنید تا درک بهتری از بازار هدف کسب کنید. مهم تر اینکه، موفقیت یا عدم موفقیت کانالهای بازاریابی اطلاعات خوبی درباره علایق و عادات مشتریان در اختیار شما قرار میدهد که میتوانید از آنها برای بهینه سازی تلاشهای خودتان استفاده کنید.
در نهایت، لندینگ پیج کاملاً قابل ارزیابی است. با تحلیل معیارهای تبدیل میتوانید یک حس کلی از عملکرد یک کمپین بازاریابی کسب کنید. میتوانید با بررسی منبع جذب ترافیک برای سایتتان تصمیمگیریهای بهتری برای بازاریابی انجام دهید.
همانطور که مشاهده میکنید، لندینگ پیج ابزار بسیار مفیدی برای جذب لید، دستیابی به مخاطبان مناسب و جهت دادن به استراتژی بازاریابی است پس اگر هنوز این کار را شروع نکردهاید، در اسرع وقت با کمک اطلاعاتی که در این مطلب ارائه شد، دست به کار شوید. برای شروع میتوانید از این الگوهای آماده استفاده کنید.
نتیجه
لندینگ پیج خود را برای یک کمپین فروش طراحی کنید و از طریق تبلیغات آنلاین، ارسال ایمیل و سئو ترافیک برای آن ایجاد کنید. نتایج را بررسی کنید و سعی کنید با بهینه سازی آن، نرخ تبدیل را افزایش دهید. سایت هایی که لندینگ پیج ندارند نمی توانند بازدیدکنندگان خود را تشویق به اقدامی در راستای اهدافشان کنند و همچنین اطلاعات تماس مخاطبینشان را جهت مراحل بعدی بازاریابی، جمع آوری کنند. احتمال شکست این سایت ها بسیار زیاد است زیرا کاربران در بازدید اول معمولا خریدی انجام نمیدهند.
سایت های مختلف را بررسی کنید بعنوان مثال لندینگ پیج دیجی کالا را مشاهده کنید و همچنین تجربیات خودتان را در زمینه طراحی صفحه های فرود در بخش نظرات همین مقاله درج کنید تا سایر دوستان هم از آن بهرهمند شوند.
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
با سلام خدمت مدیریت وب سایت و بازدیدکنندگان محترم
مطالب خیلی زیادی در خصوص روش های بالا بردن ترافیک سایت و همچنین کاربرد صفحه فرود مطالعه کرده بودم ولی انصافا این مقاله مطالب کاربردی متناسب با حوزه کسب و کاری کشور ارائه کرده که پیشنهاد می کنم صاحبان کسب و کارهای الکترونیکی و طراحان وب سایت این مقاله را به دقت مطالعه و نکات کلیدی آن را در کار خود مد نظر قرار دهند. در آخر از آقای مهندس نیکنام عزیز (مدیریت محترم وب سایت آرکاد) که مطالب بروز و کاربردی را در اختیار علاقمندان از جمله اینجانب قرار می دهند کمال تقدیر و تشکر می کنم.
جناب آقای دکتر ابراهیمی ممنون بابت ابراز لطف و محبت تان. انشاالله که این مطلب مفید واقع شود