بازاریابی اینترنتی

۵ تاکتیک برای جذب ترافیک به وبسایت ، غیر از سئو

ایجاد ترافیک برای وبسایت ، کلید رسیدن به نرخ تبدیل بالاتر و افزایش درآمد است

هر چند تمامی مشاغلی که در دنیای آنلاین حضور دارند باید در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو سرمایه گذاری کنند، اما این راهکار تنها راه ایجاد ترافیک برای یک وبسایت حرفه‌ای نیست.

جای تعجب نیست که ایجاد ترافیک برای وبسایت، کلید رسیدن به نرخ تبدیل بالاتر و افزایش درآمد است. به هر حال اگر مردم از کسب و کار آنلاین شما بازدید نکنند، قطعاً خرید اینترنتی از شما انجام نخواهند داد.

اما ظاهراً تمامی مشاغل در سال ۲۰۱۸ راهی طولانی برای افزایش ترافیک وبسایتشان از طریق سئو دارند.

در حال حاضر، سئو یکی از استراتژی‌های موثر برای رشد در دنیای دیجیتال است. طبق اعلام Net Marketshare، در سال گذشته، گوگل به تنهایی ۷۲ درصد از کل ترافیک جستجو را برای وبسایت‌ها ایجاد کرده است. اما با رشد اینترنت و افزایش رقابت سازمان‌ها برای گرفتن رتبه اول در گوگل، آن هم برای کلمات کلیدی مشابه و یکسان، شانس گرفتن رتبه‌های برتر و جذب ترافیک کاهش پیدا می‌کند. بنابراین به نفع برندها است که به دنبال روش‌های دیگری برای افزایش ترافیک وبسایتشان باشند.

قبل از این که بازاریاب‌ها شروع به راه اندازی کمپینی برای جذب ترافیک به سایتشان کنند، اول باید ترافیک فعلی را بررسی و تحلیل کنند. از ابزارهایی مثل Google Analytics و SEMRush استفاده کنید تا متوجه شوید ترافیک فعلی سایت شما از چه منبعی ایجاد می‌شود، کاربران چقدر زمان در سایت شما سپری می‌کنند، از چه نوع محتوا و از چه صفحاتی بیشتر لذت می‌برند و در کدام قسمت از مسیر تبدیل و سیر حرکتشان، وب سایت شما را ترک می‌کنند. دسترسی به این اطلاعات شما را مجهزتر می‌کند تا بتوانید یک استراتژی بهتر و قوی تر در کانال‌هایی که در ادامه بررسی می‌کنیم، ایجاد کرده و نرخ کلیک وبسایتتان را افزایش دهید. پس از انجام این کار می‌توانید با این پنج استراتژی، ترافیک وبسایتتان را افزایش دهید:

۱. وبلاگ نویسی مهمان را شروع کنید

نویسندگی به عنوان مهمان در سایر سایت‌ها شما را به چند هدف می‌رساند. اول از همه برای روابط عمومی شما مفید است و اعتبار شما را به عنوان یک فرد خبره در صنعت مربوطه و در نزد عموم افزایش می‌دهد. میزان آگاهی از برند شما را افزایش داده و نام سازمان یا شرکت شما را به اطلاع مشتریان بالقوه جدید می‌رساند و در نهایت رتبه سئوی شما را از طریق لینک‌هایی که به وبسایتتان ایجاد می‌شود، بهبود می‌دهد.

برای این که به بهترین شکل ممکن به تولید مطالب به عنوان مهمان بپردازید، اول از همه کسب و کارها و وبسایت‌هایی که می‌توانید با آنها همکاری کنید را انتخاب کنید. این کسب و کارها باید به گونه‌ای باشند که مخاطبین مورد نظر شما را داشته باشند و وبسایت خودشان هم به اندازه کافی ترافیک داشته باشد. اگر وبلاگی دارید، می‌توانید با سایر کارشناسان صنعت خودتان مصاحبه کرده و از آنها بخواهید که این مصاحبه‌ها را در شبکه‌های اجتماعی و سایت خودشان منتشر کنند.

با آنها در رابطه با تهیه فراخوان‌هایی که به وبسایت شما اشاره می‌کنند صحبت کرده و از آنها بخواهید در صورت امکان مقاله شما را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند.

۲. در شبکه‌های اجتماعی سرمایه گذاری کنید

شبکه‌های اجتماعی یک بازار رو به رشد برای مشاغل آنلاین هستند. طبق اعلام Sprout Social، شبکه‌های اجتماعی تاثیر مستقیمی بر ۷۴ درصد از تصمیمات خرید مشتریان دارند. پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌توانند به عنوان یک برندساز عمل کنند که بر ترافیک و وفاداری بلند مدت مشتریان یک برند تاثیرگذار است و همچنین منجر به ایجاد ترافیک و کلیک فوری می‌شوند.

در شبکه‌هایی به انتشار مطالب بپردازید که جمعیت مورد نظرتان در آنجا حضور فعالی داشته باشند – با یک تحقیق سریع در رابطه با بازار می‌توانید شبکه مناسب را انتخاب کنید. بعلاوه سعی نکنید که صرفاً بر انتشار محتوای ارگانیک تمرکز کنید. متاسفانه خیلی از الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی طوری هستند که پست‌های بیزنسی را در انتهای فید کاربران قرار می‌دهند تا کمپانی‌ها ملزم به پرداخت هزینه برای تبلیغات شوند. اما با این وجود شبکه‌های اجتماعی غیر رایگان مثل Facebook Ads یکی از ارزان ترین انواع تبلیغات آنلاین هستند و در صورت استفاده مناسب از آنها، بازگشت سرمایه قابل توجهی خواهد داشت – کلید موفقیت، پیدا کردن یک کمپانی خیلی خوب برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و تهیه یک استراتژی کارآمد است.

۳. از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید

هر چند اختلافاتی در رابطه با میزان دقیق بازگشت سرمایه بازاریابی ایمیلی وجود دارد، اما تمام منابع معتقد هستند که بازاریابی ایمیلی یکی از مفیدترین ابزارهای بازاریابی است و بازگشت سرمایه بالایی ایجاد می‌کند. برندها می‌توانند با انتشار ایمیل یا ایجاد یک خبرنامه، محصولات و سرویس‌های خودشان را به راحتی تبلیغ کرده یا به بازاریابی محتوا بپردازند.

برای حداکثر کردن کارایی بازاریابی ایمیلی، تست A/B، بخش بندی و شخصی سازی را امتحان کنید. این تاکتیک‌ها منجر به ایجاد یک رابطه شخصی تر بین شما و مشتریان تان شده و کمک می‌کنند تا بهترین نوع محتوا و موضوع مورد علاقه آنها را انتخاب کرده و ایمیل‌ها را وقتی ارسال کنید که احتمال باز شدن آنها و تعامل کاربران با آنها در بیشترین میزان ممکن قرار داشته باشد.

۴. از محتوای ویدیویی استفاده کنید

هر چند خیلی از مشاغل بر وبلاگ نویسی و فالورهای اینستاگرام متمرکز هستند و تبلیغات ویدیویی بازدید و share بسیار زیادی کسب می‌کنند، اما ویدیو یکی از روش‌های بسیار موثر اما کمتر استفاده شده برای بازاریابی محتوا است. طبق گزارش وضعیت بازاریابی ویدیویی که توسط HubSpot انجام شد، ۷۶ درصد از بازاریاب‌ها اعلام کرده اند که محتوای ویدیویی منجر به افزایش ترافیک وبسایتشان شده است.

استارتاپ Harry که تولید کننده محصولات اصلاح صورت برای آقایان است یک نمونه بسیار خوب از بازاریابی ویدیویی را دارد. این ویدیوی کوتاه مشتریان را با برند آشنا کرده، لحنی بانشاط و سرزنده دارد و به مشتریان در رابطه با ریشه‌های این کمپانی توضیح می‌دهد. این کمپانی به روش هوشمندانه‌ای این ویدیو را در وبسایت خودش ادغام کرده و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته است.

در این استراتژی می‌توانید از ویدیوهای مختلفی استفاده کنید از جمله ویدیوهای مربوط به برند، کلیپ‌های کوتاه برای شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات، ویدیوهای آموزنده، نمایش محصولات و غیره. اما اگر این روش با برند شما تناسب داشت، می‌توانید یک گام فراتر رفته و وبینار عرضه کنید. این کار باعث می‌شود مشتریان شما تعامل بیشتری با برندتان پیدا کرده، ارزش بالایی برای آنها شکل گرفته و امکان جمع آوری ایمیل‌ها برای شما نیز فراهم شود.

 

۵. تبلیغات آنلاین انجام دهید

هر چند استراتژی‌های ارگانیک و غیرپرداختی که منجر به ایجاد ترافیک می‌شوند، رویای هر برندی هستند اما گاهی اوقات نمی توان از تبلیغات چشم پوشی کرد. خوشبختانه امروزه دوره استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی و روش‌های سنتی سپری شده و می‌توان به دنبال تاکتیک‌هایی مثل بازاریابی مجدد و هدفگیری مجدد بود.

طبق اعلام وبسایت ReTargeter تنها ۲ درصد از وبسایت‌ها موفق به تبدیل بازدیدکننده در اولین بازدید می‌شوند. بازاریابی مجدد و هدفگیری مجدد، هر دو بر کوکی متکی هستند که برای دنبال کردن کاربران در دنیای وب در مرورگرشان قرار می‌گیرد. سپس با هدفگیری مجدد، تبلیغات برای این کاربران که قبلاً از وبسایت شما بازدید کرده اند پخش شده و آنها را تشویق به بازدید مجدد از وبسایتتان می‌کند. هم زمان، با بازاریابی مجدد ایمیل‌هایی به کاربران بر اساس فعالیت شان در وبسایت شما ارسال می‌شود.

هر چند بهینه سازی برای موتورهای جستجو موثر است و تمام مشاغلی که در فضای آنلاین حضور دارند باید در این زمینه سرمایه گذاری کنند، اما سئو تنها روش و آخرین روش ایجاد ترافیک برای یک وبسایت حرفه‌ای نیست. با سرمایه گذاری در شبکه‌های اجتماعی، نویسندگی به عنوان مهمان، بازاریابی ایمیلی منظم، استفاده از محتوای ویدیویی و تبلیغات دیجیتال می‌توانید از افزایش ترافیک وبسایت خودتان بدون نیاز به رقابت بر سر کلمات کلیدی مربوط به سئو اطمینان حاصل کنید.

منبع
https://www.entrepreneur.com

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 2 =

بستن