آیا برای کسب درآمد از طریق فضای آنلاین نیاز به برندسازی خوب داریم؟
برندسازی یکی از متدهای منحصربفرد بازاریابی است که به افزایش فروش آنلاین کمک میکند. با تغییر و تحول روز افزون بازار آنلاین در خیلی از صنایع (بیشتر به دلیل نیازهای روزمرهی مشتریان آنلاین) کسب و کارها روز به روز بیشتر متوجه اهمیت برندسازی میشوند. با مطالعه این مطلب دلیل اهمیت یک استراتژی برندسازی خوب و تاثیرات آن بر افزایش فروش را درک خواهید کرد.
کسب و کارهای متعلق به افراد و گروههای خصوصی به دنبال تغییر استراتژیها و سبک برندسازی خودشان برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قبلی هستند. در ادامه دلایل این توجه روز افزون را بررسی خواهیم کرد.
دست یافتن به مزایایِ شناخته شدن و شهرت بیشتر
برای اینکه همواره در کانون توجه قرار داشته باشید، نیازی نیست که فقط به دنبال تبلیغات پرداختی باشید. خیلی از شرکتها استراتژیهای مختلفی برای بازاریابی برند خودشان ایجاد کرده اند اما از ساختن برندی منحصربفرد غافل شده اند. سرمایه گذاری برای نوشتن بیانیه رسالت، شعار، لوگوی جذاب و حتی لحن گفتار یک برند امکان شناخته شدن و افزایش توجه به آن برند را افزایش میدهد. وقتی کاربران برند شما را با یکی از این خصوصیات بشناسند، یک حس اعتماد در آنها نسبت به شما شکل میگیرد که باعث افزایش فروش میشود.
ایجاد اعتمادی پایدار با برندسازی
مسلماً این که مشتری هنگام بازدید از کافی شاپ نزدیک منزل خودش حس راحتی دارد یا از عضویت در سایت شرکتی که قبلاً از محصولات آن رضایت داشته، لذت میبرد تصادفی نیست. کسب و کارهایی که از طریق برندسازی شهرت خوبی به دست میآورند قادر به ایجاد اعتماد در مشتریانشان جهت حفظ و بقای استراتژیهای بازاریابی خودشان هستند. علاقه ای که شما به دیدن برخی برندها دارید بیشتر به دلیل اعتمادی است که نسبت به آنها در شما ایجاد شده است. وقتی بین برند شما و مشتریانتان ارتباطی وجود داشته باشد این اعتماد و آگاهی نسبت به برند شما باعث میشود مشتریان بالقوه شما توجه بیشتری به برندتان داشته باشند و این به معنای افزایش بازدید و فروش است.
کاهش هزینههای تبلیغات آنلاین
رساندن پیام و تبلیغات به گوش مخاطبین، برای کسب و کارهای کمتر شناخته شده بسیار دشوارتر از کسب و کارهایی است که به عنوان یک برندِ آشنا شناخته شده باشند. این موضوع باعث میشود که خیلی از شرکتها ملزم به پرداخت هزینههای بیشتری برای تبلیغات باشند. اما با برندسازی خوب، میتوان هزینههای تبلیغات آنلاین را بشدت کاهش داد؛ وقتی برندی به خوبی شناخته شده باشد میتواند هزینههای بازاریابی اینترنتی را کاهش دهد و این امر باعث کنترل بیشتر آنها بر امور مالی میشود.
مزیت رقابتی بیشتر
کنترل و مدیریت رقابت میتواند بشدت سخت باشد بخصوص وقتی سایر برندها محصولاتی مشابه عرضه میکنند. این شرایط باعث شده بسیاری از کسب و کارها ملزم به پیاده سازی استراتژیهای سختی شوند. بنابراین باید کنترل رقابت از همان ابتدای ساخت برند شروع شود. این موضوع باعث میشود وقتی رقیب دیگری برای شما ظهور میکند هزینههای صرف شده برای بازسازی برند بسیار کمتر شود. برندسازی خوب همیشه باعث به دست آوردن مزیت رقابتی میشود. وقتی شما نسبت به رقبا مزیت و برتری داشته باشید، میتوانید راحت تر شناخته شوید و این موضوع باعث افزایش سرنخهای فروش (لید) برای شما میشود.
فراهم آمدن امکان همکاریهای جدید
یکی از عوامل موفقیت هر کسب و کاری بالا بودن تعداد شرکا و همکاران آن است. بدون شک، این مشخصه یکی از مهم ترین عوامل موفقیت خیلی از شرکتها است. برندسازی خوب میتواند به شما کمک کند به این هدف برسید. وقتی برند شما به خوبی شناخته شود، مسیر همکاریهای B2B مختلف به روی شما باز خواهد شد. هر چند این هدف برای خیلی از استارتاپها یک هدف بلندمدت محسوب میشود اما مزیت و نقطه اوج هر کسب و کاری است. روابط B2B نه تنها منجر به بهبود وضعیت و جایگاه شرکت شما میشوند بلکه به تجمیع منابع جهت رونق بازاریابی و فروش هم کمک میکنند.
ارجح بودن نسبت به رقبا
برندسازی آنلاین منجر به ایجاد مزایایی در هنگام همکاری با سایر برندها میشود. وقتی برند و بیزنس شما مشهور و معتبر باشد اعتماد مشتریان نسبت به شما افزایش پیدا میکند. به این ترتیب اگر کمپانی شما قادر به تحقق وعدهها و مدیریت مشتریان آنلاینش باشد، مشتریانتان کسب و کار شما را نسبت به سایرین ترجیح میدهند و وقتی مشتریان زیادی شما را نسبت به رقبا ترجیح بدهند، درهای همکاری با شرکایی قوی و حامیانی بزرگ به روی کسب و کار شما باز خواهد شد.
موفقیت بیشتر برنامه های تبلیغاتی با روش توصیه برند به دیگران
هنوز هم خیلی از کسب و کارها برای افزایش فروش آنلاین از برنامههای توصیه ای استفاده میکنند. در این برنامهها مشتریان در صورت توصیه کردن یک برند به سایرین، مبلغی تخفیف یا هدیه دریافت میکنند. اما واقعیت این است که تمامی این پاداشها ارتباط زیادی با میزان ارزش برند شما در دیدگاه مشتریان دارند.
برند سازی خوب عملکردی خودکار دارد بخصوص وقتی مشتریان فعلی نسبت به هزینه ای که پرداخت میکنند محصول با ارزشی دریافت کنند. این امر باعث میشود مشتریان فعلی در برنامههای توصیه شرکت کنند و به این ترتیب پیام برند شما به مخاطبین آنلاین و همینطور دوستان و آشنایان آنها برسد. کسب و کارهایی که برندسازی خوبی شده باشند میتوانند محصولات خودشان را راحت تر بازاریابی کرده و بازگشت سرمایه خوبی از پاداشها و تخفیفهایی که برای برنامههای توصیه ای ارائه میدهند، دریافت میکنند.
جستجو شدن بیشتر در اینترنت
بین میلیونها کسب و کار اینترنتی که امروزه وجود دارند تنها عده کمی که در برخی حوزههای خاصی کار میکنند، این فرصت را دارند که دائماً جستجو شوند. دلیل این موضوع، حجم زیاد تبلیغات پرداختی و همچنین سرمایه گذاری برای برندسازی در مراحل اولیه این استارتاپها است.
پیدا کردن برندهای خوب کار سختی نیست بخصوص اگر کیفیت لازم برای برآورده کردن خواستههای مشتریان را داشته باشند. کسب و کارهایی که خوب برند سازی شده باشند به دلیل اینکه محصولات یا خدماتشان رتبه خوبی دارند، بیشتر جستجو میشوند. وقتی برند شما به طور دائم جستجو شود، بازدیدکنندگان آنلاین بیشتری جذب آن شده و تبدیل به مشتریانی واقعی میشوند.
جذب مشتریانی جدید در فضای آنلاین
روز بروز کسب و کارهای برندسازی شده بیشتر و بیشتر از فضای آنلاین استفاده میکنند. دلیل اصلی این موضوع تغییر دائم خواستههای کاربران آنلاین است. برندسازی خوب همیشه باعث جذب مشتریان جدید میشود. بهبود گزاره فروش نیز یکی از برتریهای هر برندی برای بازاریابی اینترنتی محسوب میشود. اما تفاوت یک برند موفق با برندههای ناموفق استفاده از ابتکارات برندسازی خوب مثل ایجاد یک شعار متقاعده کننده، ارائه ایدههای مبتکرانه، ایجاد یک سیستم ارتباطی کارآمد و برآورده کردن وعدههایی که در فضای آنلاین داده میشود، است.
دیدگاهتان را بنویسید