چطور می توانیم ترافیک وب سایتمان را افزایش دهیم؟
خیلی از ما اطلاع داریم که سئو می تواند راه خیلی خوبی جهت ایجاد ترافیک وب سایت باشد.
اما برای بعضی از ما، بهینه سازی موتور جستجو تنها ابزار ایجاد ترافیک وب سایت و بهبود نتایج جستجو است و این اصلا چیز خوبی نیست.
بسیار مهم است که از چگونگی ایجاد تنوع در ترافیک وب سایت تان مطلع باشید و صرفا بر بهینه سازی موتورهای جستجو تمرکز نکنید. در غیر این صورت اگر منبع اصلی ترافیک دچار مشکل شود، ممکن است کسب و کارتان هم به پایان برسد.
در این پست نگاهی می اندازیم به این که چطور می توانید ترافیک وب سایت یا وبلاگتان را بدون اتکا بر سئو افزایش دهید.
همچنین نگاهی خواهیم داشت به استراتژی های مختلفی که همین حالا می توانید به کار ببندید و این که چطور می توانید هر منبع ترافیک را بهینه سازی کنید.
با مطالعه این مطلب یاد می گیرید که چطور وبسایت خودتان را تنظیم کنید تا فقط یک تغییر در الگوریتم گوگل منجر به از کار افتادن آن نشود.
آیا همه ترافیک وب سایتها یکسان هستند؟
قبل از شروع باید یادآوری کنم که تمام ترافیک های وبسایت شما با هم برابر نیستند. مسلماً شما نیاز به ترافیکی با کیفیت بالا دارید. ترافیک با کیفیت بالا و هدفمند نسبت به سایر ترافیک ها بازگشت سرمایه بیشتری ایجاد می کند.
هر چند این موضوع به نظر بدیهی می رسد اما ممکن است هنگام تلاش برای هدایت ترافیک به سایتتان از این موضوع غافل شوید.
بالا بودن حجم ترافیک وب سایت می تواند موضوع مثبتی باشد اما اگر این ترافیک هدفمند نباشد، این اعداد و ارقام معیارهای پوچی خواهند بود.
بنابراین لازم است وقتی به دنبال موضوع افزایش ترافیک وب سایت هستیم موارد ذکر شده را در نظر داشته باشیم.
۱۰۰۰ بازدید بدون هدف با ۱۰۰ بازدید هدفمند که منجر به فروش شوند، یکسان نیست. ممکن است یکی از شبکه های اجتماعی برای سایت شما ترافیک زیادی ایجاد کند اما کیفیت این ترافیک معمولاً چندان بالا نیست.
هنگام بررسی موارد زیر از خودتان بپرسید که برای هدفمندتر کردن این منابع ترافیک چه اقداماتی می توان انجام داد.
تبلیغات آنلاین
تبلیغات آنلاین این پتانسیل را دارند که صدها یا هزاران کلیک برای ورود به سایتتان ایجاد کنند.
بعلاوه با توجه به این که مدام پلتفرم های تبلیغاتی و شبکه های اجتماعی جدیدی ظاهر می شوند و این ابداعات همواره ادامه دارند، رساندن تبلیغاتتان به سمع و نظر افراد مناسب ساده تر شده است.
در واقع اثربخشی تبلیغات آنلاین بشدت زیاد است، در انگلیس میزان هزینه ای که برای تبلیغات دیجیتال صرف می شود، در سال ۲۰۱۵ در مقایسه با سال ۲۰۱۴، ۱۳٫۴ درصد افزایش پیدا کرد.
اما اگر قصد دارید که از طریق موتورهای جستجو و با استفاده از تبلیغات آنلاین ترافیک بیشتری را برای سایتتان ایجاد کنید باید اول از همه اطلاع داشته باشید که قرار است از این ترافیک درآمد کسب کنید.
مسلما منابع درآمدی شما محدود هستند بنابراین لازم است که تلاش های شما در شبکه های اجتماعی موثر و کارآمد باشند. در صورتیکه تمایل دارید تبلیغاتتان به صورت بلند مدت ادامه داشته باشند، باید راهی برای تولید بازگشت سرمایه از تبلیغات ایجاد کنید.
به خاطر داشته باشید که هنگام اجرای کمپین های تبلیغاتی اگر نتوانید ترافیک وب سایت تان را تبدیل به سود کنید، تلاشتان کاملا بیهوده است.
این چالش بزرگ را می توان به دو مولفه مجزا تقسیم بندی کرد.
اولین مورد تبلیغ کردن چیزی است که خواسته مردم باشد و مورد دوم تولید تبلیغات باکیفیتی است که افراد مناسبی تشویق به کلیک کردن روی آن ها شوند.
در این مطلب امکان بحث راجع به تبلیغات محصولاتی که مردم به آن ها علاقه دارند وجود ندارد اما می توانیم تولید تبلیغات باکیفیتی که در شبکه های اجتماعی یا موتورهای جستجو عملکرد خوبی داشته باشند را مختصرا بررسی کنیم.
در مجموع هنگام تولید تبلیغات باید از دو موضوع مطلع باشید – هدفگیری تبلیغ و طراحی خود تبلیغ.
طراحی تبلیغ شامل طراحی متن و تصویر است. اگر قصد طراحی تبلیغاتی را دارید که منجر به جذب کلیک شوند، سعی کنید تبلیغات فعلی رقبا را مطالعه و بررسی کنید.
یک فایل از این تبلیغات ایجاد کنید که حاوی تبلیغات چشمگیری باشد که شما را متقاعد به انجام عمل مورد نظر کردند.
این تبلیغات را تحلیل و بررسی کنید که آیا امکان دستیبابی به موفقیتی نظیر آن ها از طریق استنتاج مواردی که باعث موفقیتشان شده، وجود دارد؟
هدفگیری تبلیغ به این اشاره دارد که قرار است تبلیغات شما از طریق بهینه سازی موتور جستجو به چه کسانی نمایش داده شود.
هر پلتفرم تبلیغاتی مکانیزم خاصی برای هدفگیری دارد و لازم است از قبل روی پلتفرم انتخابی خودتان آزمایشات لازم را در این زمینه انجام بدهید.
خوشبختانه با توجه به ابداعاتی مثل Lookalike Audiences امروزه هدفگیری تبلیغات بسیار آسان تر از گذشته شده است.
روش هدفگیری تبلیغات بر هزینه ای که قرار است پرداخت کنید تاثیرگذار است.
برای مثال، صنعتی که قصد تبلیغات در آن را دارید تاثیر زیادی بر هزینه های بازاریابی وبسایت شما دارد.
بخصوص این موضوع برای فیسبوک صدق می کند.
وقتی قرار است پخش تبلیغات را شروع کنید، نیازی نیست و نباید گام های بزرگی بردارید.
اول از همه تبلیغات را با هزینه ۵ یا ۱۰ دلار در روز تست کنید و نتایج را ارزیابی کنید.
فقط برای یک هفته این کار را انجام بدهید تا با عملکرد یک پلتفرم آشنایی پیدا کنید.
سپس هفته بعد سعی کنید بعضی معیارها مثل میزان سود یا اشتراک ایمیل را بهبود ببخشید.
حتما پلتفرم های تبلیغاتی مختلف را بررسی و آزمایش کنید.
اگر قرار است برای مشاغلی از نوع B2B تبلیغ کنید و باید به تصمیم گیرندگان مهم دستیابی پیدا کنید، لینکدین می تواند برای شما بسیار مفید باشد. علت این موضوع این است که از هر ۵ عضو لینکداین ۴ نفر بر تصمیم گیریهای داخل سازمانشان تاثیرگذار هستند.
افراد بانفوذ و تصمیم گیرندگان زیادی در لینکداین حضور دارند.
قدرت خرید مخاطبین لینکداین دو برابر بیشتر از مخاطبین معمولی وب است.
اگر تلاش شما تبلیغات در بخش B2C است، اینستاگرام می تواند پلتفرم مناسب تری برای شما باشد.
میزان سفارش دسته گل به شرکت Bloom and Wild به لطف تبلیغات اینستاگرام ۶۲ درصد افزایش پیدا کرد.
مسلما این شرکت هیچ وقت با پلتفرم های متفاوتی مثل لینکداین نمی توانست به چنین نتایجی دست پیدا کند.
وبلاگ نویسی به عنوان مهمان
می توانید از وبلاگ نویسی به عنوان مهمان هم جهت جذب بازدیدکننده برای وبسایتتان استفاده کنید.
در رابطه با وبلاگ نویسی مهمان باید به دو موضوع دقت کنید.
اولین مورد پیدا کردن وبسایت هایی است که با حوزه کاری شما تناسب دارند و نویسندگی به صورت مهمان را قبول می کنند.
با جستجو در گوگل می توانید چنین وبسایت هایی را پیدا کنید.
جهت پیدا کردن فرصت های مشابه عبارات زیر را جستجو کنید.
یکی از روش های مفید برای شروع کار جستجو به این صورت است که [نام صنعت مورد نظر] + [یک عبارت جستجو برای وبلاگ نویسی به عنوان] را جستجو کنید.
بعضی از عباراتی که می توانید برای جستجو استفاده کنید عبارتند از:
- “پست مهمان”
- “نویسنده همکار”
- “این پست مهمان توسط …. نوشته شده است”
- “در تولید محتوای سایت ما همکاری کنید”
- “راهنمای وبلاگ نویسی مهمان”
- “پیشنهاد پست”
- “راهنمای همکاری”
- “تقاضای پست مهمان”
- “تقاضای نویسنده”
- “برای ما محتوا تولید کنید”
This is likely what you’re already doing. It’s a good method to start with. You simply search for “[your niche]” + “[a guest-posting search string)” to bring up topics.
Here are some search strings you could use:
- “guest post”
- “contributing writer”
- “this is a guest post by”
- “contribute to our site”
- “guest posting guidelines”
- “suggest a post”
- “contributor guidelines”
- “guest posts wanted”
- “writers wanted”
- “write for us”
مورد دوم نوشتن محتوایی جذاب و مفید برای سایت مورد نظر است.
برای تولید پست به عنوان مهمان سه تاکتیک کلی وجود دارد.
یک تاکتیک جستجو در Buzzsumo برای یافتن موضوعات محبوبی است که در حوزه کاری که قصد مطلب نویسی در آن را دارید، زیاد به اشتراک گذاشته می شوند.
تاکتیک دوم استفاده از Buzzsumo برای جستجو در سایتی است که قصد نوشتن مطلب در آن را دارید. موضوعات محبوب در این سایت را پیدا کرده و سبک مطالب با کیفیت را مشخص کنید.
بعد از این کار می توانید مطلبی بنویسید که ۱۰ برابر از مطلب موجود بهتر باشد یا این که یک مطلب مشابه بنویسید.
اگر نیاز به ایده و الهام دارید فقط کافیست بعضی از بهترین مطالبی که در این سایت پیدا کردید را انتخاب و وارد Buzzsumo کنید.
بعد از این کار مثال هایی ایجاد می شود که نشان می دهند چطور می توان این محتوا را بهتر کرد. همچنین نمونه هایی مشابه با مطلبی که در ابتدا پیدا کرده بودید، مشاهده خواهید کرد. تولید محتوای باکیفیت در نهایت به شما کمک می کند تا بهینه سازی برای موتورهای جستجو را انجام بدهید.
گزینه سوم نوشتن مطلب بر اساس تجربیات شخصی خودتان است. مثلا می توانید یک مطالعه موردی بنویسید که چگونگی دستیابی به موفقیت هایتان را شرح بدهد.
هنگام نوشتن چنین مطلبی، بسیار مهم است که دستورالعمل هایی به فرم “چگونه….؟” ارائه بدهید. معمولاً چنین مقالاتی تاثیر خوبی در سئو دارند و در صورتیکه مطالبی با این عنوان، خوب نوشته شوند منجر به ایجاد ترافیک زیادی می شوند.
هنگام نزدیک شدن و برقراری تماس با هر سایتی که قصد وبلاگ نویسی مهمان در آن را دارید، برخورد محترمانه را فراموش نکنید.
وقتی پیشنهاد نویسندگی به عنوان مهمان را مطرح می کنید یا خود مطلب را می نویسید، از دستورالعمل های موجود در راهنمای نویسندگی وبلاگ مربوطه پیروی کنید.
اگر یک سایت با ایده های شما موافقت نکرد، از برقراری تماس مجدد و مطرح کردن ایده های جدید واهمه نداشته باشید.
مسلما ایده شما رد شده نه خود شما.
در صورتیکه با پیشنهاد شما موافقت و مطلبتان منتشر شد حتما همیشه به سوالاتی که در کامنت ها مطرح می شوند، پاسخ بدهید.
این کار باعث افزایش ارزش محتوا می شود و همچنین جلوه سایت را بهتر کرده و مسئول نویسنده ها مجددا از شما خواهد خواست که باز هم به عنوان مهمان مطلب بنویسید.
درج کامنت در وبلاگ ها
یکی دیگر از گزینه های موجود برای ایجاد ترافیک وب سایت تان کامنت گذاشتن در وبلاگ ها است.
من به شخصه در گذشته موفق شدم از طریق درج ۲۴۹ کامنت، ۲۵هزار دلار درآمد کسب کنم.
اما چطور می توانید از کامنت گذاشتن برای تولید ترافیک وب سایت تان استفاده کنید؟
اول از همه باید وبسایت هایی را پیدا کنید که مطالبی مرتبط با حوزه کاری شما منتشر می کنند.
لازم به ذکر نیست که کامنت هایی که در سایت های صنعت مرتبط درج می شوند، نسبت به کامنت گذاشتن در وبلاگ هایی که به صنعت کاری شما مرتبط نیستند، نتایج بهتری را ایجاد می کنند.
من خودم از این قاعده پیروی کردم و اکثر کامنت های من در وبلاگ های صنعتی درج شده بودند.
دلیل این موضوع به اولین قسمت این پست برمی گردد.
ترافیک وبلاگ های صنعتی بشدت از ترافیک وب سایت ها هدفمندتر است.
در نتیجه وقتی به این ترافیک یک پیشنهاد یا فرم عضویت ارائه شود احتمال تبدیل آن بسیار بیشتر است.
بهتر است از درج کامنت در وبلاگ رقبا خودداری کنید چون این کار بی احترامی محسوب می شود.
هنگام درج کامنت سعی کنید حتما نکته ارزشمندی به بحث اضافه کنید.
اگر کسی سوالی را مطرح می کند، حتما زمان لازم را صرف کنید تا با تفکر کامل به سوال او پاسخ بدهید.
این کار تجربه شما در صنعت مربوطه را به نمایش می گذارد و خوانندگان را تشویق به کلیک کردن روی نام شما و ورود به وبسایتتان می کند.
از بکار بردن نام کسب و کارتان بجای نام خودتان در قسمت کامنت ها خودداری کنید و در عوض نام واقعی و کامل خودتان را درج کنید.
این روش بهتر کار می کند چون شخصیت شما را بهتر نمایش می دهد و این تصور که صرفا برای تبلیغ وبلاگ خودتان کامنت درج می کنید را کمتر می کند.
هر زمان که ممکن بود حتما از یک آواتار حرفه ای و مناسب استفاده کنید.
استفاده از یک عکس از چهره خودتان مناسب است و این کار هم باعث شخصیت دادن به شما می شود.
اگر به دنبال سایت هایی مناسب برای درج کامنت هستید می توانید از Buzzsumo استفاده کنید تا برای یافتن سایت هایی که محتوای مرتبط منتشر می کنند، به شما کمک کند.
استراتژی توضیح داده شده برای پیدا کردن سایت هایی که وبلاگ نویسی مهمان را قبول می کنند، در این جا هم مفید است.
می توانید از پلاگینی به نام Similar Sites هم استفاده کنید تا وبسایت های صنعتی مشابه با آنچه مشخص می کنید را برای شما پیدا کند.
شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی می توانند تاثیر چشمگیری بر ایجاد ترافیک وب سایت و فروش داشته باشند.
در حال حاضر ۷۸ درصد از شرکت ها تیم های اختصاصی برای شبکه های اجتماعی دارند و ۵۴ درصد از بازاریاب های B2B ادعا دارند که با استفاده از شبکه های اجتماعی موفق به ایجاد مشتری راغب شده اند.
در شبکه های اجتماعی نمی توانید مستقیما وارد بحث شده و با اجبار از مردم بخواهید که چیزی را از شما خریداری کرده یا حتما از وبسایت شما بازدید کنند.
باید اول از همه ایجاد ارزش کنید و بین خودتان و دنبال کننده هایتان در شبکه های اجتماعی حسن نیت ایجاد کنید.
به همین دلیل است که بازاریابی محتوا در ترکیب با شبکه های اجتماعی خوب کار می کند.
با استفاده از بازاریابی محتوا می توانید اول برای مردم ایجاد ارزش کنید تا تشویق به بازدید از سایتتان شوند.
اگر بازاریابی محتوا به اندازه کافی خوب باشد، این افراد تشویق می شوند تا مجددا از سایت شما بازدید کنند و در نتیجه جدیدترین محتوای تولیدی شما را اصطلاحاً مصرف کنند.
حتی ممکن است تمایل پیدا کنند تا شما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنند که این امر هم می تواند در آینده وقتی محتوایی منتشر می کنید، منجر به افزایش ترافیک وب سایت تان شود.
این که یک محتوا قدیمی باشد باعث نمی شود که ارزش به اشتراک گذاشتن را نداشته باشد.
به لطف ابزارهایی مثل Buffer می توانید مطالب قدیمی را بارها و بارها منتشر کنید تا پوشش لازم را به دست آورند.
راهنمای ارائه شده توسط Buffer را در این جا مشاهده می کنید که به شما کمک می کند متوجه شوید چطور باید محتوای سایتتان را منتشر کنید.
برای پیشگیری از این که گوگل شما را به عنوان اسپم شناسایی کند، این چند نکته را به خاطر داشته باشید.
- فالورهای خودتان را در نظر داشته باشید. خبرها و مطالبی که در شبکه های اجتماعی تولید می کنید برای مخاطبین هستند نه خودتان.
- تبدیل به اسمپر نشوید. سعی کنید یک برنامه هوشمندانه داشته باشید نه این که بی هدف حجم زیادی از مطالب را منتشر کنید.
- عادات خودتان را در نظر داشته باشید. چطور از شبکه های اجتماعی استفاده می کنید؟ “خط اسپم” برای شما کجاست؟ سعی کنید از آن عبور نکنید.
- کارهایی که برای خودتان هم خوشایند نیست، انجام ندهید. اگر فردی را ببینید که سعی داشته باشد از استراتژی مشابه با استراتژی شما استفاده کند چه عکس العملی خواهید داشت؟ این روش معیار خیلی خوبی برای سنجش رفتارتان است که احتمالا شما تنها فردی نیستید که چنین عکس العملی را خواهد داشت.
- همیشه ایجاد ارزش کنید. همانطور که گفتیم تبلیغ محتوا بیشتر از یک بار کار خوبی است اما به این شرط که این کار باعث ایجاد ارزش برای مخاطب شود.
یکی از دلایل این که افراد به عنوان اسپم شناخته می شوند، این است که بارها و بارها یک پیام مشابه را درج می کنند.
برای غلبه بر این مسئله می توانید هر بار مسئله مورد نظر را به روش متفاوتی توضیح بدهید.
این روش عملکرد خوبی دارد چون استفاده از لحن بیان متفاوت برای افراد متفاوت بهتر کار می کند.
بعضی از مردم بیشتر با پیام هایی ارتباط برقرار می کنند که حاوی داده و اطلاعات دقیقی باشند و سایرین بیشتر جذب پیام هایی می شوند که به نوعی ابهام داشته و حس کنجکاوی آن ها را برانگیزد.
با استفاده از روش های مختلفی که در بالا مشاهده کردید می توانید محتوای خودتان را برای گروه های مختلف مخاطبین جذاب تر کنید.
در صورتیکه مدام ارزش ایجاد کنید، راه های بیشتری برای تبلیغ کردن یشنهاداتتان در شبکه های اجتماعی و افزایش فروش خواهید داشت.
نتیجه گیری
نباید برای ایجاد ترافیک وب سایت تان فقط به موتورهای جستجو متکی باشید.
بعد از مطالعه این پست با تاکتیک های مختلفی که می توانید برای جذب بازدیدکننده استفاده کنید، آشنا شدید.
این تکنیک ها شامل تبلیغات آنلاین، ترافیک شبکه های اجتماعی، پست نوشتن به عنوان مهمان یا درج کامنت بودند.
چه یکی از این تکنیک ها یا همه آن ها را با هم استفاده کنید، این کار باعث خواهد شد که جذب بازدیدکننده توسط وبسایتتان دستخوش تغییر شود.
سعی کنید اول یکی از این متدها را امتحان کرده و ببینید که آیا می توانید با استفاده از آن از اتکا به ترافیک ایجاد شده توسط موتورهای جستجو رها شوید یا خیر.
آیا تا بحال تجربه ای در ایجاد ترافیک وب سایت بدون اتکا بر موتورهای جستجو داشته اید؟ لطفا تجربیات و نکته های موردنظرتان را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید