شبکه های اجتماعی

راهنمای لینکدین برای بازاریاب‌ها

همچنان با گذشت سال‌ها از راه‌اندازی لینکدین ، این پلتفرم به ابداع و نوآوری ادامه می‌دهد.

همچنان با گذشت سال‌ها از راه‌اندازی لینکدین ، این پلتفرم به ابداع و نوآوری ادامه می‌دهد و قرار گرفتن این شرکت تحت مالکیت مایکروسافت هم بر این موضوع تاثیرگذار بوده است. با وجود ظهور شبکه‌های اجتماعی مختلفی که تلاش به برآورده کردن نیازهای مشتریان دارند، لینکدین همچنان شبکه اجتماعی پیشرو برای بازاریاب‌ها و شاغلان حرفه‌ای محسوب می‌شود.

اضافه شدن هر ویژگی جدیدی به این شبکه یا تغییر ویژگی‌ها و امکانات قبلی آن، باعث رشد و بهبود بیشتر این پلتفرم به عنوان کانالی برای ترافیک B2B و تولید لید (سرنخ فروش) می‌شود و زمینه‌ی به دست آوردن موقعیت‌های شغلی جدید را فراهم می‌کند.

در این مطلب، ویژگی‌ها و آپدیت‌هایی را که شما باید تحت نظر داشته باشید تا بیشترین بهره را برای بازاریابی و رشد کسب و کارتان از این شبکه ببرید، بررسی می‌کنیم.

تنظیم یک پروفایل حرفه‌ای

اولین گام برای ایجاد و بهینه سازی یک پروفایل کارآمد در لینکدین ، تنظیم اطلاعات پایه و اساسی است. قبل از این که شروع به تعریف مهارت‌ها و رزومه خودتان کنید اول باید خودتان را معرفی کنید. اولین تاثیرگذاری با نام و عنوان شما شروع می‌شود.

لینکدین به استفاده از فیلد نام برای چیزی به غیر از نام هیچ علاقه‌ای ندارد بنابراین از پر کردن این فیلد با کلمات کلیدی مختلف و هر چیزی به غیر از نام خودتان خودداری کنید و برای این کارها روی فیلد عنوان (headline) متمرکز شوید. در قسمت‌های مختلف لینکدین و در نتایج جستجو، ترکیب این فیلد و نام شما نمایش داده می‌شود.

لینکدین

همچنین در هنگام درخواست کانکت شدن با دیگران، ارسال پیام و آپدیت نیوزفید (که همه افراد موجود در شبکه شما آن را مشاهده می‌کنند) هم ترکیب این فیلد و نام شما نمایش داده می‌شود.

لینکدین

این ویژگی باعث می‌شود که headline شما تبدیل به نقطه‌ای ایده آل برای بهینه سازی کلمات کلیدی خاصی شود که ممکن است به شغل، سمت، مهارت‌ها، کمپانی و سایر ویژگی‌های شما مرتبط باشند.

این قسمت محل خیلی خوبی برای قرار دادن یک شعار یا جمله خاص نیز هست که شما را از سایر کاندیدها و افراد حرفه‌ای فعال در حوزه کاری خودتان متمایز کند.

اطلاعات تماس

در نسخه‌های قبلی لینکدین اطلاعاتی مثل آدرس وبسایت شما در تب “contact info” مخفی بودند.

لینکدین

اما در حال حاضر با آپدیت‌های جدیدتر، اطلاعات تماس در قسمت بالای پروفایل نمایش داده می‌شوند و البته کاربر برای مشاهده کل اطلاعات تماس باید روی این قسمت کلیک کند. این قسمت را با اطلاعاتی بروزرسانی کنید که قصد دارید با سایر افراد حرفه‌ای به اشتراک بگذارید مثل آدرس توییتر، سایت و یا وبلاگ خودتان. همچنین می‌توانید شماره تلفن و آدرس ایمیل خودتان را هم در این قسمت اضافه کنید.

لینکدین

خلاصه

می‌توانید در بخش خلاصه (summary) پروفایل لینکدین خودتان خلاصه‌ای از تجربیات و تخصص حرفه‌ای‌تان را بنویسید. در این بخش می‌توانید طی چند پاراگراف خودتان را به همکاران، شرکا و مشتریان بالقوه‌تان معرفی کنید. از دیدگاه حرفه‌ای به این بخش مثل سخنرانی آسانسوری (elevator pitch) نگاه کنید – دوست دارید به دیگران درباره شخصیت و کار خودتان چه چیزهایی بگویید؟

هنگام آپدیت پروفایل و بخش خلاصه آن، امکان اضافه کردن فایل‌های چند رسانه‌ای هم به پروفایل وجود دارد. هر چند می‌توان فایل‌های چند رسانه‌ای در فهرست‌های مشاغل مختلف هم اضافه کرد اما می‌توانید آنهایی را که برایتان اهمیت بیشتری دارند و تخصص و برند شما را برجسته می‌کنند، در این قسمت قرار دهید.

لینکدین

می توانید ویدیوهای یوتیوب، ارائه‌های اسلایدشیر و سایر فایل‌های چند رسانه‌ای (عکس، ویدیو، صدا، ارائه و سند) با این ویژگی‌ها را به پروفایلتان اضافه کنید. Mari Smith هم از فایل‌های چند رسانه‌ای برای نمایش تخصص خودش و برندسازی استفاده کرده است.

بعضی از روش‌های استفاده از المان‌های بصری برای بازاریابی خودتان در لینکدین ، عبارتند از:

  • سخنران‌ها می‌توانند لینک ارائه‌های خودشان را در اینجا قرار دهند تا موضوعاتی که پوشش می‌دهند را مشخص کنند و ویدیوهای یوتیوب را در این قسمت به اشتراک بگذارند تا بحث‌ها و تعاملات موجود درباره آخرین سخنرانی‌های خودشان را نمایش دهند.
  • طراحان گرافیک و وب می‌توانند لینک Behance را برای نمایش رزومه خودشان به این قسمت اضافه کنند.
  • مشاورانی که به مشاغل برای افزایش ترافیک سایتشان کمک کرده اند می‌توانند لینک پروفایل Quantcast این سایت‌ها را اضافه کنند.
  • کارآفرین‌ها می‌توانند به پروژه Kickstarter خودشان لینک کنند تا بودجه بیشتری برای ایده‌های خودشان جمع آوری کنند.
  • افرادی که در حوزه تولید و پخش پادکست فعالیت دارند می‌توانند لینک بهترین پادکست‌های خودشان را درج کنند.
  • عکاس‌ها می‌توانند لینک بهترین عکس‌های خودشان در پینترست را درج کنند.
  • نویسنده‌ها می‌توانند به نوشته‌های خودشان لینک بدهند.

و این لیست همچنان ادامه دارد …

تجربه کاری فعلی و گذشته

یکی دیگر از اطلاعاتی که لینکدین از آن استفاده می‌کند تا مشخص کند برای چه کلمات کلیدی به پروفایل شما رتبه بدهد، تجربیات کارهای گذشته و فعلی شما است که در سایر بخش‌های لینکدین مثل نتایج جستجو و فهرست‌های کارمندان در صفحات کمپانی‌ها هم نمایش داده می‌شود. بنابراین استفاده از کلمات کلیدی که می‌خواهید برای آنها رتبه بگیرید در قسمت توضیحات و سمت شغلی ایده خیلی خوبی است. از به کار بردن بیش از حد کلمات کلیدی خودداری کنید. با وجود این که رتبه گرفتن اهمیت زیادی دارد اما نباید از نمایش تخصص و مهارت‌های خودتان در این بخش غافل شوید.

علاوه بر بهینه سازی کلمات کلیدی می‌توانید فایل‌های چند رسانه‌ای را هم به فهرست تجربیات شغلی خودتان اضافه کنید. این المان‌های بصری هم مثل خلاصه پروفایلتان می‌توانند برای نمایش اعتبار و تخصص خودتان درباره موضوعات و صنایع خاص مورد نظرتان به شما کمک کنند.

در این قسمت یک نمونه از پروفایل Wordstream بنیانگذار شرکت Larry Kim را مشاهده می‌کنید:

لینکدین

تخصص و مهارت‌ها

وقتی تخصص و مهارت‌های خودتان را به پروفایل لینکدین ‌تان اضافه می‌کنید نه تنها باعث بهینه سازی برای آن کلمات کلیدی می‌شوید بلکه فرصتی برای تایید مهارت‌هایتان فراهم خواهید کرد. به این ترتیب سایر کاربران می‌توانند مهارت‌های تاییده شده شما را مشاهده کنند و بعلاوه بدست آوردن چنین تاییدیه‌هایی آسان تر از تلاش برای به دست آوردن رضایت‌نامه کاربران است. به این ترتیب بازدیدکننده‌های وبسایتتان می‌توانند فقط با یک کلیک مهارت‌های مختلف شما را تایید کنند.

لینکدین

بازدیدکننده‌های پروفایل شما می‌توانند تمام مهارت‌های شما که توسط دیگران تایید شده اند را مشاهده کنند که این باعث ثبت یک تاییدیه اجتماعی برای تخصص شما می‌شود.

هر زمان که دیگران مهارت‌های شما را تایید کنند، شما یک اعلامیه دریافت می‌کنید که این یک فرصت برای تشکر از سوی شما فراهم می‌کند که می‌تواند باعث تایید سایر مهارت‌های شما توسط کاربر مورد نظر شود.

لینکدین

از آنجا که دیگران هم چنین اعلامیه‌هایی را دریافت می‌کنند شما می‌توانید با تایید مهارت‌های دیگران باعث شوید آنها هم ترغیب به تایید مهارت‌های شما شوند.

اگر اطلاع ندارید چه مهارت‌هایی را به پروفایلتان اضافه کنید، می‌توانید راهنمای LinkedIn Topic Directory را مشاهده کنید. این لیست الفبایی را جستجو کنید تا مهارت‌های مرتبط با تخصص خودتان را پیدا کنید.

لینکدین

وقتی روی یک موضوع یا مهارت کلیک کنید وارد صفحه‌ای می‌شوید که در آن کمپانی‌های مرتبط و زیرموضوعات مربوط به هر مهارت را مشاهده می‌کنید. همچنین می‌توانید لیستی از افراد حرفه‌ای را هم مشاهده کنید که برای آن مهارت خاص رتبه گرفته اند. اگر مهارتی به تخصص شما مرتبط بود و تمایل داشتید آن را در پروفایل لینکدین خودتان لیست کنید فقط روی دکمه “add to profile” در این صفحه کلیک کنید.

لینکدین

همچنین می‌توانید از گزینه “add skill” در پروفایل خودتان هم استفاده کنید و بعد مهارت‌های مورد نظرتان را تایپ کنید یا روی یکی از گزینه‌هایی که لینکدین بر اساس سایر اطلاعات پروفایلتان به شما پیشنهاد می‌دهد، کلیک کنید.

لینکدین

دقت کنید که فقط می‌توانید ۵۰ مهارت را در این لیست قرار دهید بنابراین مهارت‌ها را با دقت کافی انتخاب کنید. اگر بعضی مهارت‌ها در حوزه تخصص شما نبودند یا نرخ تایید کمی داشتند آنها را از لیست پاک کنید تا فضا برای مهارت‌های مناسب تر باز شود.

دستاوردها

لینکدین بخش‌های مختلفی مثل انتشارات، سازمان‌ها و غیره را در بخشی تحت عنوان “Accomplishments” ترکیب کرده تا با تنظیم آن پروفایلتان را ارتقاء بدهید.

لینکدین

اگر گزارش، مقاله سفید یا کتابی نوشته اید می‌توانید آن را در بخش انتشارات اضافه کنید و حتی می‌توانید لینک مربوط به آن نشریه در وبسایت خودتان، آمازون یا هر سایت دیگری را در این قسمت درج کنید. با این کار می‌توانید توجه مخاطبین را به سمت نوشته‌های خودتان از جمله کتاب‌های الکترونیکی که نوشته اید جلب کنید و از این کتاب‌ها به عنوان lead magnet برای جمع آوری لیست ایمیل استفاده کنید.

لیست دستاوردهایی که می‌توانید برای ارتقای پروفایل خودتان انتخاب کنید، بسیار طولانی است.

لینکدین

بروزرسانی پروفایل حرفه‌ای

می توانید به همان صورتی که در فیسبوک و گوگل پلاس status خودتان را آپدیت می‌کنید در لینکدین هم این کار را انجام دهید. می‌توانید لینک share کنید، افراد و کمپانی‌های مربوط به خودتان را تگ کنید. قسمت خالی که می‌توانید در آن پست نوشته و ارسال کنید در بالای فید صفحه اصلی پروفایلتان قرار دارد.

لینکدین

پست‌های لینکدین می‌توانند به صورت متن ساده یا مثل تصویر بالا همراه فایل‌های چند رسانه‌ای (تصویر یا ویدیو) یا لینک باشند. همچنین می‌توانید یک مقاله منتشر کنید که برای این کار یک پیش نویس جدید در LinkedIn Publishing برای شما باز می‌شود.

مقالاتی که منتشر می‌کنید در بالای پروفایل شما در کنار activity feed قابل افزودن است و در عین حال برای لیست connection شما منتشر می‌شود.

لینکدین

همچنین این مقالات در قسمت جستجوی لینکدین و در جستجوی ارگانیک هم قابل جستجو هستند.

رشد و توسعه شبکه خودتان

وقتی پروفایل حرفه‌ای خودتان را ساختید، با کانکت شدن با دیگران می‌توانید شروع به ساخت شبکه خودتان کنید. اول با استفاده از لیست ایمیل آدرس خودتان بررسی کنید کدامیک از افرادی که در حال حاضر می‌شناسید در لینکدین حضور دارند.

لینکدین

همچنین می‌توانید از مرورگر people you may know (افرادی که ممکن است بشناسید) برای پیدا کردن کانکشن‌های بیشتر بر اساس افراد موجود در شبکه خودتان استفاده کنید.

پس از بررسی لیست افرادی که لینکدین فکر می‌کند احتمالاً آنها را می‌شناسید، می‌توانید دیگران را بررسی کنید. مراقب باشید که به چه افرادی درخواست کانکت می‌دهید. لینکدین از کاربران می‌خواهد که فقط با افرادی کانکت شوند که واقعاً آنها را می‌شناسند. بنابراین اگر به دلیل ارسال درخواست کانکت به کسانی که آنها را نمی‌شناسید، نشان اسپم بگیرید، لینکدین قابلیت کانکت شدن با دیگران را برای شما تعلیق می‌کند.

با برقراری کانکشن با سایر کاربران متوجه انواع اصطلاحاتی که برای کانکشن استفاده می‌شوند خواهید شد. کانکشن‌های درجه اول (First degree connection) افرادی هستند که در شبکه شما قرار دارند. کانکشن‌های درجه دوم افرادی هستند که با افرادی که شما با آنها کانکت هستید ارتباط دارند و کانکشن‌های سطح سه کانکشن‌های مربوط به کانکشن‌های درجه دوم شما هستند.

افرادی که در یکی از گروه‌های شما حضور دارند، تحت عنوان group مشخص می‌شوند.

راه بعدی برای کانکت شدن با دیگران از طریق گروه‌ها است. وقتی با فردی که می‌خواهید با او کانکت شوید، در یک گروه عضو هستید می‌توانید در تقاضای کانکشنی که به او ارسال می‌کنید یک یادداشت بنویسید و در آن توضیح بدهید که با وی در یک گروه هستید تا مخاطب شما تصور نکند که تقاضای شما اسپم است.

بهترین کار این است که اول کمی در گروه با مخاطب موردنظرتان تعامل داشته باشید و بعد یک پیام به او ارسال کرده و اعلام کنید که تمایل دارید مطالب وی را مشاهده کرده و با او کانکت شوید.

می توانید در داخل خود گروه‌ها به جستجوی افرادی بپردازید که می‌خواهید با آنها کانکت شوید یا به قسمت گروه‌ها و یا علایق مخاطب مورد نظرتان دقت کنید، به یکی از گروه‌های که وی در آنها عضو است بپیوندید و سپس با وی کانکت شوید.

لینکدین

می توانید با قرار دادن لینک پروفایل لینکدین خودتان در وبسایتتان و هر جایی که چنین امکانی وجود دارد یا با پست کردن URL پروفایل لینکدین خودتان در شبکه‌های اجتماعی مختلف، کانکشن‌های جدیدی را جذب کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره استراتژی‌ها و سیاست‌های لینکدین برای کانکت شدن با دیگران به صفحه Building Your Professional Network در لینکدین سر بزنید.

افزایش توصیه‌ها

پس از این که پروفایلتان تکمیل شد و کانکشن‌های مورد نظرتان را ایجاد کردید، مرحله بعد دریافت توصیه (recommendation) برای کارتان است که در واقع نوعی رضایت نامه یا توصیه نامه‌ی مشتریان قبلی است که به یک تجربه کاری خاص در پروفایل حرفه‌ای شما متصل می‌شود.

لینکدین

می توانید برای ویرایش توصیه‌هایی که دریافت کرده اید و یا خودتان برای دیگران ثبت کرده اید و یا درخواست توصیه نامه از کانکشن‌های خودتان به بخش recommendation مراجعه کنید. وقتی روی Ask for a Recommendation کلیک کنید، لینکدین از شما می‌خواهد که دریافت کننده این تقاضا را مشخص کنید. سپس از شما خواسته می‌شود سوالات مورد نظرتان را مشخص کنید تا درخواست شما به صورت دلخواهتان تنظیم شود.

لینکدین

سپس می‌توانید یک پیام دلخواه تایپ کرده و از کانکشن‌تان درخواست کنید یک توصیه برای شما ارائه کند.

من به شخصه بیشتر تمایل دارم درخواست را خارج از لینکدین ارسال کنم بخصوص برای افرادی که با آنها کانکت نیستم اما قبلاً با آنها کار کرده ام. برای مثال، بعد از این که در پستی که قرار است منتشر کنم، به چند مورد از مشاغلی که در گذشته با آنها کار کرده ام اشاره کردم به مالک آن کسب و کار ایمیل ارسال می‌کنم تا متوجه اشاره به نام کسب و کارش در آن پست شود. سپس از وی درخواست میکنم با من در لینکدین کانکت شده و یک توصیه برای کار من ثبت کند. نرخ موفقیت این روش صد در صد است.

با روش عمل متقابل هم می‌توانید توصیه نامه دریافت کنید. به این صورت که شما یک  توصیه نامه برای کسی که در گذشته با وی کار کرده اید می‌نویسید. وقتی او این توصیه نامه را دریافت کرد از وی درخواست می‌کنید که در ازای توصیه نامه شما او هم لطف کرده و برای شما توصیه نامه بنویسد.

در اکثر مواقع اگر مخاطب مورد نظرتان شما را بشناسد حتماً این کار را انجام می‌دهد. وقتی دیگران برای کارهای شما توصیه نامه می‌نویسند بهتر است شما هم در صورتیکه آنها را می‌شناسید و واقعاً می‌توانید کارشان را توصیه کنید، لطف آنها را جبران کرده و برای کارهایشان توصیه نامه بنویسید.

نکته دیگری که باید درباره توصیه‌ها به آن توجه داشته باشید این است که در صورت لزوم می‌توانید درخواست اصلاح یا ویرایش آنها را به طرف مقابل مطرح کنید یا توصیه‌ها را مخفی کنید (hide) یا نمایش دهید (show).

استفاده از گروه‌های لینکدین

پیش از این درباره چگونگی استفاده از گروه‌های لینکدین برای کانکت شدن با دیگران در راستای رشد شبکه حرفه‌ای تان صحبت کردیم. می‌توانید برای رشد ترافیک وبسایت و وبلاگتان status‌هایی خودتان را با گروه‌هایی که در آنها عضو هستید، share کنید اما باید در انجام این کار محتاط باشید چون بعضی از گروه‌ها تمایلی ندارند که اعضا در آنها لینک share کنند. به اشتراک گذاشتن status خودتان با گروه‌های مناسب و مرتبط می‌تواند باعث شود که حدود هزاران عضو لینکدین آنها را مشاهده کنند و بنابراین حرکت ارزشمندی محسوب می‌شود.

راه دیگر استفاده از گروه‌های لینکدین این است که خودتان یک گروه بسازید. ارزش انجام این کار در این نکته است که با این کار در واقع شروع به ایجاد یک لیست ایمیل جدید در لینکدین می‌کنید. مالک گروه می‌تواند هفته‌ای یک بار یک آگهی به اعضای گروه ارسال کند.

با فرض این که اعضای گروه اعلامیه‌های ایمیلی را غیرفعال نکرده باشند، آگهی شما مستقیماً وارد اینباکس ایمیل آنها می‌شود. هر چند این کار به اندازه‌ی داشتن لیست ایمیل ارزشمند نیست اما باز هم به شما برای برقراری ارتباط با افرادی که احتمالا راه دیگری برای ارتباط با آنها ندارید، کمک می‌کند.

کلید موفقیت، ایجاد گروهی است که مشتریان مورد نظر شما به آن علاقمند باشند. بنابراین به جای این که گروهی با نام مثلاً Your SEO Company بسازید (که فقط برای کمپانی‌هایی که در حوزه سئو خدمت رسانی می‌کنند جذابیت دارد) می‌توانید گروهی با نام Small Business SEO (آموزش اصول سئو برای کسب و کارهای کوچک) بسازید.

با این کار مالکان و کارمندان مشاغل کوچک (به عبارتی مشتریان مورد نظر شما) به این گروه ملحق می‌شوند تا اطلاعات بیشتری درباره سئو کسب کنند. سپس می‌توانید از ویژگی ارسال آگهی در گروه برای ارسال ایمیل به آنها درباره موضوعاتی مثل وبینار، دانلود ebook رایگان و غیره استفاده کنید و بعد با این کار ایمیل اعضای گروه را به دست آورید.

برای این که گروهتان را در لینکدین با موفقیت حفظ کنید باید همواره در تلاش برای جذب افراد جدید و راه‌اندازی بحث‌های جذاب باشید. با این کار گروه شما رشد می‌کند، اعضاء فعال باقی می‌مانند و بیشتر پذیرای ایمیل‌های مربوط به گروه شما خواهند بود.

بررسی امکانات اکانتِ پریمیوم

لینکدین اکانت‌های پریمیوم را برای کسانی که به دنبال انجام کارهای بیشتری در این پلتفرم هستند، ارائه کرده است. اکانت‌های پریمیوم برای افرادی که به دنبال شغل هستند، متخصصین فروش، کسانی که به دنبال استخدام کارمند هستند و افرادی که به ویژگی‌هایی فراتر از امکانات و ویژگی‌های ابتدایی لینکدین نیاز دارند، بسیار مفید هستند.

لینکدین

ویژگی‌ها و انواع حسابهای کاربری پریمیوم عبارتند از:

  • LinkedIn Premium Business – این طرح با هزینه ۹۹.۴۷ دلار در ماه شروع می‌شود و امکاناتی که با این طرح به پروفایل شما اضافه می‌شوند عبارتند از: امکان مشاهده افرادی که از پروفایل شما بازدید کرده اند، مشاهده کامل پروفایل افرادی که به آنها کانکت نیستید، ارسال پیام مستقیم به هر فردی در لینکدین صرف نظر از کانکشن شما با او، معرفی شدن شما به افراد بیشتر، امکان ارسال پیام توسط هر فردی به شما، دسترسی به فیلترهای جستجوی پریمیوم، مشاهده پروفایل‌های بیشتر در نتایج جستجو، دریافت هشدار برای جستجوهای ذخیره شده و دریافت لیست کاملی از کسانی که می‌توانند برای فردی که شما در نظر دارید، مرجعی ارائه دهند.
  • LinkedIn Premium Hiring – این طرح با هزینه ۹۵.۹۹ دلار در ماه آغاز می‌شود و به شما امکان می‌دهد متوجه شوید چه کسانی پروفایل شما را مشاهده کرده اند، امکان مشاهده کامل اعضای شبکه صرف نظر از کانکت بودن شما با آنها را فراهم می‌کند و به شما اجازه می‌دهد به هر فردی پیام مستقیم ارسال کنید و از فیلترهای جستجوی پریمیوم استفاده کنید.
  • LinkedIn Premium Career –‌این طرح با هزینه ۹۹.۲۹ دلار در ماه شروع می‌شود و امکانات ارائه شده در آن عبارتند از: ارسال پیام مستقیم به هر فردی صرف نظر از کانکشن شما با او، نمایش پروفایل شما به عنوان متقاضی کار وقتی پروفایلتان را در لینکدین برای درخواست کار ثبت می‌کنید، دریافت نشان پریمیوم برای این که وقتی کارفرمایانی به دنبال جستجوی کارمند جهت استخدام هستند، پروفایل شما برجسته تر شود، مشاهده افرادی که از پروفایل شما بازدید کرده اند و دسترسی به وبینار و گروه‌های متقاضیان کار.
  •  LinkedIn Premium Sales – این طرح با هزینه ۹۹.۶۴ دلار در ماه شروع می‌شود و امکانات مختلفی برای فروش عرضه می‌کند از جمله ارسال هشدار در صورت فروش، دسترسی به تولید کننده لید برای مدیریت خط لوله فروش، مشخص کردن لیدها با فیلترهای جستجوی پریمیوم، مشاهده پروفایل کامل کاربران، مشاهده کاربرانی که از پروفایل شما بازدید کرده اند، معرفی شدن پروفایل شما و ارسال پیام مستقیم به هر کاربری صرف نظر از کانکشن شما با او.

در اکثر مواقع کاربران از همان ویژگی‌های مقدماتی و رایگان لینکدین رضایت دارند. اما می‌توانید امکانات پریمیوم را چند ماهی تست کنید تا متوجه مزایای آنها شوید و بعد تصمیم بگیرید که آیا برای شما مناسب هستند یا خیر. اگر قصد دارید فقط به صورت آزمایشی طرح‌های پریمیوم را انتخاب کنید دقت کنید که حتماً حالت ماهیانه را انتخاب کنید نه سالیانه.

تنظیم صفحه کمپانی در لینکدین

ممکن است حین تنظیم پروفایل حرفه‌ای خودتان، متوجه شوید نام بعضی از کمپانی‌هایی که برای آنها کار کرده اید در لیست ظاهر می‌شود، چون این کمپانی‌ها برای خودشان در لینکدین صفحه ایجاد کرده اند. اما اگر وقتی اسم کمپانی خودتان را تایپ می‌کنید در نتایج نمایان نمی‌شود، می‌توانید یک صفحه برای آن ایجاد کنید. برای این کار نیاز به یک ایمیل آدرس با دامنه کمپانی خودتان دارید، مثلاً you@yourcompany.com. لینکدین برای ساخت چنین صفحه‌ای ایمیل‌های عمومی مثل yourcompany@gmail.com را قبول نمی‌کند.

وقتی صفحه کمپانی خودتان را ایجاد کردید، می‌توانید با پرکردن بخش‌های زیر از آن برای بازاریابی کسب و کارتان استفاده کنید.

بررسی اجمالی

اطلاعات کلی درباره کمپانی شما که در بخش overview (یا بررسی اجمالی) قرار دارند مثل نام، توضیحات، سایز کمپانی، وبسایت و صنعت مربوطه اهمیت زیادی دارند زیرا وقتی فردی در هر جایی از لینکدین از جمله پروفایل شما، منشن‌های صورت گرفته به نام کمپانی و فید اخبار کمپانی، اشاره گر را روی نام کمپانی شما قرار می‌دهد، این جزئیات نمایش داده می‌شود.

لینکدین

در بخش بررسی اجمالی می‌توانید جزئیات بیشتری درباره کمپانی خودتان مثل تخصص‌های موجود در کمپانی، گروه‌های مرتبط به کمپانی و ادمین‌های صفحه که تمایل دارید این صفحه را مدیریت کنند، قرار دهید.

همچنین می‌توانید در پروفایل کمپانی status پست کنید تا با فالورهای کمپانی خودتان تعامل داشته باشید (شبیه فیسبوک).

تنظیم و سفارشی سازی صفحه کمپانی

راه‌های دیگری هم برای سفارشی سازی صفحه کمپانی شما و ارائه اطلاعات درباره کمپانی و فعالیت‌های آن وجود دارد. در ادامه یک مثال از نحوه قرار دادن اطلاعات کمپانی مایکروسافت در صفحه لینکدین این شرکت مشاهده می‌کنید که فرهنگ این سازمان را مشخص می‌کند.

لینکدین

از قسمت داشبورد صفحه کمپانی خودتان می‌توانید به تحلیل‌هایی درباره کمپانی دسترسی پیدا کرده و معیارهای مربوط به ترافیک کمپانی و سایر اطلاعات مربوط به آپدیت‌ها، بازدیدکننده‌ها و فالورهای صفحه کمپانی خودتان را مشاهده کنید.

موقعیت‌های شغلی

اگر کمپانی شما به دنبال استخدام کارمند است، لینکدین امکان ایجاد بخشی برای موقعیت‌های شغلی فعلی در صفحه کمپانی فراهم می‌کند که می‌توانید یک تصویر بنر در آن قرار دهید تا کاربران با کلیک روی آن وارد وبسایت، ویدیوهای یوتیوب و یا لیست مشاغل شما شوند.

امکان نمایش دادن افرادی که از بخش موقعیت‌های شغلی کمپانی شما بازدید می‌کنند به افرادی از شبکه آنها که در کمپانی شما کار می‌کنند وجود دارد و بنابراین این کارمندان می‌توانند در پروسه استخدام سهیم باشند. متقاضیان کار می‌توانند مستقیما هم در لینکدین درخواست کار کنند یا با صدور تقاضای کار به وبسایت شما هدایت شوند. هزینه لیست کردن فرصت‌های شغلی موجود بستگی به موقعیت جغرافیایی کمپانی شما دارد.

تبلیغات با لینکدین

اگر تمایل دارید که برند شما در لینکدین بیشتر دیده شود می‌توانید از تبلیغات لینکدین یا LinkedIn Advertising استفاده کنید. لینکدین هم مثل فیسبوک و سایر شبکه‌ های اجتماعی امکانات تبلیغاتی مختلفی دارد از تبلیغات مستقیم گرفته تا امکاناتی برای دیده شدن بیشتر مطالب و افزایش مخاطبین شما.

متاسفانه هزینه تبلیغات لینکدین از تبلیغ در شبکه‌ های اجتماعی مثل فیسبوک بیشتر است. طبق گزارش ۲۰۱۷ Benchmark Report از شرکت AdStage، میانگین هزینه CPM (هزینه به ازای هر هزار بازدید) در لینکدین ۳۹.۸ دلار، CPC (هزینه به ازای هر کلیک) حدود ۵۰.۶ دلار و میانگین CTR (نرخ کلیک) ۱۳ درصد بود (بر اساس ۳.۴ میلیارد بار مشاهده تبلیغات طی سه ماه اول و دوم سال ۲۰۱۷).

اما در مقابل لینکدین امکان هدفگیری کاملاً متمرکز را با بهره گیری از اطلاعاتی که مخاطبین در پروفایلشان درج کرده اند، فراهم کرده است. می‌توانید مشتریان بالقوه و سرنخ‌های فروش را با هدفگیری مجدد از طریق وبسایت، هدفگیری لیست تماس (که این لیست را شما آپلود می‌کنید) و هدفگیری اکانت‌ها پرورش دهید.

لینکدین

جدا از هدف گیری می‌توانید پیام‌های تبلیغاتی و InMail‌های تحت حمایت مالی تهیه کنید، آنها را به افراد مورد نظرتان ارسال کرده و محتوای تولیدی خودتان را تبلیغ کنید.

اقدامات مورد نظر شما بر حسب نوع تبلیغی که ایجاد می‌کنید متفاوت است و می‌تواند شامل ارسال ترافیک به سمت سایتتان (یا هر صفحه لندینگ)، هدایت مخاطبین به یک فرم تولید لید یا به محتوایی خاص در صفحه لینکدین خودتان باشد.

بهترین نکته درباره تبلیغات لینکدین هدف گیری است. می‌توانید تبلیغاتتان را بر اساس ویژگی‌های مختلف کاربران لینکدین هدفگیری کنید از جمله: موقعیت جغرافیایی، عنوان شغلی، دانشگاه، مهارت‌ها، گروه، سن، جنسیت و غیره.

لینکدین

برای کمپانی‌هایی با مدل B2B این گزینه‌های هدفگیری از صرف بودجه تبلیغاتی هنگفت برای مخاطبینی نامناسب پیشگیری می‌کند. بنابراین هر چند ممکن است هزینه‌های کلیک در لینکدین کمی بیشتر باشد اما می‌توانید گروه بسیار خاصی را هدف بگیرید که این کار احتمال تبدیل شدن کلیک‌های دریافتی شما (به خرید) را افزایش می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تبلیغات لینکدین به این وبلاگ مراجعه کنید.

ارتقای وبسایت به کمک لینکدین

لینکدین پلاگین‌های مختلفی برای اتصال پروفایل‌ها به وبسایت‌ها عرضه کرده است. برای مثال می‌توانید یک دکمه share لینکدین به محتوای وبلاگ خودتان اضافه کنید تا کاربران بتوانند مطالبتان را در لینکدین به اشتراک بگذارند.

همچنین می‌توانید یک دکمه برای فالوی کمپانی خودتان اضافه کنید تا افراد بیشتری را تشویق به فالو کردن صفحه کمپانی خودتان کنید.

حتی می‌توانید یک دکمه برای ثبت توصیه‌های کاربران وبسایت خودتان اضافه کنید و از آنها بخواهید محصولات و خدمات کمپانی را در صفحه کمپانی به دیگران توصیه کنند.

پلاگین‌های مختلفی هم هستند که می‌توانید به وبسایتتان اضافه کنید تا پروفایل حرفه‌ای خودتان، فرصت‌های شغلی و سایر اطلاعات صفحه کمپانی را برجسته تر کنید.

تحلیل نتایج

اگر از LinkedIn Advertising استفاده می‌کنید حتماً از پارامترهای UTM برای دنبال کردن URL سایتتان از طریق تبلیغات استفاده کنید. کلیک‌های انجام شده در این بخش را می‌توانید در قسمت Traffic Sources > Campaigns مشاهده کنید.

بررسی برترین ابزارها

برای مدیریت صفحات لینکدین خودتان یا دریافت اطلاعات بیشتر درباره فعالیت خودتان در لینکدین به غیر از آنچه خود لینکدین به شما عرضه می‌کند، می‌توانید از ابزارهای زیر استفاده کنید.

  • Oktopost – می‌توانید از این ابزار مدیریتی برای زمانبندی انتشار status در لینکدین ، گروه‌های لینکدین ، فیسبوک، توییتر و غیره استفاده کنید. همچنین این ابزار آمارهایی درباره تعداد کلیک‌های صورت گرفته در status پروفایل و گروه‌های لینکدین به شما ارائه می‌دهد. به این ترتیب متوجه می‌شوید چه گروه‌هایی بیشترین ترافیک را برای سایت شما فراهم می‌کنند.
  • Jumplead – این ابزار به شناسایی بازدیدکننده‌های که از طریق لینکدین به سایت شما سر می‌زنند کمک کرده، امکان مدیریت لیدهای لینکدین و به دست آوردن دیدگاه‌هایی ارزشمند را فراهم می‌کند.
  • Buffer – ابزاری برای مدیریت انتشار status در فیسبوک، توییتر و لینکدین.
  • HootSuite – ابزاری برای زمانبندی انتشار status در لینکدین ، توییتر، فیسبوک، گوگل پلاس و سایر شبکه‌ها.
  • SproutSocial – این ابزار امکان ارزیابی تعاملات، انتشار staus و تحلیل فعالیت‌ها در پروفایل‌های فیسبوک، توییتر و لینکدین را برای شما فراهم می‌کند.

نتیجه‌گیری

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر تمام آموخته‌های خودتان از این مطلب را در عمل به کار ببندید، یک پروفایل حرفه‌ای در لینکدین خواهید داشت و می‌توانید یک شبکه هدفمند در لینکدین برای خودتان بسازید، با مخاطبین تان تعامل برقرار کنید، اکانت خودتان را با ابزارهای بررسی و تحلیل ترافیک مدیریت کنید و نتایج فعالیت‌های خودتان در لینکدین را مشاهده کنید. لطفاً سوالات خودتان درباره لینکدین و نکات، منابع و ابزارهای مفیدی که در این زمینه می‌شناسید را با ما در میان بگذارید.

منبع
https://neilpatel.com
برچسب ها

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 3 =

بستن