معرفی ۱۵ ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای سئو
در این مطلب با ۱۵ ابزار تحقیق کلمات کلیدی در سال ۲۰۲۱ آشنا خواهید شد. این ابزارهای فوقالعاده میتواند به رشد ترافیک ارگانیک شما کمک کنند.
و در این راهنما شما را با بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی آشنا میکنیم تا بتوانید بهترین گزینهها را برای خودتان انتخاب کنید.
۱۵ ابزار برتر تحقیق کلمات کلیدی
۱- Soovle
استخراج کلمات کلیدی پیشنهادی از منابع مختلف.
Soovle ایدههای مختلفی را که درباره کلمات کلیدی گوگل، یوتیوب، بینگ، یاهو، آمازون و غیره میباشد را استخراج کرده در اختیار شما قرار میدهد.
با بررسی کلمات کلیدی در گوگل و سایر منابع میتوانید کلمات کلیدی جدیدی پیدا کنید که رقبای شما از آنها بی خبر هستند.
قابلیت جالب: Saved Suggestions (توصیههای ذخیره شده)
با قابلیت Saved Suggestions ابزار Soovle میتوانید به راحتی و با روش کشیدن و رها کردن کلمات کلیدی پیشنهادی را ذخیره کنید.
سپس کلمات کلیدی خودتان را در یک فایل CSV ذخیره کنید.
Soovle یکی از بهترین ابزارهای آنالیز کلمات کلیدی است که زبان فارسی را هم به خوبی پشتیبانی میکند.
۲-Jaaxy
در عرض چند ثانیه هزاران ایده مرتبط با هم درباره کلمات کلیدی در سئو به دست آورید.
ابزاری ساده اما قدرتمند. ویژگی خاص Jaaxy این است که اولاً ایدههای متفاوت بسیار زیادی در اختیار شما قرار میدهد (که بعضی از آنها را در بیشتر ابزارها مشاهده نمیکنید) بعلاوه، دادههایی مفید درباره هر کلمه کلیدی تولید شده به دست میآورید (از جمله میزان رقابت، حجم جستجو و ترافیک بالقوه).
قابلیت جالب: QSR
QSR مخفف Quoted Search Result است و به نوعی نشان میدهد چند وبسایت دیگر در حال تلاش جهت رتبه گرفتن برای این کلمه کلیدی خاص هستند.
مسلماً هر چقدر این عدد کوچکتر باشد، شانس شما برای کسب رتبه برتر گوگل بیشتر خواهد بود.
Jaaxy یک ابزار فریمیوم فوق العاده است. هر چند این ابزار به خوبی ابزارهایی مثل SEMrush یا Ahrefs نیست اما با توجه به قیمت ۵۰ دلار در ماه، گزینه بدی نیست.

۳- Google Search Console
کمک به پیدا کردن صدها فرصت برای کلمات کلیدی.
کنسول جستجوی گوگل یک ابزار سنتی تحقیق کلمات کلیدی نیست و قابلیت خاصی دارد که به پیدا کردن کلمات کلیدی فوق العاده مفید و نه ساخت کلمات کلیدی کمک میکند.
یکی از امکانات خاص این ابزار، گزارش عملکرد (The Performance Report) است.
این گزارش فهرست صفحاتی از سایت که بیشترین نرخ کلیک را از گوگل جذب کردهاند نشان میدهد و اینکه دقیقاً چه کلمات کلیدی باعث جذب این کلیکها شدهاند.
میتوانید از این ویژگی برای پیدا کردن فرصتهای موجود در زمینه کلمات کلیدی استفاده کنید که به آن Opportunity Keyword گفته میشود و شامل کلمات کلیدی است که برای آنها در گوگل رتبهای بین ۸ تا ۲۰ دارید.

با کمی تلاش برای ارتقای سئوی درون صفحهای میتوانید رتبههای خودتان را به راحتی ارتقا دهید. برای مثال، میانگین رتبه این سایت برای جستجوی «SEO tool» ۶٫۲ است.
این کلمه کلیدی یک فرصت محسوب میشود و اگر این صفحه به طور خاص برای آن (SEO tool) بهینه سازی شود، قطعاً رتبه بهتری خواهد داشت.
قابلیت جالب: ترکیب Google Analytics و Google Search Console
میتوانید اکانتهای Google Analytics و Google Search Console را با هم ترکیب کنید. در صورت انجام این کار دادههای عمیق و جامعتری نسبت به روش استفاده جداگانه از هر ابزار کسب خواهید کرد.
کنسول جستجوی گوگل ابزاری فوق العاده برای کلمات کلیدی است که دست کم گرفته شده اما هیچ ابزار دیگری به اندازه آن قادر به کمک برای پیدا کردن فرصتهای موجود برای کلمات کلیدی نیست.

۴- Ahrefs Keywords Explorer
کمک به تصمیم گیری هوشمندانهتر برای کار با کلمات کلیدی.
Ahrefs به تازگی یک Keywords Explorer جدید و ارتقاء یافته عرضه کرد.
و یکی از مهمترین قابلیتهای آن این است که اطلاعاتی فوق العاده عمیق در رابطه با هر کلمه کلیدی در اختیار شما قرار میدهد.
قطعاً با این ابزار دادههای مورد انتظار (مثل حجم جستجوها) را دریافت میکنید اما علاوه بر آن میتوانید اطلاعاتی جامع درباره سطح رقابت در صفحه اول و اینکه چند مخاطب روی یک نتیجه کلیک میکنند کسب کنید.
قابلیت جالب: Keyword Difficulty (سطح سختی کلمات کلیدی)

بیشتر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، اطلاعاتی مبهم درباره این کلمات فراهم میکنند (مثل آسان یا سخت) یا امتیازی مثل ۸۹/۱۰۰٫
اما Ahrefs دقیقاً مشخص میکند که برای رتبه گرفتن در صفحه اول گوگل به چند بکلینک نیاز دارید.

فوق العاده است!
Ahrefs بیشتر برای تحلیل بکلینک شناخته شده است اما باید گفت که ابزاری فوق العاده برای تحقیق کلمات کلیدی محسوب میشود. من هر هفته بیشتر و بیشتر از Ahrefs استفاده میکنم.
۵- SECockpit
یکی از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی برای کارشناسان سئو است.
یک ابزار چند کاره و مجهز برای تحقیق و مقایسه کلمات کلیدی.
مثل هر ابزار تحقیق کلمات کلیدی، کافیست یک کلمه کلیدی به SECockpit بدهید تا فهرستی از نتایج را ببینید.
اما ویژگی خاص و منحصربفرد SECockpit، قابلیتهای داخلی آن است که اطلاعات بسیار زیادی درباره گرایشات روز در حوزه جستجو، میزان رقابت جستجوهای ارگانیک و تخمین ترافیک در اختیار شما قرار میدهد.
در نتیجه این ابزار بیشتر برای کارشناسان سئو طراحی شده است. قطعاً افراد تازه کار هم میتوانند از این ابزار استفاده کنند اما SECockpit برای اشخاصی طراحی شده که با سئو زندگی میکنند و نفس میکشند!
اگر در حوزه سئو تازه کار هستید ممکن است حجم انبوه امکانات و قابلیتهای این ابزار برای شما گیج کننده باشد اما اگر به دنبال اطلاعات عمیق زیادی هستید، این ابزار میتواند ارزش پرداخت هزینه را داشته باشد.
وقتی به این ابزار لاگین کنید به صورت خودکار وارد داشبورد خودتان میشوید که در آنجا میتوانید برای مجموعه کلمات کلیدی مختلف پروژه بسازید یا کار با یک کلمه کلیدی خاص را شروع کنید.

برای شروع فرایند تحقیق کلمات کلیدی روی گزینه Start a Keyword Search کلیک کنید.

حالا کلمه کلیدی مورد نظرتان را در فیلدی با نام Keyword Phrase درج کنید.

میتوانید با انتخاب بخشهایی مثل Google Suggest (پیشنهاد گوگل)، Related Searches (جستجوهای مرتبط) و مترادفهای استخراج شده از Google Ads به اطلاعات بیشتری دست پیدا کنید:
پس از انجام کار روی save and close کلیک کنید تا این ابزار کار شما را انجام دهد:

گزارشی که دریافت میکنید به این صورت است:
اگر تابحال از Google Keyword Planner (GKP) استفاده کرده باشید، دادههایی که در این بخش مشاهده میکنید برای شما آشنا هستند چون اطلاعات ستونهای Pharse، Monthly Searches و CPC مستقیماً از GKP استخراج شدهاند.

(تنها تفاوت این است که در GKP به CPC Top of page bid گفته میشود).
در این ابزار پایین ستونی با عنوان Niche چندین نوار سبز مشاهده میکنید:

این قسمت در واقع یک معیار واحد است که مواردی مثل میزان رقابت صفحه اول، حجم جستجوی ماهیانه و هدف تجاری در آن لحاظ شده است. به بیان دیگر این بخش نشان میدهد که آیا کوئری جستجوی مورد نظر در مجموع انتخاب خوبی هست یا خیر. هر چقدر نوار طولانیتر باشد، کلمه کلیدی مورد نظر بهتر است.
در کنار جستجوهای ماهیانه، یکسری نوار نارنجی با برچسب Top Results مشاهده میکنید:

این نوار میزان سختی رتبه گرفتن برای آن کلمه کلیدی بر اساس ۱۰ نتیجه برتر فعلی را مشخص میکند و وقتی روی یک کلمه کلیدی خاص کلیک کنید، لیستی از نتایج جستجو برای آن کلمه کلیدی را مشاهده خواهید کرد.
بعد از انجام این کار، SECockpit معیارهای رقابتی مهم برای ۱۰ صفحه اصلی در نتایج جستجو را به شما نشان میدهد از جمله معیار قدرت و اعتبار دامنه Moz (Moz Domain Authority) و کل بکلینکها:

این ابزار برای جمع بندی سریع و نتیجه گیری درباره وضعیت رقابت بدون نیاز به بررسی تک تک نتایج جستجو بسیار مفید است.
و وقتی به صفحه کلمات کلیدی برگردید، میتوانید حداقل ۲۰ ستون دیگر به نتایج اضافه کنید:

برای مثال میتوانید نسبت رقابت به حجم جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر را بررسی کنید یا برآورد کلی ترافیکی که با کسب یکی از سه رتبه اول دریافت خواهید کرد را مشاهده کنید و غیره.
قابلیت جالب: فیلترینگ
میتوانید از بیش از ۱۰۰ فیلتر مختلف برای پیدا کردن کلمات کلیدی مورد علاقه تان استفاده کنید.
مثلاً میتوانید فقط کلماتی را مشاهده کنید که هر ماه حداقل ۱۰ هزار بازدید دارند.
یا کلماتی که بهترین نسبت حجم جستجو و رقابت را دارند.

اگر به دنبال تعداد بیشماری قابلیت پیشرفته هستید و سختی یادگیری کار با این ابزار برای شما مهم نیست، حتماً SECockpit را امتحان کنید.
۶- Google Keyword Planner
استفاده از دیتابیس عظیم کلمات کلیدی گوگل.
GKP نسبت به سایر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی کاملاً ساده است اما ویژگی مهم این ابزار این است که دادهها را مستقیماً از گوگل در اختیار شما قرار میدهد در نتیجه میتوانید از اعتبار آنها مطمئن باشید.

قابلیت جالب: Top of page bid
این قابلیت مشخص میکند که چند آگهی دهنده برای یک کلمه کلیدی خاص در رقابت هستند.
مثلاً اگر برای این شاخص رقم ۱۰ دلار را مشاهده کنید، این یعنی به طور میانگین برای هر کلیک ۱۰ دلار هزینه میشود.
مسلماً هر چقدر این عدد بزرگتر باشد، این یعنی قصد جستجوکننده تجاریتر است.

دادههای GKP قابل اطمینانترین دادههای موجود هستند. با این وجود از آنجایی که برای Google Ads بهینه سازی شدهاند، استفاده از آنها برای کار سئو میتواند سخت و چالش برانگیز باشد و لازم است کمی درباره آن تحقیق کنید.
۷- KeywordTool.io
دریافت انبوهی ایده برای کلمات کلیدی.
این ابزار هم توصیههای گوگل (Google Suggest) را برای شما گردآوری و استخراج میکند.
اما دو ویژگی منحصربفرد دارد: اول اینکه KeywordTool انبوهی از پیشنهادات مختلف برای کلمات کلیدی را در اختیار شما قرار میدهد.

مثلاً با جستجوی SEO، ۱۳۹۴ کلمه کلیدی مرتبط را دریافت کردیم.
دوم اینکه میتوانید به راحتی نتایج را فیلتر و بررسی کنید تا کلمات کلیدی مناسب خودتان را پیدا کنید.

قابلیت جالب: Analyze Competitors
قابلیت Analyze Competitors یا تحلیل رقبا یک قابلیت جذاب و کاربردی است که در خیلی از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مشاهده نمیشود. کافیست آدرس سایت یک رقیب را وارد کنید تا لیستی از ایدههای مختلف برای کلمات کلیدی بر اساس محتوای آن سایت را مشاهده کنید.
مثلاً با درج نام Backlinko در این ابزار، این کلمات کلیدی قابل پیش بینی (مثل سئو و وبلاگ) پیشنهاد شدند.

اما از طرفی کلمات کلیدی دیگری هم مشاهده شد که من به شخصه در سایت خودم از آنها استفاده نمیکنم و ارتباط نزدیکی با مطالب سایت من دارند. مثل بازاریابی دیجیتال و نحوه بررسی بکلینکها.

یکی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی در بازار که ارزش امتحان کردن را دارد.
۸- Moz Keyword Explorer
پیدا کردن کلمات کلیدی که بیشترین ترافیک را جذب میکنند.
ابزار Keyword Explorer از Moz قابلیت فوق العادهای برای پیدا کردن ایدههای جانبی دارد. مثلاً عبارتی مثل کاهش وزن (weight loss) را در نظر بگیرید.
مثل بیشتر ابزارها، با این ابزار هم لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را مشاهده میکنید:
اما ویژگی خاص Moz هوشمند بودن آن است و این یعنی توصیههایی دریافت میکنید که احتمالاً جای دیگری مشاهده نمیکنید.

قابلیت جالب: Organic CTR و Priority
این دو قابلیت فوق العاده به شما اطلاع میدهند که درباره کلمات کلیدی مورد نظر شما چقدر رقابت وجود دارد.

Organic CTR تعداد کلیکهایی است که در صورت قرار داشتن بین ۱۰ رتبه برتر دریافت میکنید. مثلاً اگر یک SERP شامل انبوهی تبلیغ، نتایج مربوط به اخبار و گراف دانش باشد، CTR شما کم خواهد بود.
برای بخش Priority (اولویت)، نرخ CTR، حجم جستجو و میزان سختی در نظر گرفته میشود و یک امتیاز کلی در رابطه با اینکه آیا باید یک کلمه کلیدی خاص را هدف بگیرید یا خیر، تولید میکند.
بنابراین اگر انبوهی از اطلاعات کلمات کلیدی در اختیار شما قرار گرفته میتوانید از همین معیار واحد برای پیدا کردن کلماتی که بیشترین ترافیک را برای شما جلب میکنند استفاده کنید.

ابزار keyword از Moz فوق العاده است اما متأسفانه یک ابزار مستقل نیست (برای استفاده از آن باید هزینه یک پکیج کامل از ابزارهای سئو را پرداخت کنید).
۹- Keywords Everywhere
دریافت اطلاعات مربوط به حجم جستجوها (و فراتر از آن) در هر جایی که هستید.
Keywords Everywhere یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی غیررایگان است که دادههای مربوط به کلمات کلیدی ۱۰ سایت برتر از جمله ایبی، آمازون و Answer The Public را استخراج کرده و به شما نمایش میدهد.

به این ترتیب نیازی به کپی و پیست کردن کلمات کلیدی در ابزار Google Keyword Planner ندارید. این دادهها در مرورگر کروم نمایش داده میشوند.
قابلیت جالب: People Also Search For
این قابلیت فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط با عبارت مورد جستجو را در نتایج جستجوی گوگل نمایش میدهد.

ویژگی جذاب این قابلیت این است که میتوانید در جریان کلمات کلیدی مورد استفاده مشتریان مورد نظرتان در مواقعی که چیزی غیر از محصولات شما را جستجو میکنند، قرار بگیرید.
برای مثال با جستجوی ابزارهای سئو (SEO Tools)، اصطلاحاتی مثل Google Keyword Planner SEO و Free SEO analysis مشاهده شدند.

که هر دوی آنها حجم قابل توجهی از ترافیک ماهیانه را جذب میکنند.
اگر تحقیق کلمات کلیدی برای شما جدی است، باید این افزونه را نصب کنید.
۱۰- Keyword Snatcher
پیدا کردن ۲ هزار ایده با یک جستجوی ساده.
اگر به دنبال انبوهی از ایدههای مختلف برای انتخاب کلمات کلیدی هستید، Keyword Snatcher میتواند رویای شما را محقق کند. این ابزار معمولاً برای یک کلمه کوتاه حداقل ۲ هزار عبارت کلیدی مختلف ایجاد میکند.
برای کار با این ابزار کافیست آن را باز کرده و منابع مورد استفاده برای استخراج توصیهها را مشخص کنید:

توصیه میشود که همه این گزینهها را انتخاب کنید تا حداکثر تعداد ایدهها تولید شوند.
سپس یک کلمه کلیدی اصلی را در این فیلد تایپ کرده و بعد روی Get Suggestions کلیک کنید.

و بعد از انتظاری طولانی، انبوهی از پیشنهادات مختلف را خواهید دید:

مشکل مهم این ابزار این است که هیچ دادهای درباره کلمات کلیدی تولید شده ایجاد نمیکند (مثل حجم جستجو و رقابت) و فقط به شما درباره کلمات کلیدی ایده میدهد.
برای به دست آوردن این اطلاعات باید لیست کلمات کلیدی را با کلیک کردن بر روی Download Suggestions استخراج کرده و آن را به صورت یک فایل CSV یا متنی ذخیره کنید:

سپس این کلمات کلیدی را در Google Keyword Planner کپی و پیست کنید.

قابلیت جالب: Word Count (یا تعداد کلمات)
این قابلیت به شما امکان میدهد تا متمرکز بر عباراتی با یک طول مشخص شوید.
مثلاً عبارات کلیدی که حداقل از ۴ کلمه تشکیل شده باشند.
به این ترتیب پیدا کردن عبارتهای کلیدی طولانی بسیار آسانتر میشود.

بهترین ابزاری نیست که تا به امروز برای کلمات کلیدی ساخته شده اما یکی از محدود گزینههایی است که نیازی به پرداخت هزینه اشتراک ماهیانه ندارند و فقط یکبار در ابتدا هزینه را پرداخت میکنید.
۱۱- Google Trends
پیدا کردن گرایشات روز در حوزه جستجو و کلمات کلیدی جدید.
دو راه جهت استفاده از Google Trends برای جستجوی کلمات کلیدی وجود دارد:
اول اینکه میتوانید یک کلمه کلیدی خاص را جستجو کنید…

… و بعد نگاهی به کوئریهای مرتبط (related queries) داشته باشید.
بعد از آن میتوانید بررسی کنید که آیا محبوبیت یک کلمه کلیدی رو به افزایش است یا خیر.

دلیل اهمیت این قابلیت چیست؟
فرض کنید که بین دو کلمه کلیدی مردد هستید: Content Marketing و Inbound Marketing.
همانطور که مشاهده میکنید، حجم علاقه و توجه نسبت به Content Marketing با سرعت زیادی رو به افزایش است و حالا حجم جستجو برای Inbound Marketing نسبت به قبل کمتر شده است.

البته این به معنای بد بودن عبارت Inbound Marketing نیست اما وقتی درباره کلمات کلیدی تصمیم گیری میکنید باید این روند نزولی را در نظر داشته باشید.
قابلیت جالب: YouTube Search
بررسی اینکه آیا یک کلمه کلیدی خاص در دومین موتور جستجوی محبوب جهان (یوتیوب) رو به رشد است یا خیر.

اگر محتوای همیشه سبز زیادی تولید میکنید، به Google Trends نیاز دارید. با استفاده از Google Trends میتوانید قبل از نوشتن محتوا مشخص کنید که آیا یک کلمه کلیدی خاص میتواند تا مدتها برای شما ترافیک جذب کند یا خیر.
۱۲- SEMrush
طرز کار SEMrush کمی با بقیه ابزارهایی که تا اینجا بررسی کردیم متفاوت است.
به جای درج یک کلمه کلیدی کوتاه اصلی و دریافت فهرستی از ایدههای مختلف، SEMrush کلمات کلیدی که رقبا برای آنها رتبه میگیرند را به شما نشان میدهد.
(معمولاً اینها کلمات کلیدی آمادهای هستند که نمیتوان در سایر ابزارها پیدا کرد)
طرز کار این ابزار به این صورت است: اول نام دامنه یکی از رقبا را در فیلد بالای صفحه تایپ میکنید.

اگر کار سئو را در جایی خارج از کشور آمریکا انجام میدهید (مثل Google.co.uk) میتوانید انتخاب کنید که اطلاعات آن بازار خاص را مشاهده کنید. کافیست کشورد مورد نظرتان را از این منو انتخاب کنید:

سپس قسمت Organic Search را بررسی کنید:

معنای اصطلاحات و عبارات مختلف در این بخش به این ترتیب است:
- SEMrush Rank رتبه سایت مورد نظر را در دیتابیس SEMrush نشان میدهد (مثل الکسا، هر چقدر این عدد کمتر باشد، بهتر است). این رتبه بر اساس کل حجم ترافیک ارگانیک تخمین زده شده در ماه محاسبه میشود.
- Keywords مشخص میکند که هر ماه چند بازدیدکننده ارگانیک از سمت گوگل جذب میشوند.
- Traffic Cost نشان میدهد که این ترافیک (بر اساس نرخ CPC در Google Ads) چقدر قیمت دارد.
بنابراین اگر یک دامنه خاص ترافیک جستجوی ارگانیک زیاد و قیمت ترافیک کمی دارد، پس این دامنه برای کلمات کلیدی رتبه میگیرد که باعث جذب خریدار نمیشوند.
اما ارزش واقعی SEMrush به دادههای مربوط به Organic Keywords یا کلمات کلیدی ارگانیک ارتباط دارد:

در این قسمت ۵ مورد از مهمترین کلمات کلیدی که رقبای شما برای آنها رتبه میگیرند، مشخص میشود. برای مشاهده اطلاعات بیشتر روی View full report کلیک کنید:

البته لیستی از همه کلمات کلیدی که آن سایت یا URL برای آنها رتبه میگیرند هم قابل مشاهده است:

معمولاً این صفحه به تنهایی اطلاعات بسیار زیادی درباره کلمات کلیدی در اختیار شما قرار میدهد اما اگر به دنبال ایدههای بیشتری هستید، به صفحه بررسی اجمالی دامنه برگردید و در نوار کناری، گزینه Competitors را بررسی کنید.
در اینجا، رقبای صفحه اول آن سایت را مشاهده میکنید:

با کلیک کردن روی یکی از این نتایج، میتوانید کوئریهایی که این سایتها برای آنها رتبه میگیرند را به شکل دقیق ببینید.
در این قسمت یکسری همپوشانی بین آیتمهای مختلف مشاهده میکنید اما گاهی اوقات میتوان به اطلاعات بسیار ارزشمندی دست پیدا کرد.
همچنن میتوانید به جای سایت رقیب، یک کلمه کلیدی را جستجو کنید:

SEMrush گزارشی کامل درباره عبارات منطبق نمایش میدهد یعنی لیست کلمات کلیدی طولانی که کلمه کلیدی مورد نظر شما هم در آنها قرار دارد.

این ابزار برای پیدا کردن نسخه طولانیتر کلمات کلیدی اصلی (Head) و بدنه (Body) مفید است.
مثلاً اگر به دنبال رتبه گرفتن برای عبارت کلیدی کاهش وزن (weight loss) باشید، خیلی سریع متوجه شدت رقابتی بودن آن میشوید.
اما SEMrush نسخه طولانیتر این عبارات را هم به شما نمایش میدهد مثل weight loss calculator که رتبه گرفتن برای آن بسیار راحتتر است.

قابلیت جالب: Keyword Magic
این قابلیت توصیههایی را از دیتابیس انبوه SEMrush که شامل بیشتر از ۸۰۰ میلیون عبارت کلیدی است، استخراج میکند

SEMrush ابزار محبوب من برای تحقیق کلمات کلیدی است. این ابزار ارزان نیست اما اگر کار سئو را به طور جدی دنبال میکنید، حتماً باید آن را داشته باشید.
۱۳- KWFinder
یک ابزار قدرتمند برای تحقیق کلمات کلیدی که استفاده از آن بسیار راحت است.
KWFinder به سرعت تبدیل به یکی از ابزارهای جالب برای تحقیق کلمات کلیدی شد به این دلیل که بسیاری از قابلیتهای سایر ابزارها را دارد اما بر خلاف بیشتر آنها، درک نحوه کار با آن بسیار راحت است.

قابلیت جالب: Keyword Difficulty
همانطور که احتمالاً انتظار دارید، این قابلیت مشخص میکند که رتبه گرفتن برای آن کلمه کلیدی چقدر سخت است.
اما بر خلاف بیشتر ابزارها، KWFinder امتیاز سختی هر کلمه کلیدی را به شکل خودکار کنار آن نمایش میدهد (بنابراین نیازی نیست که برای مشاهده میزان سختی هر کلمه کلیدی روی آن کلیک کنید و کار شما با سرعت بیشتری انجام میشود.)

KWFinder واقعاً ارزش پرداخت هزینه اشتراک ۲۹ دلاری در ماه را دارد و مهمتر اینکه با زبان فارسی هم مشکلی ندارد. البته اگر عبارت “خرید اکانت kwfinder” را در گوگل جستجو کنید، قیمتهای ریالی مناسبی را در سایتهای ایرانی پیدا خواهید کرد.
۱۴- QuestionDB
ایدههای مختلف برای کلمات کلیدی را با تمرکز بر پرسش (به شکل رایگان) پیدا میکند.
QuestionDB کلمات کلیدی پرسشی را از بحثهای داغ در پلتفرم ردیت استخراج میکند. بنابراین اگر به دنبال جایگزینی برای Answer The Public هستید، QuestionDB برای شما بهترین انتخاب است.

قابلیت جالب: Popularity
این قابلیت نتایج را بر حسب میزان محبوبیت مرتب میکند. به این ترتیب میتوانید محتوایی تولید کنید که در آن به این پرسشها پاسخ داده شده باشد.

در رابطه با پیدا کردن کلمات کلیدی سوالی برای تولید محتوا، رقیبی برای QuestionDB وجود ندارد.
۱۵- Serpstat
تحلیل رقابت صفحه اول.
Serpstat یک پکیج نرمافزاری برای سئو مجهز به ابزارهایی برای تولید محتوا، لینک سازی و غیره است در نتیجه تخصصی در زمینه تحقیق کلمات کلیدی ندارد. با این وجود یک ابزار بسیار مفید برای تحلیل کلمات دارد.

قابلیت جالب: Competitors Graph
این قابلیت سایتهایی که برای یک کلمه کلیدی خاص (و عبارات مرتبط با آن) رتبه میگیرند را به شما نمایش میدهد.
بنابراین اگر مشاهده میکنید که بخش عمدهای از ترافیک برای ویکی پدیا یا آمازون جذب شده، باید به دنبال یک کلمه کلیدی متفاوت باشید.

Serpstat جزء بهترین ابزارهای موجود در بازار نیست اما با پرداخت قیمت ۱۹ دلاری در ماه، مجموعه وسیعی از ابزارهای حرفهای را در اختیار شما قرار میدهد.
نتیجه گیری
در این مطلب ۱۵ ابزار برتر تحقیق کلمات کلیدی (رایگان و غیر رایگان) را به شما معرفی کردیم. لطفاً تجربیات و نظرات خودتان از کار با این ابزارها یا سایر ابزارهایی که تجربه کار با آنها را دارید، با ما در میان بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید