سئو

۱۲ اشتباه در زمینه سئو سایت که باید از آن‌ها اجتناب کنید!

توصیه های اعضای مشاورین موسسه Forbes در زمینه سئو سایت

امروزه تاثیر بهینه سازی سایت ها برای موتورهای جستجو (به اختصار سئو) بسیار بیشتر شده و با توجه به اینکه طبق گفته‌ی مجله‌ی Search Engine حدود ۷۵ درصد از کاربران اصلاً وارد صفحه دوم نتایج جستجو نمی شوند بسیار مهم و ضروری است که شما نیز تکنیک های موثری را در زمینه سئو سایت بکار ببرید تا وب سایتتان با جستجوی کلمات کلیدی موردنظرتان در صفحه اول نتایج جستجو قرار بگیرد.

استفاده از روش‌های سئوی ضعیف و انجام کارهای اشتباه در زمینه سئو سایت باعث می شود که سایت شما (و در نتیجه کسب و کارتان) در موتورهای جستجو مخفی شده و مشتریانتان قادر به پیدا کردن آن نباشند. در ادامه‌ی این مطلب توصیه‌های اعضای مشاوران موسسه Forbes را برای شما بیان می کنیم که رایج ترین خطاها در زمینه سئو سایت را که می توانند باعث تنزل رتبه شما در موتورهای جستجو شوند، مشخص کرده‌اند.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو) و دوری از اشتباه در زمینه سئو سایت نیاز به تلاشی مداوم دارد. در ادامه این مطلب توصیه‌های ۱۲ نفر از اعضای موسسه فوربس برای اجتناب از اشتباهات سئو سایت را با شما در میان می گذاریم.

  1. نداشتن مطالب با کیفیت

با توجه به اینکه امروزه به تجارب کاربران اهمیت زیادی داده می شود لازم است که شما نیز به آنچه ربات موتورهای جستجو هنگام ردیابی سایتتان می بیند توجه داشته باشید. بنابراین مطالب و محتوای سایت باید در برقراری ارتباط با مخاطبین و ربات‌های ردیاب قوی و موثر باشند. لازم است که هر یک از صفحات سایتتان حداقل ۴۰۰ کلمه محتوای باکیفیت داشته باشند که البته حالت مطلوب ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ کلمه است. دقت کنید که این امر شامل صفحات مربوط به محصولات و مجموعه ها و همه صفحات این چنینی نیز هست. (Brock Murray، سایتِ seoplus+)

  1. محتوای تکراری

یکی از رایج ترین اشتباهات در زمینه سئو سایت انتشار محتوای تکراری است. تکرار کردن محتوا در بیش از یک صفحه باعث سردرگم شدن موتورهای جستجو و رقابت این صفحات با یکدیگر و یا جریمه شدن سایت‌تان از نظر رتبه بندی می شود. (Andrew Miller سایتِ Enter)

  1. استفاده از کلمات کلیدی نامناسب

منظور از کلمات کلیدی نامناسب کلماتی است که محصولات یا خدمات شما را به درستی توصیف نمی کنند یا باعث جذب کاربران به سایتتان نمی شوند. با توجه به اینکه کلمات کلیدی مهم ترین عامل در موفقیت شما در زمینه سئو سایت محسوب می شوند باید این کلمات را به دقت انتخاب کنید. (Brett Farmiloe سایتِ Markitors)

  1. عدم بهینه سازی سایت برای مشغول نگه داشتن کاربران

با وجود اینکه استفاده از بک لینک ها (پیوندهایی که از سایتهای دیگر به سایت شما داده میشود) هنوز یکی از موارد مهم در زمینه رتبه بندی سئو سایت محسوب می شوند، شما باید به مشغول نگه داشتن کاربران نیز توجه داشته باشید. امروزه مشخص شده که مطالب طولانی تر و غنی تری که توجه خوانندگان را جلب می کنند در بهبود رتبه بندی تاثیر بسزایی دارند. پس باید از عکس، ویدیو، نقل قول، منابع مختلف و اینفوگرافیک برای سرگرم کردن کاربران استفاده کنید و برای بهبود رتبه بندی سعی کنید با کم کردن مطالب غیر جذاب میزان زمانی که افراد در سایتتان سپری می کنند را افزایش دهید (Breynan Hammons سایتِ Innvio).

  1. عدم بهینه سازی تگ‌های عنوان (Title)

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که در سایت ها مشاهده می شود این است که محتوای متنی سایت بهینه سازی نمی شود. بهترین کار این است که کلمات کلیدی اصلی را در سه تگ عنوان مختلف در صفحه اول سایت و سایر صفحاتی که از نظر سئو بهینه سازی می شوند اضافه کنید. تگ‌های عنوان متشکل از تگ‌های H2، H1 و H3 هستند. بهینه سازی به این روش باعث ارتقای رتبه بندی سایت شما می شود. (Darryl Stevens سایتِ DIGITECH Web Design)

  1. تکرار مصنوعی کلمات کلیدی جهت سئو سایت

با توجه به این که در حال حاضر الگوریتم های جستجوی گوگل بسیار هوشمندتر شده و مدام در حال تغییر هستند می توانند تکرار مصنوعی کلمات کلیدی در محتوای سایت را تشخیص دهند و چنین سایت هایی را جریمه کنند. پس سعی کنید به جای تکرار مصنوعی کلمات کلیدی در مطالب سایتتان همیشه اعتدال و میانه روی را رعایت کنید و همواره مخاطبین‌تان را مد نظر داشته باشید. (Solomon Thimothy سایتِ OneIMS)

  1. نداشتن استراتژی استفاده از وبلاگ

یکی از راهکارهای سئو که تاثیر بسزایی دارد انتشار مطالب به صورت پایدار، مداوم و آموزنده در وبلاگ است. بسیاری از اوقات افراد وبلاگ را می سازند اما زمان لازم را صرف انتشار محتوا و مطالب مناسب در آن نمی کنند. منظور انتشار منظم اطلاعاتی معنادار و مفید با کلمات کلیدی مناسب است. این کار در بهینه سازی جستجو تاثیر بسزایی دارد و بعلاوه محتوای بسیار خوبی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و خبرنامه‌های اینترنتی فراهم می کند. (Duree Ross سایتِ Durée & Company.com)

  1. داشتن محتوای ضعیف و بدون کلمات کلیدی مناسب

یکی از رایج ترین مشکلات، استفاده از مطالب نامربوط و ضعیفی است که فاقد کلمات کلیدی مرتبط هستند. لازم است که مطالب سایت سطحی و ضعیف نبوده و تحلیل عمیقی از موضوع مربوطه در بر داشته باشند و هر قسمت از هر مطلب بر یک یا حداکثر دو کلمه کلیدی تمرکز داشته باشد. علاوه بر این لازم است که کلمات کلیدی از نظر معنایی به هم مربوط باشند تا الگوریتم های گوگل وابستگی معنایی مطالب را مناسب تشخیص دهند. ( Kristopher Jonesسایتِ LSEO.com)

  1. خارج شدن سایت از حالت ایندکس

حدودا ۳۵ درصد از وب سایت‌های شرکت های مهم به دو دلیل عمده از حالت ایندکس خارج می شوند که این دلایل عبارتند از: بهینه سازی ضعیف وردپرس که منجر به ایندکس شدن صفحات آرشیو، تگ ها و دسته بندی ها می شوند یا حجم زیاد محتوای ضعیف که باعث ایندکس شدن این مطالب ضعیف می شود. معمولا به جای ایجاد مطالب ارزشمند و پاسخ‌دهی به پرس و جوهای کاربران در موتورهای جستجو و فقط برای اینکه کار وبلاگ نویسی انجام شده باشد در وبلاگ ها صفحات ضعیف زیادی  (منظور صفحاتی با کیفیت پایین است که برای خواننده ارزش نداشته یا ارزش کمی دارد) ایجاد می شوند (Kyle Sanders سایتِ CWR SEO).

  1. عدم اولویت بندی کلمات کلیدی ارزشمندی که حاوی نام برند نباشند.

همچون بسیاری از کارهای دیگر، موفقیت در سئو نیز با رعایت یکسری اصول پایه شروع می شود و واقعیت این است که بسیاری از شرکت ها حتی شرکت های برجسته و مهم، کلمات کلیدی با ارزشی که شامل اسم برند نباشند را در تگ های برچسب شان به خصوص در صفحات مهم وب سایتهایشان استفاده نمی کنند. به عبارت ساده تر اگر از کلمات کلیدی که مخاطبین مورد نظر شما به دنبال آن هستند استفاده نکنید پیدا کردنتان توسط آن ها نیاز به زمان و تلاش زیادی خواهد داشت (Larry Gurreri سایت Sosemo).

  1. داشتن اهداف متعدد و گسترده در زمینه بهینه سازی برند

یکی از اشتباهاتی که ممکن است شما هم دچارش شوید این است که سعی کنید همه را جذب سایتتان کنید و از کلمات کلیدی کلی و عمومی استفاده کنید. اما به دو دلیل لازم است که از این کار اجتناب کنید: ۱) در صورت استفاده از کلمات کلیدی کلی و عمومی رقبای بیشتری خواهید داشت و ۲) ممکن است ترافیک زیادی به سمت سایتتان ایجاد کنید که هیچ وقت برای شما تبدیل به مشتری واقعی نشوند. پس سعی کنید تا حد امکان از کلمات کلیدی خاص استفاده کنید. ممکن است با این کار بازدید کمتری داشته باشید اما در عین حال خریداران واقعی بیشتری را جذب خواهید کرد (Joey Hodges سایتِ Demonstrate PR).

  1. مناسب نبودن تگ های عنوان برای توصیف صفحه‌ یا کسب و کار مربوطه

یکی از رایج ترین اشتباهات سئو تفکرات اشتباه در رابطه با نحوه برچسب گذاری تگ های عنوان است. تگ های عنوان در صفحه اول یا سایر صفحات سایت خیلی از شرکت ها و سازمان ها ربطی به عملکردِ آن شرکت یا سازمان ندارند در حالیکه این تگ ها باید توضیحی مختصر از خدمات یا محصولاتی که آن شرکت ارائه می دهد فراهم کنند. (Kyle Kramer سایتِ Huify)

 

منبع
https://www.forbes.com
برچسب ها

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − پنج =

بستن