بازاریابی درونگرا یا بازاریابی جاذبه ای چیست؟ (اینفوگرافیک)
اگر شما هم از جمله افراد فعال در حوزه بازاریابی دیجیتال هستید، باید اطلاع داشته باشید که سال ۲۰۱۸ بهترین سال برای شروع این کار است. صنعت بازاریابی دیجیتال، طی چند سال گذشته دورههای رشد مختلفی را تجربه کرده و پیش بینی میشود که در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۲۰ میلیارد دلار در این صنعت هزینه شود.
اما اگر هنوز هیچ تجربهای در این زمینه ندارید، نیاز به کسب اطلاعات زیادی دارید و منابع مختلفی هستند که به رشد و توسعه شما در این حرفه کمک میکنند، اما ممکن است حجم بسیار زیاد این اطلاعات شما را دچار سردرگمی کند.
اگر در هر زمان تمرکز خودتان را روی یک موضوع اصلی حفظ کرده و سعی کنید اطلاعاتتان را در آن زمینه به روز کنید، بدون شک در آیندهای نزدیک تبدیل به یک بازاریاب دیجیتال حرفهای میشوید.
ما هم برای شروع، چند اینفوگرافیک آموزنده را برای شما آماده کردیم که هر فردی که قصد شروع بازاریابی درونگرا را در سال ۲۰۱۸ دارد، باید این اینفوگرافیکها را مشاهده کند که در این مطلب اولین اینفوگرافیک ارائه میگردد.
اینفوگرافیک بازاریابی درونگرا
۱٫ بازاریابی درونگرا چیست؟
ممکن است پیش زمینه کاری شما مربوط به بازاریابی سنتی باشد، یا در عرصه بازاریابی کاملاً تازه کار باشید. در هر صورت اگر تازه وارد دنیای بازاریابی دیجیتال شده اید، لازم است که درک عمیقی نسبت به روش بازاریابی درونگرا یا بازاریابی جاذبهای داشته باشید.
بازاریابی دیجیتال در مجموع یک اصطلاح کلی است که همه انواع تاکتیکهای بازاریابی در پلتفرمهای دیجیتال را در بر میگیرد، اما بازاریابی درونگرا تاکتیک اصلی است که در مرکز توجه قرار دارد.
بازاریابی درونگرا شکلی از بازاریابی است که در آن گفتگوی مخاطب با کسب و کار یا برند، از طرف مخاطب آغاز میشود.
اگر مجموعهی فعالیتهای شما به شکلی باشد که نخستین بار مشتری احساس کند که به سراغ شما آمده و شما به سمت او نرفته باشید، بازاریابی شما از جنس درونگرا [یا جاذبهای] است.
چند مثال از بازاریابی درونگرا
موارد زیر مثالهایی از بازاریابی درونگرا هستند:
مخاطب شما، به دنبال یکی از سوالها و نیازهای خود، در یکی از شبکه های اجتماعی جستجو میکند و به شما میرسد.
مخاطب شما، توسط گوگل یا سایر موتورهای جستجو به دنبال یک وبسایت میگردد و به سایت شما میرسد. بنابراین، معتقد است که خودش به سایت شما جذب شده، نه اینکه شما با ارسال پیام او را وادار به بازدید از سایت خود کرده باشید.
یکی از دوستان شما، یک کتابچهی آموزشی کوچک در مورد انواع دمنوشهای گیاهی و خواص آنها دارد. آن کتابچه را به شما میدهد و بعد از مطالعه میبینید که شرکت X آن را منتشر کرده است. محتوا در حدی متقاعدکننده و با کیفیت است که تصمیم میگیرید و با شرکت تماس گرفته و یک بار نمونهای از محصولاتش را بخرید.
در ادامه اینفوگرافیکی را از The Whole Brain Group مشاهده میکنید که اصول و پایههای کلی بازاریابی جاذبهای را نشان میدهد:
برای مشاهده تصویر با کیفیت بهتر بر روی لینک منبع کلیک نمائید
برای مشاهده تصویر با کیفیت بهتر بر روی لینک منبع کلیک نمائید
دیدگاهتان را بنویسید