انتخاب کالا برای فروشگاه اینترنتی
هنگام راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی لازم است که اولویت شماره یک شما انتخاب محصولاتی باشد که قصد فروششان را دارید. هر چند انتخاب یک محصول موفق برای یک فروشگاه اینترنتی نیاز به سعی و خطا دارد اما بهترین کار محدود کردن گزینه ها از طریق انتخاب محصولاتی است که به نظرتان جذابیت بیشتری دارند. ممکن است این فرایند برای فروشگاه های اینترنتی جدید کمی سخت باشد چون مسلماً فروش برخی محصولات خوب است و برخی خیر.
مثلاً فروش اقلامی که محبوبیت چندانی ندارند یا فروش آیتم هایی با برند تقلبی نه فقط اعتماد مشتری ها را از بین می برد بلکه در بعضی موارد نقض قانون محسوب می شود و ممکن است پیگرد قانونی داشته باشد. محصولات خوب شامل محصولات پرطرفدار و یا محصولاتی است که کمترین رقیب را دارند. انتخاب بهترین محصول برای فروشگاه اینترنتی تان بستگی به این دارد که چقدر میزان تقاضا، ارزش محصولات و رقبا را درک کرده باشید.
تقاضای مشتری
به روش های مختلفی می توانید تقاضاهای مشتری را شناسایی کنید که یکی از این روش ها این است که وقتی در حال خرید یا انجام کارهای روزمره خودتان هستید دقت کنید که مردم بیشتر چه اجناسی را خریداری می کنند. انجام این کار ساده است و توجه کردن به قفسه های خالی فروشگاه ها ایده هایی به شما می دهد تا بتوانید محبوب ترین و پرفروش ترین محصولات را شناسایی کنید. یکی دیگر از روش های سنجیدن میزان تقاضا، پرسیدن این سوال از دوستان، خانواده یا حتی غریبه ها است که اغلب چه نوع محصولاتی را استفاده می کنند یا دوست دارند که بیشتر چه محصولاتی را از یک فروشگاه اینترنتی خریداری کنند. هر چند جستجوی کلمات کلیدی در گوگل و استفاده از امکانات پیشنهاد خودکار کمی زمانبر است اما این فرایند درک واضحی از محصولات روز، اقلام محبوب و هدف جستجوی کاربران فراهم می کند.
ارزش محصول در فروشگاه اینترنتی
فروش محصولاتی با ارزش بیشتر ممکن است شما را سریع تر به پول برساند اما معمولا فروش چنین محصولاتی زمانبرتر است. ایده اصلی در فروش اجناس این است که محصولات را با قیمت پایین خریداری کرده و با قیمت بالاتر به فروش برسانیم و معمولاً فروش محصولاتی با قیمت کم آسانتر است.
برای این که فروشگاه اینترنتی شما موفق باشد لازم است محصولاتی را بفروشید که با هزینه ای کم برای شما سودآوری کنند. معمولاً اقلام محبوب نسبت به اقلامی که طراحی خاصی دارند یا جواهرات، ارزانتر هستند و فروش آنها ساده تر است چون مشتری هایی که این محصولات را جستجو می کنند تمایل و قصد بیشتری به خرید دارند. فروش محصولات سبک وزن و کوچک هم در شروع کار یک فروشگاه اینترنتی ایده خیلی خوبی است چون معمولاً حمل و نقل این اجناس آسانتر است و می توان آن ها را به صورت گروهی ارسال کرد.
رقابت
سعی کنید قبل از انتخاب محصولات برای فروشگاه اینترنتی ، توجه کاملی به محصولات پر فروش در سایت های مشهوری مثل Amazon، AliExpress و eBay (در ایران دیجی کالا) داشته باشید. سعی کنید از فروش محصولاتی که در لیست محصولات پرفروش هفته یا لیست پرطرفدارترین محصولات این سایت ها قرار دارند، خودداری کنید چون چنین محصولاتی به نام یک برند بزرگ شناخته شده اند و رقابت با هر برند بزرگ و شناخته شدهای برای یک فروشگاه تازه کار، نتیجه ای جز شکست ندارد.
برای شناسایی محصولات پرطرفدار، قیمت ها و نظرات کاربران در وبسایت رقبا را چک کنید. این کار به شما کمک می کند که کارهای لازم برای موفقیت و نوع محصولاتی که شما را از رقبا مجزا می کنند، بخوبی مشخص کنید.
وقتی قصد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی را دارید، لازم است بخوبی از تقاضای مشتری، ارزش محصولات و رقبای خودتان اطلاع داشته باشید تا مناسبترین محصول برای فروش را انتخاب کنید. فرایند انتخاب محصولات مناسب نیاز به کمی تجربه دارد اما لازم است انتخاب های درستی داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که با فروش محصولاتی که مشتری های شما تقاضای آن را دارند و رقبا آن محصولات را ندارند به درآمد زایی برسید. در ضمن بهینهسازی و سئو فروشگاه را فراموش نکنید.
دیدگاهتان را بنویسید