۷ ابزار هوش مصنوعی که به رشد وبلاگها و وبلاگ نویسی کمک می کنند
هوش مصنوعی برای عده زیادی حکم یک بازی نامشخص و پیچیده را دارد. در جامعه بازاریابی و وبلاگ نویسی زمزمههای زیادی درباره این موضوع وجود دارد و مردم بر این باورند که این تکنولوژی منجر به ایجاد تغییرات بزرگی در جهان خواهد شد.
اما کاربردهای واقعی هوش مصنوعی در حال حاضر شامل چه مواردی هستند؟ بازاریاب ها چطور از هوش مصنوعی برای حل مشکلات واقعی خودشان استفاده می کنند؟ تمام حدس و گمان ها و نظریه هایی که در این زمینه وجود دارند، جذاب هستند. اما در نهایت عملکرد بازاریاب ها بر اساس شاخص های کلیدی عملکرد و اهداف شغلی محک زده می شود.
این مطلب را با بررسی یکی از چالش های متداول در بازاریابی شروع می کنیم:
مسلما شما هم تمایل دارید که افراد بیشتری پست های وبلاگ شما را مطالعه کنند. مطالعه بیشتر پست ها به معنای ایجاد فرصت های بیشتری برای تبدیل این خواننده ها به مشتری بالقوه است. افزایش مشتریان بالقوه به معنای ایجاد فرصت های بیشتر برای فروش است. فروش بیشتر به معنای رضایت مدیران اجرایی است که معادل با رضایت خود بازاریاب است.
ابزارهای هوش مصنوعی مختلفی وجود دارند که می توانند وبلاگ نویسی تان را بهینه نموده و به شما برای جذب خوانندگان بیشتر به روش های مختلف کمک کنند و با استفاده از این ابزارها می توانید همین حالا فعالیت تان را شروع کنید.
کیفیت پست ها را افزایش دهید
بهتر شدن کیفیت پست ها به معنای جذب و تعامل بیشتر خواننده ها است. اما همیشه افزایش کیفیت نوشته های تیم شما به سرعت ممکن نیست. برای غلبه بر این چالش می توانید از هوش مصنوعی کمک بگیرید. Grammarly ابزاری است که از هوش مصنوعی استفاده می کند تا توصیه هایی برای بهتر شدن نوشته ها ارائه بدهد. این ابزار می تواند به شما اعلام کند چه اشتباهات گرامری را مرتکب شدید و چطور می توانید آن ها را اصلاح کنید. همچنین این ابزار می تواند توصیه های قدرتمندی برای بهبود سبک و لحن نوشته های شما ارائه دهد.
نتیجه استفاده از این ابزار، جلب توجه بیشتر مخاطبین است. این ابزار برای نویسندگان وبلاگ که به صورت تک نفره کار می کنند، برای این که همیشه جزء بهترین ها باشند بسیار حیاتی است. برای تیم ها نیز این قابلیت را دارد که کیفیت و اثربخشی کل وبلاگ را افزایش دهد.
درباره مطالبی وبلاگ نویسی کنید که برای مردم جذابیت داشته باشد
شما می توانید بهترین مطلب جهان را بنویسید اما در صورتیکه موضوع این پست برای مخاطبین جذابیتی نداشته باشد و به آن اهمیتی ندهند، تلاشتان بیهوده خواهد بود. اما چطور می توانید موضوعات محبوب و جذاب را پیدا کنید؟
ابزارهایی هستند که با قدرت هوش مصنوعی می توانند به شما جهت انجام این کار کمک کنند.
Crayon از هوش مصنوعی استفاده می کند تا به شما اطلاع بدهد در حال حاضر رقبا چه اقداماتی را انجام می دهند. این ابزار بیش از ۱۰۰ نوع داده ی مختلف از ۷ میلیون منبع را بررسی می کند و تغییرات وبسایت های رقبا را طی زمان ارزیابی می کند. همچنین از هوش مصنوعی برای ایجاد مناسب ترین دیدگاه ها راجع به فعالیت های رقبا استفاده می کند.
این دیدگاه ها، اطلاعات زیادی را درباره پیام یک کمپانی و استراتژی محتوای آن نمایان می کند و مطالب زیادی را جهت وبلاگ نویسی در اختیار بازاریاب ها قرار می دهد. می توانید تشخیص بدهید که چه موضوعاتی بیشترین محبوبیت را در نظر مخاطبین دارند و چه خلاهایی وجود دارند که می توانید با استفاده از محتوا آن ها را رفع کنید.
می توانید Crayon را با ابزار Content Strategy شرکت HubSpot ترکیب کنید. Content Strategy از هوش مصنوعی برای کمک به بازاریاب ها جهت اکتشاف ایده های جدید برای تولید محتوا کمک می کند و به شما پیشنهاد می دهد که چه موضوعاتی را دنبال کنید. به این ترتیب متوجه می شوید که چه فرصت هایی ارزش صرف وقت جهت نوشتن محتوا را دارند.
این دو ابزار هوش مصنوعی قابلیت های زیادی برای تعیین موضوعات قدرتمند دارند. حتی ممکن است تعداد موضوعاتی که به شما پیشنهاد می شوند، بشدت زیاد باشند.
مخاطبین را بیشتر مشغول کنید
ممکن است مخاطبین فعلی شما به مطالب شما علاقمند باشند. اما چه تعداد از آن ها در هر بازدید بیشتر از یک پست را مطالعه می کنند؟ آیا قبل از این که این افراد وبسایت شما را ترک کنند، محتوای تازه و بروز در اختیارشان قرار می گیرد؟ مهم تر این که آیا محتوای جانبی که برایشان جالب و با اهمیت باشد در اختیارشان قرار می گیرد؟
کلید مشغول نگه داشتن مخاطبین و برگرداندن آن ها به سایت یا وبلاگ، شخصی سازی است.
یک ابزار هوش مصنوعی به نام Uberflip می تواند به شما برای رسیدن به این هدف کمک کند. Uberflip از هوش مصنوعی برای دسته بندی موضوعاتی که پیش از این راجع به آن ها مطلب نوشته اید، استفاده می کند. سپس بر اساس مطالبی که بازدیدکنندگان پیش از این در سایتتان مطالعه کرده اند، محتوای مناسبی را به آن ها توصیه می کند.
این روش یک روش مقیاس پذیر برای اطمینان از این است که مخاطبین شما مدت زمان بیشتری در وبلاگتان باقی می مانند و مطالب بیشتری را مطالعه می کنند.
خوانندگان وبلاگتان را افزایش دهید
به غیر از تولید محتوای باکیفیت از چه روش هایی برای جذب خواننده استفاده می کنید؟ یک راه حرکت به سمت مکان هایی از فضای آنلاین است که مخاطبین موردنظرتان در آن ها حضور دارند. ابزاری تحت عنوان Pathmatics می تواند مسیر حرکت مناسب برای این کار را مشخص کند. Pathmatics از هوش مصنوعی استفاده می کند تا اطلاعات تبلیغات دیجیتال مربوط به صدها برند را به شما نمایش دهد.
می توانید مشاهده کنید که یک برند چقدر برای یک تبلیغ خاص هزینه صرف کرده است. همچنین می توانید مشاهده کنید که این برند چه تبلیغاتی را اجرا و پخش می کند. مورد مهم تر با توجه به اهداف مورد نظر ما این است که می توانید بررسی کنید این برندها در چه جاهایی تبلیغات می کنند. این اطلاعات می توانند به شما اعلام کنند که مخاطبینی شبیه مخاطبین مورد نظر شما در چه مکان هایی از فضای آنلاین قرار دارند.
مثلا می توانید از Pathmatics استفاده کنید تا متوجه شوید رقبای شما بیشتر در چه محل هایی تبلیغ می کنند و سپس از بین این محل ها وبسایت های صنعتی که با وبلاگ نویسی شما همتراز هستند را انتخاب کنید. بعلاوه این اطلاعات می تواند به شما کمک کند تا افراد مناسب برای نویسندگی به عنوان میهمان در وبلاگ خودتان را انتخاب کنید.
مقیاس وبلاگ نویسی خودتان را افزایش داده و پست های بیشتری تولید کنید
هر چه کیفیت محتوای وبلاگ شما افزایش پیدا کند، مخاطبین وبلاگ تان هم بیشتر خواهند شد. به هر حال این کار باعث می شود افراد بیشتری بتوانند وبلاگ شما را پیدا کرده، به اشتراک گذاشته و لینک کنند.
اما برای رسیدن به این هدف باید مقیاس وبلاگ نویسی خودتان را افزایش دهید و انجام این کار چندان ساده نیست بخصوص برای سازمان های بزرگ.
در صورتیکه شما هم از سازمان هایی هستید که به دنبال افزایش مقیاس وبلاگ نویسی هستند، می توانید از ابزار Acrolinx استفاده کنید.
Acrolinx از یک هوش مصنوعی استفاده می کند که محتوای وبسایت شما را خوانده و تحلیل می کند. سپس از آنچه آموزش دیده برای اطمینان از این که همه افراد از استانداردها و خط مشی ها برند پیروی می کنند، استفاده می کند. هر تعداد نویسنده که در سطح دنیا داشته باشید، با این ابزار می توانید همه آن ها را سازماندهی کنید تا تمام پست ها سازگار با خط مشی های برند باشند و ضوابط مربوط به سبک نویسندگی رعایت شود. این ابزار کمک زیادی به صرفه جویی در زمان صرف شده برای تغییر، قالب بندی و ویرایش محتوا می کند. می توانید از این زمان برای افزایش کیفیت وبلاگ نویسی خودتان استفاده کنید.
یکی دیگر از ابزارهای مفید برای شرکت هایی که به دنبال افزایش مقیاس هستند، BrightEdge است. مجموعه محصولات مجهز به هوش مصنوعی BrightEdge تولید محتوا را بسیار ساده تر می کند.
از طرفی راهکار این شرکت به شما جهت اتوماسیون کارهای تولیدی کمک می کند و با استفاده از آن می توانید با کارهای پر زحمتی مثل افزودن تگ های عنوان، لینک سازی متقابل و بهینه سازی خداحافظی کنید.
از طرف دیگر BrightEdge به شما اعلام می کند که چه نوع محتوایی برای برندتان بهتر کار می کند. این ویژگی باعث صرفه جویی زیادی در زمان می شود و میزان اعتماد به بازگشت سرمایه صرف شده برای وبلاگ نویسی را افزایش می دهد. همچنین BrightEdge راههایی برای رتبه گرفتن محتوا و مشغول نگه داشتن مخاطبین پیشنهاد می کند.
مسلما اگر مدیران اجرایی وبلاگ شما را به دلیل ضعف عملکرد تعطیل کنند، هیچ مخاطبی نخواهید داشت.
دیدگاهتان را بنویسید