شبکه های اجتماعی

کپشن اینستاگرام را چگونه بنویسیم تا باعث جذب تعامل فالوورهایمان بشود؟

کپشن اینستاگرام ، متنی است که زیر عکس یا ویدیو برای توضیحات بیشتر می نویسیم

خیلی وقت‌ها گفته می‌شود که یک تصویر ممکن است گویای هزاران کلام باشد اما نباید از قدرت بعضی کلمات و واژه‌ها غافل شد. گاهی اوقات نوشتن کپشن‌ های برجسته و قابل توجه برای اینستاگرام سخت می‌شود. به همین دلیل ما نکاتی برای آسان‌تر شدن کپشن اینستاگرام (Instagram caption) به شما می‌آموزیم.

کپشن اینستاگرام

عجله نکنید

چند پیش نویس تهیه کنید و نظر دوستان یا همکارانتان را درباره آنها بپرسید. هرچند لازم است که محتوا به موقع منتشر شود اما در عین حال باید جذاب هم باشد. اینستاگرام اخیرا الگوریتمش را تغییر داده تا فید کاربران را سازماندهی کرده و مطالبی را به آنها نمایش دهد که برایشان جذابیت داشته باشند. میزان دیده شدن هر پست اینستاگرام بستگی به تعداد لایک‌ها و کامنت‌هایی دارد که آن پست دریافت می‌کند. پس شما هم وقت گذاشته و محتوایی ایجاد کنید که برای مشتریانتان جذابیت داشته باشد.

به طول کپشن اینستاگرام توجه داشته باشید

طول کپشن‌ ها می‌تواند تا ۲۲۰۰ کاراکتر باشد (این رقم را با طول کپشن‌های توییتر که ۱۴۰ کاراکتر است مقایسه کنید). صرف نظر از طول کپشن اینستاگرام ، کاربران تنها قادر به مشاهده ۳ الی ۴ خط ابتدایی آن هستند و برای مشاهده بقیه متن باید روی More… کلیک کنند. به همین دلیل سعی کنید مهم‌ترین بخش مطلب را در شروع کپشن اینستاگرام قرار دهید تا در معرض دید کاربران باشد.

اما از نوشتن کپشن‌ های طولانی خجالت نکشید. در واقع اینستاگرام می‌تواند رسانه خیلی خوبی برای بازگو کردن ماجراها و داستان‌ها باشد. برای مثال صفحه Humans of New York معمولاً کپشن‌ های طولانی از صحبت‌های افرادی که عکس آنها را منتشر می‌کند، می‌نویسد. اگر تمایل داشتید مقاله ” چگونه با موبایل عکس برای اینستگرام بگیریم؟ ” را هم مطالعه کنید.

فالوور اینستاگرام

 

تلاش برای جذب تعامل مخاطبین

همیشه، یک دعوت به اقدام در کپشن‌ ها داشته باشید. فالوور اینستاگرام تان را تشویق به لایک کردن، کامنت گذاشتن یا share کردن تصاویر کنید.

همچنین می‌توانید از کپشن اینستاگرام برای هدایت کردن مردم به لینک موجود در قسمت بیو استفاده کنید و در آن لینک مربوط به یک محصول یا پست وبلاگی جدید را درج کنید. فقط به خاطر داشته باشید که لینک را تغییر دهید و همواره لینک مربوط به جدیدترین پست را در آن درج کنید. نکته: از لینک‌های کوتاه با قابلیت ردیابی استفاده کنید تا بتوانید مشخص کنید از اکانت اینستاگرام یا یک پست خاص چقدر ترافیک برای سایتتان به دست آمده است.

یک geotag هم در کپشن اینستاگرام درج کنید. پست‌ های اینستاگرام که لوکیشن آنها درج شده باشد ۷۹ درصد بیشتر جذب تعامل دارند. اضافه کردن geotag باعث ایجاد یک راه جدید برای پیدا کردن مطالب شما توسط کاربران می‌شود که همین می‌تواند باعث افزایش تعامل مخاطبین شود.

لحن و صدایی خاص برای اینستاگرام خودتان پیدا کنید

هر شبکه اجتماعی لحن و صدایی منحصربفرد دارد. ممکن است روشی که برای توییتر خوب کار می‌کند، برای اینستاگرام نتیجه خوبی نداشته باشد. در اینستاگرام ، پست‌هایی با لحن سرزنده و بانشاط بهتر کار می‌کنند. سعی کنید ایموجی‌ها و سایر ابزارهای جالب این پلتفرم را امتحان کنید تا لحن و حسی متفاوت برای برندتان ایجاد کنید. اما انتظار نداشته باشید که همان بار اول نتیجه مطلوب را دریافت کنید چون ممکن است ایجاد شخصیت و حسی متفاوت برای برندتان زمانبر باشد.

اگر شک دارید که چه چیزی باید بنویسید، سعی کنید متن مختصری تهیه کنید. بین طول کپشن اینستاگرام و میزان تعامل با پست مربوط به آن ارتباط کمی وجود دارد اما کپشن‌ های کوتاه‌تر اجازه می‌دهند که جلوه‌های بصری کار انتقال پیام را انجام دهند.

منبع
https://www.hubspot.com
برچسب ها

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 11 =

بستن