ایمیل مارکتینگ

۴ استراتژی بازاریابی که به افزایش بهره‌وری فرم‌های ثبت نام ایمیلی کمک می‌کند

از این نکات برای قرار دادن فرم‌های ثبت نامی ایمیلی در معرض دید مخاطبینی مناسب و تشویق آنها به عضویت استفاده کنید.

فرم های ثبت نام ایمیلی

ممکن است تولید و نمایش فرم‌های ثبت نام نتیجه فوری حاصل نکند. اگر نتایج ایجاد شده کمتر از انتظارتان بودند، سعی کنید تلاش‌های بازاریابی خودتان را افزایش دهید تا ترافیک بیشتری را به سمت فرم‌ها هدایت کرده (اگر مشکل کم بودن ترافیک است) یا پیشنهادتان (اگر مشکل نرخ تبدیل است) را تغییر دهید. بعلاوه بعضی از تاکتیک‌هایی را که در ادامه معرفی می‌کنیم امتحان کنید تا نتایج فرم‌های ثبت نامی آنلاین را بهبود ببخشید:

  1. چند فرم ثبت نامی به کاربر نمایش دهید

    یکی از اشتباهات بزرگی که ممکن است هنگام تهیه لیست ایمیل مرتکب شوید این است که فرض کنید مردم خودشان فرم را پیدا می‌کنند. اگر راههای مختلفی برای پیدا کردن فرم‌ها ایجاد نکنید، فرصت‌های موجود برای رشد و افزایش اعضای لیست را از دست خواهید داد. مثلا می‌توانید یک آفر خاص را در یک صفحه یا صفحات مختلفی در سرتاسر سایتتان به نمایش بگذارید. همچنین می‌توانید آفرهای مختلفی را در یک صفحه یا در صفحات مختلف و با استفاده از تاکتیک‌های هدفگیری مختلف به نمایش بگذارید. همچنین می‌توانید استفاده از فرم‌های مختلف مثل فرم خوشامدگویی، فرم نوار کناری صفحه، فرمی که هنگام خروج کاربر از سایت نمایش داده می‌شود و یا فرم‌های داخل پست‌های وبلاگی را در نظر داشته باشید.

  2. از فراخوان (یا دعوت به اقدام) برای هدایت بازدیدکنندگان به سمت فرم‌ها استفاده کنید

    گاهی اوقات ممکن است نتوانید یک فرم کامل را در بعضی از قسمت‌های سایتتان نمایش دهید. می‌توانید به جای این کار از فراخوان استفاده کنید که بازدیدکنندگان را به سمت این فرم‌ها هدایت کند. مثلا می‌توانید یک لینک به همراه یک فراخوان در کنار دکمه تایید در بخش کامنت پست‌های وبلاگی تان قرار دهید. یک فراخوان به هدر وبسایت یا وبلاگتان و یا صفحات و پروفایل‌هایتان در شبکه‌های اجتماعی اضافه کنید. حتی می‌توانید یک دکمه عضویت به صفحه فیسبوک خودتان اضافه کنید.

می توانید از مشتریان فعلی یا افرادی که عضو خبرنامه ایمیلی هستند درخواست کنید که لینک فرم را با سایرین به اشتراک بگذارند. یک فراخوان قوی ایجاد کنید که بعد از تایید فرم توسط کاربر در صفحه تشکر یا در صفحه تایید ایمیل نمایش داده شود و از کاربر درخواست کند که دوستانش را به خبرنامه شما دعوت کند یا [۱] lead magnet شما را دانلود کند.

یکی از موثرترین مکان‌ها برای قرار دادن پیام فراخوان مشاغلی که در حوزه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنند، صفحه پرداخت است. حضور کاربر در این صفحه نشان دهنده این است که وی در حال حاضر به برند شما جذب شده بنابراین این لحظه برای دعوت او به عضویت در لیست خبرنامه شما بسیار مفید است. اما کار را همینجا متوقف نکنید. بهتر است در صفحات ثبت نام محصول هم فراخوان را قرار دهید. حتی اگر فرد آماده خرید نباشد ممکن است آمادگی دانلود کردن lead magnet رایگان شما را داشته باشد (و حتی بتوانید نظر وی را تغییر دهید). وقتی فرد در لیست ایمیل شما قرار گرفت می‌توانید از طریق ایمیل به جذب وی ادامه داده و سعی کنید او را از یک لید به یک مشتری بالفعل تبدیل کنید.

  1. گزینه‌های پیشنهاد

    اگر پیشنهاد شما قادر به برآورده کردن نیازهای مخاطبین نباشد، بهتر است برای افزایش نرخ تبدیل گزینه‌های ارائه شده را افزایش دهید. مثلا اگر به بازدیدکنندگان وعده بدهید که در صورت پرکردن فرم هر روز برایشان ایمیل ارسال می‌کنید ممکن است این پیشنهاد برای بعضی افراد معادل با ارسال بیش از حد ایمیل و مزاحمت باشد. اگر سرویس ارائه دهنده ایمیل مارکتینگ و ابزار مورد استفاده برای تهیه فرم این امکان را فراهم کنند، چندین آفر مختلف داشته باشید مثلاً ارسال ایمیل به صورت روزانه، هفتگی یا ماهیانه.

مثال بعدی این است که به بازدیدکنندگان نه فقط امکان ثبت نام فرکانس ارسال ایمیل یا پیام را بدهید بلکه امکان ثبت نام نوع پیام‌های دریافتی را هم به آنها بدهید. می‌توانید به آنها گزینه‌هایی برای دریافت محتوای تبلیغاتی یا آموزنده و یا دریافت پیام‌های مربوط به موضوعاتی خاص را بدهید. مثلا ممکن است یک مربی تغذیه امکان دریافت محتوای مرتبط با کاهش وزن، تمرین، دستورالعمل تهیه غذاهای رژیمی یا نکات مربوط به غذاهای رژیمی یا کم کسترول را به مخاطبین بدهد. با فرض این که او محتوای کافی را درباره هر یک از این موضوعات منتشر کند، با ارائه محتوای مناسب و دلخواه مخاطبینش نه فقط باعث افزایش رضایت آنها می‌شود بلکه به این ترتیب می‌تواند مخاطبینش را تقسیم بندی کند. به عنوان مثال اگر این مربی اطلاع داشته باشد که بعضی از مخاطبینش فقط به موضوعات مربوط به کاهش وزن علاقمند هستند، در این صورت می‌تواند در آینده تبلیغ محصولات مرتبط با کاهش وزن را فقط به آنها نمایش دهد.

  1. مخاطبین‌تان را تقسیم بندی کرده و lead magnet‌ های مختلفی را ارائه بدهید

    میتوانید مخاطبین‌تان را با ارائه lead magnet‌ های مختلف هم تقسیم بندی کنید. مثلا یک فرم بازشوی خاص تهیه کنید که وقتی فردی یک صفحه خاص از وبسایتتان را بازدید می‌کند باز شده و امکان دانلود کردن یکی از دو ebook مرتبط با موضوع آن صفحه (اما متفاوت با هم) را به او بدهد. بعد از آن می‌توانید لینک دانلود ebook بعدی را از طریق یک ایمیل به وی ارسال کنید اما بسته به ثبت نام بازدیدکننده در هنگام تایید فرم می‌توانید کاربران را بر اساس علایقشان تقسیم بندی کنید. این اطلاعات برای بازاریابی ایمیلی در آینده ارزشمند هستند.

[۱]  lead magnet به محتوایی گفته می‌شود که به عنوان راهکار یک مسئله یا مشکل، بصورت فایل رایگان در اختیار کاربران قرار داده می‌شود و هدف آن برقراری ارتباط با بازدیدکنندگان وب سایت است.

منبع
https://www.entrepreneur.com

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 13 =

بستن