تبلیغ نویسی

در عکس تبلیغاتی ۱۴ نکته را رعایت کنید تا تبلیغ تان معجزه کند!

در بازار کار برای معرفی محصولات و خدمات و اینکه نشان دهیم چگونه می‌توانیم پاسخگوی نیازمندیها باشیم به تبلیغات نیاز داریم و این امر در کسب‌ و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی از حساسیت بیشتری برخوردار است. در نوشتن تبلیغ بعد از اینکه یک عنوان جذاب نوشتید آماده نمودن عکس تبلیغاتی یکی از کارهای مهم است، می‌گویند یک عکس می‌تواند با هزار کلمه برابری کند. در اینجا ۱۴ نکته برای جان دادن به عکس‌های تبلیغی، معرفی می‌کنم:

  1. عکس تبلیغ را تا آنجا که می‌توانید با حفظ تمرکز روی یک فرد، ساده نگه‌دارید، صحنه‌های شلوغ، کشش چندانی ندارند.
  2. چهره‌های انسانی را بزرگ تر از اندازه حقیقی نشان ندهید، آن‌ها خواننده را می‌رانند.
  3. موضوع عکس تبلیغات شما بسیار مهم است. اگر فکر جالبی در این زمینه ندارید، حتی یک عکاس برجسته هم نمی‌تواند شما را نجات دهد.
  4. کاراترین نوع عکس‌های تبلیغاتی، آن‌هایی هستند که کنجکاوی خواننده را بر می‌انگیزند. خواننده نگاهی به عکس می‌اندازد و به خود می‌گوید «قضیه چیست؟» بعد متن تبلیغ شما را می‌خواند تا از قضیه سر درآورد. هارولد رودولف این عنصر جادویی را «جذابیت داستان» خواند و نشان داد که هر چه از این عنصر بیشتر به عکس‌هایتان تزریق کنید، افراد بیشتری به تبلیغ‌هایتان نگاه می‌کنند.
  5. وقتی داستانی برای گفتن ندارید، استفاده از بسته‌بندی کالا به عنوان موضوع مصورسازی می‌تواند کار مناسبی باشد.
  6. نمایش نتیجه نهایی استفاده از محصولتان، بسیار موثر است. عکس‌های تبلیغاتی قبل از مصرف و بعد از مصرف برای خوانندگان جذابیت دارند. در بررسی ۷۰ برنامه‌ریزی تبلیغاتی که نتایج فروش آن‌ها معلوم بودند، موسسه گالوپ هیچ برنامه‌ریزی تبلیغاتی با استفاده از «قبل از مصرف-بعد از مصرف» پیدا نکرد که افزایش را در برنداشته باشد.
  7. عکس‌ها خواننده بیشتری را نسبت به تصاویر نقاشی شده، جلب و باور بیشتری در آنان ایجاد می‌کنند و بهتر به خاطر سپرده می‌شوند. دیوید اگیلوی در کتاب رازهای تبلیغات می‌نویسد: وقتی تبلیغات «به بریتانیا بیایید» را به دست گرفتم، عکس‌ها را جایگزین نقاشی‌های مورد استفاده بنگاه قبلی کردم. میزان خوانندگان سه برابر شد و همین طور تعداد گردشگرهای بریتانیا. تبلیغ نویسان اعتقاددارند که عکس‌ها بیش از نقاشی‌ها به فروش کمک می‌کنند و در فروشگاه‌های بزرگ نیز کالای بیشتری از این طریق به فروش می‌رسد.
  8. استفاده از شخصیت‌های شناخته‌شده برای مردمی که تبلیغ ویدئوی شما را می‌بینند، یادآوری تبلیغ در اذهان بینندگان را بالا می‌برد. حضور هنرپیشه‌ای مانند محمدرضا گلزار در تبلیغات ویدئویی یا عکس‌های تبلیغاتی یک محصول، نمونه‌ای از این مورد است.
  9. موضوعات تاریخی، اکثریت خوانندگان را کسل می‌کنند.
  10. این‌طور فرض نکنید که موضوعات مورد علاقه شما الزاماً مورد علاقه مشتریان هم باشند. یکی از همکاران داگلاس هاینز تعریف می‌کرد چون قبلاً خودم آشپز بودم، بر این باور بودم که همه از آشپزها خوششان می‌آید تا اینکه در یک تبلیغ از آنان استفاده کردم. تعداد خواننده مأیوس‌کننده‌ای در بین زن‌های خانه‌دار که مخاطبان هدف بودند، جذب تبلیغ شدند. دوستی در سوپ کمپل می‌گفت که او هم مشاهده کرده که زن‌های خانه‌دار از آشپزها رو گردانند.
  11. اکثر کسانی که به سینما می‌روند یا علاقمند به مشاهده فیلم‌های سینمایی هستند، به هنرپیشه‌های هم جنس خود علاقه بیشتری نشان می‌دهند تا جنس مخالف. مردم به دنبال آن دسته از ستاره‌های سینمایی هستند که می‌توانند تجلی خود را در آنان بیابند. همین نیرو در تبلیغات هم کارآمد است. وقتی از عکس یک زن استفاده می‌کنید، مردان، تبلیغتان را نادیده می‌گیرند.
  12. عکس‌های رنگی به طور متوسط ۱۰۰ درصد بیشتر از عکس‌های سیاه و سفید در خاطر می‌مانند. به خصوص در سایت اگر عکس‌های تبلیغاتی از یک قالب گرافیکی با رنگ‌بندی‌های متنوع تبعیت کنند، تأثیرگذاری بیشتری دارند مانند سایت دیجی کالا .
  13. نمی‌توانم در برابر وسوسه نقل یک نصیحت خوب درباره عکس تبلیغ، مقاومت کنم:
    1. وقتی تولیدکننده یک محصول ناله می‌کند و آه می‌کشد، آرم کالا را دو برابر بزرگ کن.
    2. اگر سوز و گداز بیشتری نشان داد، عکسی از کارخانه‌اش را نشان بده.
    3. تنها در خطرناک‌ترین موارد باید چهره مدیر کسب‌وکار را بیاوری.
  14. وقتی برای محصولات مورد استفاده در آشپزی تبلیغ می‌کنید، اگر به جای مواد اولیه، عکس یک غذای آماده را نشان دهید، خوانندگان بیشتری جذب خواهید کرد.
برچسب ها

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

بستن