کسب و کار اینترنتی

چگونه کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم ؟

اگر قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی را دارید، مراحل ذکر شده در این مطلب را دنبال کنید

یکسری مراحل اثبات شده وجود دارد که دنبال کردن آن ها هنگام راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی ، موفقیت شما را تضمین می کند. هزاران نفر با دنبال کردن مراحل زیر پاسخ این سئوال که چگونه کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم ؟ را یافته اند و موفق به راه اندازی و رشد مشاغل شان شده اند:

  • پیدا کردن یک نیاز و رفع آن
  • نوشتن محتوای خوبی که باعث فروش شود
  • طراحی و ساخت وبسایتی که استفاده از آن آسان باشد
  • استفاده از موتورهای جستجو برای جذب ترافیک به سایت
  • اثبات خبرگی در انجام کار موردنظر
  • همراهی با مشتریان و مخاطبین از طریق ایمیل
  • افزایش درآمد از طریق بیش فروش و فروش مجدد

این مطلب حاوی نکات مفیدی برای همه افراد از افراد تازه کار گرفته تا کارآفرینان مجرب است و به شما آموزش می دهد که چگونه کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم ؟

مرحله اول: یک نیاز پیدا کرده و آن را رفع کنید

اکثر افرادی که در مراحل اولیه ایجاد کسب و کار اینترنتی هستند، مرتکب این اشتباه می شوند که اول به دنبال یک محصول و بعد یک بازار هستند.

اما لازم است که برای افزایش شانس موفقیت خودتان کار را با پیدا کردن یک بازار شروع کنید. در واقع شما باید به دنبال گروهی از افراد باشید که در تلاش برای یافتن راه حلی برای یک مسئله هستند اما هنوز موفق به یافتن پاسخ قطعی نشده اند. اینترنت باعث شده چنین تحقیقی ساده شود:

از انجمن های آنلاین مختلف بازدید کنید تا متوجه شوید که مردم بیشتر چه سوالاتی می پرسند و به دنبال حل چه مسائلی هستند.

با تحقیق راجع به کلمات کلیدی می توانید کلمات کلیدی که مردم بیشتر راجع به آن جستجو می کنند؛ اما سایت های زیادی به رقابت درباره آن ها نمی پردازند را مشخص کنید.

سعی کنید با بازدید از وبسایت رقبا و یادداشت برداری اقداماتی که برای رفع نیازها انجام می دهند، فعالیت آن ها را بررسی کنید. به این ترتیب می توانید از آنچه آموختید استفاده کرده و محصولی برای بازاری که در حال حاضر وجود دارد ارائه کنید؛ اما این کار را بهتر از رقبا انجام دهید.

مرحله دوم: محتوایی بنویسید که باعث فروش شود

فرمول اثبات شده برای نوشتن محتوایی که باعث تکمیل فرایند خرید توسط افراد و حرکت آن ها در این فرایند از ورود به سایت تا خرید شود، به این صورت است:

  • با نوشتن یک عنوان جذاب، توجه افراد را جلب کنید.
  • مشکلی که محصول شما قرار است حل کند را توضیح دهید.
  • اعتبار خودتان را در حل کردن این مشکل نشان دهید.
  • رضایتنامه مشتریان قبلی را اضافه کنید.
  • راجع به محصولات و مزایای آن ها صحبت کنید.
  • پیشنهاد ارائه کنید.
  • یک تضمین قوی ارائه کنید.
  • مخاطب را تشویق به خرید فوری کنید.
  • درخواست خرید را مطرح کنید.
  • لازم است که در کل محتوای تولیدی بر این امر تاکید کنید که محصولات یا خدمات شما با چه سرعتی قادر به حل مشکلات افراد و بهتر کردن زندگی آنهاست. خودتان را بجای مشتری تصور کرده و از خودتان بپرسید “این پیشنهاد چه مزایایی برای من دارد؟”

مرحله سوم: وبسایت تان را طراحی کرده و بسازید

در کسب و کار اینترنتی ، وقتی که بازار و محصولات موردنظرتان را انتخاب کرده و فرایند فروش را مشخص کردید می توانید طراحی سایت تان را شروع کنید. این طراحی را ساده نگه دارید. برای جلب توجه افراد کمتر از ۵ ثانیه وقت دارید و اگر این فرصت را از دست بدهید افراد از سایت گریز کرده و هرگز برنمی گردند. نکات مهمی که در این مرحله باید رعایت کنید عبارتند از:

  • از یک الی دو فونت ساده به همراه یک پس زمینه سفید استفاده کنید.
  • طراحی سیستم ناوبری و مرور سایت باید ساده و شفاف بوده و در تمام صفحات یکسان باشد.
  • تنها در صورتی از گرافیک، صوت یا ویدیو استفاده کنید که به ارسال پیام مورد نظرتان کمک کند.
  • یک پیشنهاد انتخابی ارائه کنید تا بتوانید آدرس ایمیل افراد را جمع آوری کنید.
  • فرایند خرید را ساده کنید، طوریکه مشتری برای خرید به حداقل میزان کلیک نیاز داشته باشد.
  • سایت شما ویترین آنلاین شماست، آنرا کاربرپسند طراحی کنید.

مرحله چهارم: از موتورهای جستجو برای جذب خریداران هدفمند به وبسایتتان استفاده کنید

تبلیغات پرداختی (پرداخت به ازای کلیک) ساده ترین راه جذب ترافیک به سایت های جدید و نوپا است. استفاده از تبلیغات کلیکی بجای انتظار برای جذب ترافیک غیرپرداختی و طبیعی دو مزیت دارد. اول این که آگهی های سایت شما فورا در صفحه نتایج نمایش داده می شود و دوم این که این تبلیغات امکان تست کردن کلمات کلیدی، عناوین، قیمت ها و روش های فروش مختلف را فراهم می کنند. بنابراین نه تنها سریعاً ترافیک سایت افزایش پیدا می کند بلکه می توانید از تبلیغات پرداختی برای تشخیص کلمات کلیدی که بیشترین نرخ تبدیل را موجب می شوند، استفاده کنید. سپس می توانید این کلمات کلیدی در سراسر وبسایت و متن و کد آن استفاده کنید و در نتیجه رتبه های بهتری در جستجوی غیرپرداختی کسب کنید.

 

مرحله پنجم: خودتان را به عنوان یک کارشناس و متخصص اثبات کنید

مردم از اینترنت برای پیدا کردن اطلاعات استفاده می کنند. حتی در کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه هم با ارائه اطلاعات مورد نظر کاربران به صورت رایگان، موفق به جذب ترافیک بیشتر و کسب رتبه های بهتر در نتایج جستجو می شوید. راز موفقیت در این مرحله این است که لینکی حاوی اطلاعاتی جذاب در سایت های دیگر قرار دهید تا افراد به سایت شما جذب شوند.

  • محتوای تخصصی و رایگان منتشر کنید. سعی کنید انواع مقالات، ویدیوها یا سایر محتوایی که برای افراد مفید است را تولید کنید. این محتوا را در شبکه های اجتماعی یا در بانک های اطلاعات مشاغل منتشر کنید.
  • یک لینک تحت عنوان ” اشتراک گذاری با دوستان” در مطالب مفید سایتتان قرار دهید.
  • خودتان را در شبکه های اجتماعی و انجمن های صنعتی که مخاطبین موردنظرتان در آنجا فعالیت دارند، به عنوان یک متخصص و کارشناس اثبات کنید.
  • به این ترتیب می توانید خوانندگان بیشتری جذب کنید. بعلاوه سایت هایی که مطالب شما را منتشر می کنند، لینکی به سایت شما ایجاد می کنند. موتورهای جستجو به این لینک ها اهمیت می دهند و وجودشان باعث بهبود رتبه سایت می شود.

مرحله ششم: از قدرت ایمیل مارکتینگ برای تبدیل بازدیدکنندگان به خریدار استفاده کنید

با تهیه لیستی از کاربران مایل به عضویت در خبرنامه، در واقع یکی از ارزشمندترین سرمایه های کسب و کار اینترنتی تان را ایجاد می کنید. این مشترکین به شما اجازه ارسال ایمیل را داده اند. این یعنی:

  • شما محصولات یا خدماتی را ارائه می دهید که این افراد به دنبالش هستند.
  • می توانید رابطه ای طولانی مدت با آن ها برقرار کنید.
  • عکس العمل این افراد صددرصد قابل تحلیل و ارزیابی است.
  • بازاریابی ایمیلی نسبت به تبلیغات چاپی، تلویزیونی یا رادیویی ارزانتر و موثر است زیرا این نوع بازاریابی کاملاً هدفمند است.
  • هر فردی که از وبسایت شما بازدید کرده و انتخاب می کند که عضو خبرنامه شود، یک مشتری بسیار راغب محسوب می شود. و هیچ روشی بهتر از ایمیل برای دنبال کردن و همراهی با این افراد وجود ندارد.

مرحله هفتم: درآمد کسب و کار اینترنتی تان را از طریق بیش فروشی و فروش مجدد افزایش دهید

یکی از مهم ترین استراتژی های ایمیل مارکتینگ افزایش ارزش طول عمر مشتری است. حداقل ۳۶ درصد از افرادی که یک بار خرید کرده اند، در صورتیکه به خوبی همراهی و دنبال شوند، مجددا خرید خواهند کرد. در واقع خرید اول سخت ترین بخش کار و البته پرهزینه ترین است. بنابراین سعی کنید درآمدتان را از طریق فروش مجدد و بیش فروش افزایش دهید:

  • محصولاتی را پیشنهاد دهید که مکمل خرید اول باشند.
  • یکسری کوپن الکترونیکی برای تخفیف در خریدهای بعدی به آن ها بدهید.
  • در صفحه تشکر بعد از خرید، محصولاتی مرتبط با خرید صورت گرفته پیشنهاد بدهید.
  • به مشتریان در ازای وفاداری پاداش بدهید تا میزان وفادارای آن ها افزایش پیدا کند.

 

سرعت تغییر و تحول در دنیای اینترنت آنقدر زیاد است که یک ساعت در دنیای آنلاین معادل با حدود پنج ساعت در دنیای واقعی است. اما با این وجود اصول راه اندازی و رشد مشاغل آنلاین موفق همچنان بدون تغییر باقی مانده است. اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی را دارید، مراحل ذکر شده در این مطلب را دنبال کنید و اگر پیش از این هم مدتی در فضای آنلاین مشغول کسب و کار بوده‌اید یک بررسی اجمالی سریع به عمل آورده و مراحلی که احتمالا از قلم انداختید را مشخص کنید. زیرا در صورت انجام اشتباه اصول کار، به موفقیت چندانی دست پیدا نخواهید کرد.

منبع
https://www.entrepreneur.com
برچسب ها

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 17 =

بستن