جستجو برای:
  • دوره ها
    • حساب کاربری
    • سبد خرید
  • بلاگ
 
آرکاد
0

ورود و ثبت نام

دسترسی سریع
  • thank you Copywriting
  • آرکاد
  • آموزش دیجیتال مارکتینگ
  • بلاگ
  • پاکت نامه های اینترنتی : آموزش تهیه لیست ایمیل بازدیدکنندگان
  • پرداخت
  • پشتیبانی
  • تماس با ما
  • جداول قیمت گذاری
  • حساب کاربری
    • علاقه مندی ها
  • درباره آرکاد
  • درباره ما
  • سبد خرید
  • سبد خرید
  • صفحه تشکر پاکت نامه های اینترنتی
  • فروشگاه
  • کتاب الکترونیکی «چگونه با نوشته‌ی خود توجه دیگران را جلب کنیم؟»
  • کسب و کار اینترنتی
  • صفحه اصلی
  • محصولات
  • مقالات
    • کسب و کار اینترنتی
    • دیجیتال مارکتینگ
    • تولید محتوا
    • سئو
    • طراحی سایت
    • ایمیل مارکتینگ
    • شبکه های اجتماعی
  • خرید
    • حساب کاربری
    • سبد خرید
    • پرداخت
  • درباره ما

کپشن اینستا را چگونه بنویسیم تا باعث جذب تعامل فالوورهایمان بشود؟

1397/08/16
ارسال شده توسط تیم آرکاد
شبکه های اجتماعی
2.91k بازدید

خیلی وقت‌ها گفته می‌شود که یک تصویر ممکن است گویای هزاران کلام باشد اما نباید از قدرت بعضی کلمات و واژه‌ها غافل شد. گاهی اوقات نوشتن کپشن‌ زیبا برای اینستاگرام سخت می‌شود. به همین دلیل ما نکاتی برای آسان‌تر شدن کپشن اینستا (Instagram caption) به شما می‌آموزیم.

کپشن اینستا

عجله نکنید

چند پیش نویس تهیه کنید و نظر دوستان یا همکارانتان را درباره آنها بپرسید. هرچند لازم است که محتوا به موقع منتشر شود اما در عین حال باید جذاب هم باشد. اینستاگرام اخیرا الگوریتمش را تغییر داده تا فید کاربران را سازماندهی کرده و مطالبی را به آنها نمایش دهد که برایشان جذابیت داشته باشند. میزان دیده شدن هر پست اینستاگرام بستگی به تعداد لایک‌ها و کامنت‌هایی دارد که آن پست دریافت می‌کند. پس شما هم وقت گذاشته و متن زیبا برای پست تان ایجاد کنید که برای مشتریانتان جذابیت داشته باشد.

به طول کپشن اینستا توجه داشته باشید

طول کپشن برای اینستا می‌تواند تا ۲۲۰۰ کاراکتر باشد (این رقم را با طول کپشن خاص کوتاه توییتر که ۱۴۰ کاراکتر است مقایسه کنید). صرف نظر از طول کپشن اینستا ، کاربران تنها قادر به مشاهده ۳ الی ۴ خط ابتدایی آن هستند و برای مشاهده بقیه متن باید روی More… کلیک کنند. به همین دلیل سعی کنید مهم‌ترین بخش مطلب را در شروع کپشن اینستا قرار دهید تا در معرض دید کاربران باشد.

اما از نوشتن کپشن‌ های طولانی خجالت نکشید. در واقع اینستاگرام می‌تواند رسانه خیلی خوبی برای بازگو کردن ماجراها و داستان‌ها باشد. برای مثال صفحه Humans of New York معمولاً کپشن جدید و طولانی از صحبت‌های افرادی که عکس آنها را منتشر می‌کند، می‌نویسد.

کپشن اینستا

تلاش برای جذب تعامل مخاطبین

همیشه، یک دعوت به اقدام در کپشن‌ ها داشته باشید حتی اگر یک کپشن کوتاه برای اینستا باشد. فالوور تان را تشویق به لایک کردن، کامنت گذاشتن یا share کردن تصاویر کنید.

همچنین می‌توانید از کپشن اینستا برای هدایت کردن مردم به لینک موجود در قسمت بیو استفاده کنید و در آن لینک مربوط به یک محصول یا پست وبلاگی جدید را درج کنید. فقط به خاطر داشته باشید که لینک را تغییر دهید و همواره لینک مربوط به جدیدترین پست را در آن درج کنید. نکته: از لینک‌های کوتاه با قابلیت ردیابی استفاده کنید تا بتوانید مشخص کنید از اکانت اینستاگرام یا یک پست خاص چقدر ترافیک برای سایتتان به دست آمده است.

جملات کوتاه و دلنشین یکی از کلیدهای ساخت کپشن های با تبدیل و نتیجه‌ی بالا است. اگر شما میگوئید که یک کپشن کوتاه برای عکس خودم می نویسم، توجه کنید که افراد روی واژه‌ی more کلیک نمی‌کنند و بقیه کپشن را نمی‌خوانند مگر این که آنها را با یکی دو جمله‌ی آغازین قوی وسوسه کنید. یادتان باشد که با مشتریان یک پلتفرم موبایل سر و کار دارید که صدها پست دیگر برای تعامل در اختیارشان است.

کسانی که می گویند یک کپشن خاص برای عکس خودم یا یک کپشن زیبا برای عکس خودم می خواهم بنویسم به این نکته توجه کنند که بهترین راه برای استفاده بهینه از متن کپشن این است که فقط روی مزیت‌های محصول و خدمات‌شان (و نه ویژگی‌ها) تمرکز کنند.

این مطلب را هم بخوانید  خرید لایک اینستاگرام چه ضررهایی برای برند شما دارد؟

یک geotag هم در کپشن اینستا درج کنید. پست‌ های اینستاگرام که لوکیشن آنها درج شده باشد ۷۹ درصد بیشتر جذب تعامل دارند. اضافه کردن geotag باعث ایجاد یک راه جدید برای پیدا کردن مطالب شما توسط کاربران می‌شود که همین می‌تواند باعث افزایش تعامل مخاطبین شود.

لحن و صدایی خاص برای اینستاگرام خودتان پیدا کنید

هر شبکه اجتماعی لحن و صدایی منحصربفرد دارد. ممکن است روشی که برای توییتر خوب کار می‌کند، برای بازاریابی با اینستاگرام نتیجه خوبی نداشته باشد. در اینستاگرام ، پست‌هایی با لحن سرزنده و بانشاط بهتر کار می‌کنند. حتی در کپشن کوتاه و زیبا سعی کنید ایموجی‌ها و سایر ابزارهای جالب این پلتفرم را امتحان کنید تا لحن و حسی متفاوت برای برندتان ایجاد کنید. اما انتظار نداشته باشید که همان بار اول نتیجه مطلوب را دریافت کنید چون ممکن است ایجاد شخصیت و حسی متفاوت برای برندتان زمانبر باشد.

اگر شما شک دارید که چه چیزی در کپشن برای عکس خودم باید بنویسم، سعی کنید متن مختصری تهیه کنید. بین طول کپشن اینستا و میزان تعامل با پست مربوط به آن ارتباط کمی وجود دارد اما کپشن‌ های کوتاه‌تر اجازه می‌دهند که جلوه‌های بصری کار انتقال پیام را انجام دهند.

اگر تمایل دارید با نکته ها و ترفندهای اینستاگرام آشنا شوید، پیشنهاد میکنم پیج من را در اینستاگرام دنبال کنید.

اشتراک گذاری:
برچسب ها: اینستاگرام
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

خرید لایک اینستاگرام

خرید لایک اینستاگرام چه ضررهایی برای برند شما دارد؟

نرخ تعامل اینستاگرام

۹ نکته جهت بهبود نرخ تعامل اینستاگرام

جذب ترافیک وبلاگ از طریق اینستاگرام

جذب ترافیک برای وبلاگ از طریق اینستاگرام با یک برنامه ریزی آسان

اشتباه در اینستاگرام

۶ اشتباه در اینستاگرام که مانع رشد برند شما می‌شود

کمپین بازاریابی اینستاگرام

۹ نکته برای ایجاد کمپین‌های بازاریابی موفق در اینستاگرام

اینستاگرام مارکتینگ

اینستاگرام مارکتینگ

قدیمی تر چگونه با موبایل عکس برای پست اینستاگرام بگیریم؟
جدیدتر تبلیغات اینستاگرام را چگونه ایجاد کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:

مطالب پربازدید

  • طراحی صفحه اصلی سایت ۲۸ نمونه از برترین طراحی‌ های صفحه اصلی سایت
  • آموزش نحوه برنامه ریزی برای شروع یک کسب و کار اینترنتی
  • تحقیق کلمات کلیدی تحقیق کلمات کلیدی را چگونه در ۳ مرحله ساده انجام دهید؟
  • استراتژی کسب و کار اینترنتی ۵ گام مهم استراتژی بازاریابی اینترنتی چیست؟
  • اتوماسیون بازاریابی اتوماسیون بازاریابی چیست و چطور می توان از آن استفاده کرد؟
  • سئو داخلی یا سئو on page سئو داخلی چیست؟ (آموزش کامل سئو on page)
  • تجارت دانش چیست؟ تجارت دانش چیست؟
  • الگوریتم اینستاگرام الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می کند؟
  • لینک خارجی لینک خارجی (External link)؛ عاملی مهم در بهبود سئو سایت‌ها
  • مطالعه بازار هفت دلیل اهمیت تحقیقات بازار برای کسب و کارها
محصولات
  • آموزش سئو تکنیکال
    آموزش سئو تکنیکال
  • گاراژ دیجیتال گوگل
    گاراژ دیجیتال گوگل
درباره آرکاد

جدیدترین مطالب و آموزش ها در زمینه کسب و کار اینترنتی را در سایت آرکاد مشاهده کنید.

Arkad.ir
  • اصفهان خیابان باغ دریاچه کوچه بهار پلاک 7
  • 09338874808
  • 03145227366
  • arkad.biz@gmail.com
دسترسی سریع
  • آموزش سئو
  • سئو داخلی
  • سئو تکنیکال
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • ایمیل مارکتینگ
  • اینستاگرام مارکتینگ
  • اتوماسیون بازاریابی
دسته‌ها
  • ایمیل مارکتینگ (۱۱)
  • بهینه سازی سایت (۱۲)
  • تولید محتوا (۲۸)
  • دیجیتال مارکتینگ (۲۸)
  • سئو (۴۸)
  • شبکه های اجتماعی (۲۰)
  • طراحی سایت (۱۰)
  • کسب و کار اینترنتی (۱۹)
تمامی حقوق برای سایت آرکاد محفوظ می باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت