اینستاگرام مارکتینگ
شبکه اجتماعی اینستاگرام از زمان شروع فعالیتش در تاریخ ۶ اکتبر سال ۲۰۱۰ طوفانی در جهان به پا کرد. در حال حاضر تقریباً هر فردی را میتوان در این پلتفرم پیدا کرد از اینرو اینستاگرام مارکتینگ انتخاب بسیاری از کسب و کارهای موفق است.
ممکن است شما هم از جمله افرادی باشید که مطمئن نیستند یا اطلاع ندارند که آیا اینستاگرام برای تبلیغ برندشان مناسب هست یا خیر. قبل از ورود به اینستاگرام مارکتینگ به این آمار و ارقام توجه کنید:
- اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر فعال در ماه دارد
- ۶۰ درصد از بزرگسالانی که به اینترنت دسترسی دارند، از اینستاگرام استفاده میکنند
- ۸۰ درصد از کاربران این شبکه خارج از امریکا هستند
- ۲۵ میلیون پروفایل بیزنسی در اینستاگرام وجود دارد
- ۵۰ درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک کسب و کار را دنبال میکنند و ۶۰ درصد اعلام کرده اند که از طریق این پلتفرم با محصولات یا خدمات یک برند آشنا شده اند
کاملاً واضح و مشخص است که در حال حاضر تنها کاربرد اینستاگرام ، کاربردهای شخصی نیست. این پلتفرم در حال حاضر یک پلتفرم جهانی و سراسری است که به برندها امکان ایجاد شخصیت انسانی برای محتوای تولیدی خودشان، استخدام استعدادهای جدید، نمایش محصولاتشان و الهام بخشیدن به مخاطبینشان را میدهد.
بواسطه اینستاگرام مارکتینگ ، کاربران اینستاگرام علاوه بر فعال بودن، با برندها هم تعامل دارند. این اپلیکیشنِ به اشتراک گذاری عکس و ویدیو ، خیلی سریع تبدیل به یکی از برترین شبکههای اجتماعی شد. بیش از نیمی از کاربران فعال اینستاگرام هر روز به این پلتفرم سر میزنند و ۳۵ درصدشان اعلام کرده اند که چند بار در روز به آن سر میزنند.
اینستاگرام مارکتینگ میتواند به افزایش آگاهی از برندها و معرفی محصولات جدید هم کمک کند. ۷۰ درصد از کاربران اینستاگرام برای جستجوی یک برند در این پلتفرم وقت صرف میکنند. اینستاگرام به شما اجازه میدهد که برند و محصولات خودتان را به روشی دوستانه و بدون نیاز به hard selling[1] تبلیغ کنید.
امیدواریم که این آمار و ارقام شما را متقاعد به استفاده از این پلتفرم کرده باشند اما ممکن است باز هم اطلاع نداشته باشید که چطور و از کجا اینستاگرام مارکتینگ را شروع کنید. ما هم با اشراف به این که ممکن است شروع کار با این پلتفرم سختیهایی داشته باشد، این آموزش صفر تا صد بازاریابی در اینستاگرام را برای شما آماده کردهایم. برای مشاهده مطلب کامل هر بخش بر روی لینک درون پاراگراف کلیک کنید. پس تا انتهای این آموزش تخصصی اینستاگرام با ما همراه باشید!
چگونه یک اکانت اینستاگرام از نوع بیزینسی ایجاد کنیم؟
برای ورود به اینستاگرام مارکتینگ ابتدا باید یک اکانت یا پروفایل موفق در اینستاگرام ساخته و آنرا مدیریت کنید. سپس سعی کنید که به صورت منظم و طبق اصول اینستاگرام به تولید و انتشار پست بپردازید و اکانت اینستاگرام تان را به روز نگه دارید تا فالوورهای تان همیشه شما را دنبال کرده و با شما در تعامل باشند.
پست اینستاگرام تان شامل چه نوع محتواهائی می تواند باشد؟
در قدم بعدی بازاریابی در اینستاگرام باید شروع به پست کردن محتوایی جذاب کنید. اینستاگرام به شما اجازه میدهد که چندین نوع محتوا از جمله عکس ، ویدیو ، استوری و لایو منتشر کنید. در این مطلب در مورد انواع محتواها در پست اینستاگرام و روشهای ایده آل تشویق افراد به تعامل، صحبت کردهایم.
چگونه با موبایل عکس برای پست اینستاگرام بگیریم؟
شما میتوانید با استفاده از موبایلی که همین حالا در دست دارید، عکسهایی خیره کننده بگیرید که مخاطبینتان آنها را بپسندند. اما برای ثبت تصاویر زیبا جهت افزایش فالوورها و تعاملات آنها در اینستاگرام بهتر است با نکات بسیاری مانند “از قانون عدد ۳ پیروی کنید؟” آشنا شده و عکس برای پست اینستاگرام تان بگیرید. درآموزش ۰ تا ۱۰۰ اینستاگرام حتی اصول عکس گرفتن هم مطرح میشود.
هشتگ های اینستاگرام چرا مهم هستند؟
هشتگ به کلمات یا عبارات کلیدی گفته میشود که بدون فاصله نوشته میشوند و یک علامت # قبل از آنها قرار میگیرد. عموما از هشتگ ها برای موضوعات مختلف مانند #دیجیتال_مارکتینگ #اینستاگرام_مارکتینگ استفاده میشود و راه خیلی خوبی برای دیده شدن محتوا هستند. هشتگ های اینستاگرام ، پستهای مربوط به کاربران مختلف را در یک فید جمع میکنند و شما می توانید پست هایی با یک هشتگ مشترک را یکجا مشاهده کنید. هشتگ ها از موضوعاتی هستند که در یک مشاوره بازاریابی اینستاگرام خیلی بر روی آنها تاکید میشود.
الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می کند؟
وقتی الگوریتم اینستاگرام در حال تصمیم گیری برای محل نمایش پست جدید شما در فید فالوورهایتان است و اینکه این پست را چقدر بالاتر از بقیه پست ها نمایش دهد، اول به تعداد کمی از فالوورهایتان آنرا نمایش می دهد سپس ارزیابی می کند که پست شما با چه سرعتی دیگران را جذب می کند (تعداد لایک و کامنتها در یک بازه زمانی).
بعد ارتباط بین اکانت شما و اکانت مخاطب را بررسی می کند یعنی میزان جذب (تعامل) مخاطب به پست های قبلی، میزان share کردن پست های قبلی شما و حتی استوری های اینستاگرام ، در محل نمایش پست شما در فید مخاطب تاثیر گذار هستند.
چگونه یک استراتژی اینستاگرام مارکتینگ ایجاد کنیم؟
برای موضوعات مهمی مانند شناخت مخاطبین، تحلیل رقبا، ایجاد یک تقویم محتوا ، یکپارچه سازی برند، افزایش فالوور و تبدیل فالوور به مشتری نیاز است یک استراتژی بازاریابی اینستاگرام ایجاد کنیم، تا بتوانیم متمرکز به سمت اهدافمان در بازاریابی اینستاگرام پیش برویم و به فروش بهتر در اینستاگرام دست بیابیم.
کپشن اینستاگرام را چگونه بنویسیم تا باعث جذب تعامل فالوورهایمان بشود؟
کپشن متنی است که شما تایپ می کنید و در زیر پست شما نمایش داده میشود. گاهی اوقات نوشتن کپشن های برجسته و قابل توجه برای اینستاگرام سخت میشود. ابتدا یک پیش نویس بنویسید سپس وقت بگذارید و آنرا کامل کنید. کپشن اینستاگرام حداکثر ۲۲۰۰ کارکتر می تواند باشد. توجه داشته باشید که کپشن تان باید باعث تعامل فالوورهایتان بشود. در انتها نیز سعی کنید از آنها دعوت به یک اقدام بکنید، مانند نوشتن پاسخی در کامنت یا خرید یک محصول، این یک راهکار افزایش فروش در اینستاگرام است.
هشت روش برای افزایش تعامل مخاطبین در شبکه های اجتماعی
اگر تجربه بازاریابی با اینستاگرام را داشته باشید، قطعاً مطلع هستید که جذب مشارکت و افزایش تعامل مخاطبین کار سادهای نیست.
بزرگترین اشتباهی که ممکن است افراد هنگام فعالیت در شبکههای اجتماعی مرتکب شوند این است که تصور کنند انتشار مطلب به تنهایی کافی است. اما به هیچ وجه این طور نیست. مدیریت یک اکانت اینستاگرام مستلزم این است که با استراتژیهای مناسب، فالوورهای فعلی را مشغول کرده و همزمان به دنبال جذب فالوورهای جدید به پیج خودتان باشید و این یکی از ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام است.
افزایش فالوور اینستاگرام تان با ۷ راه سریع و آسان
در حال حاضر اینستاگرام تبدیل به یکی از مهم ترین پلتفرم ها برای بازاریابی شبکه های اجتماعی شده و دلیل آن هم وجود یک میلیارد کاربر در اینستاگرام و داشتن نرخ تعامل بسیار بیشتر از فیسبوک و توئیتر است. اما به لطف تک منظوره بودن و استفاده آسان اینستاگرام ، کاربر فقط با چند اشاره به مطلب مورد نظرش دسترسی پیدا می کند و این یکی از مزایای اینستاگرام است.
بنابراین در اینستاگرام فرصت های خوبی برای برندها وجود دارد اما چطور باید از این فرصت ها استفاده و در وهله اول فالوورها را افزایش داد؟ با ما در این مطلب همراه باشید تا ۷ نکته بسیار مفید را در رابطه با چگونگی جذب افراد و افزایش فالوور اینستاگرام بیاموزید که یکی از موارد اولیه آموزش فروش در اینستاگرام میباشد.
تبلیغات اینستاگرام را چگونه ایجاد کنیم؟
اینستاگرام مارکتینگ بدون تبلیغات شاید کامل نشود، از آنجا که تبلیغات اینستاگرام مثل سایر پستها در فید کاربران نمایش داده میشوند، مانند سایر تبلیغات آزار دهنده نیستند.
برای ایجاد یک آگهی ابتدا میبایستی یکی از پستهای اینستاگرام تان را که تمایل به تبلیغ آن دارید انتخاب کرده و سپس تنظیمات تبلیغات اینستاگرام را از طریق پلتفرم تبلیغاتی فیسبوک انجام دهید. مقاله تبلیغات اینستاگرام سایت آرکاد شاید صفر تا صد تبلیغات در اینستاگرام نباشد ولی نکات خوبی در آن وجود دارد.
یکی از فاکتورهایی که بر روی قیمت اینستاگرام مارکتینگ تاثیرگذار است هزینه های تبلیغات اینستاگرام است.
ترفند های اینستاگرام که کمتر کسی از آنها اطلاع دارد
یک کارشناس اینستاگرام مارکتینگ باید با ترفند های اینستاگرام آشنا باشد. در این مطلب ۱۴ ترفند که کمتر کسی با آنها آشناست را مرور میکنیم تا حداکثر بهره را از این پلتفرم ببرید.
نتیجهگیری
با توجه به یک میلیارد کاربر فعال اینستاگرام ، نمیتوان قدرت آن را دست کم گرفت. این اپلیکیشن که در گذشته یک اپلیکیشن ساده برای به اشتراک گذاری عکس بود، حالا تبدیل به یک شبکه اجتماعی فراگیر شده که امکان مشاهده و کاوش هویت تصویری یک شرکت را برای کاربران فراهم کرده است.
کاربران اینستاگرام به کیفیت محتوا اهمیت میدهند. برای اینستاگرام مارکتینگ ، تصاویر و ویدیوهایی تولید کنید که اطلاعاتی جالب و جذاب در اختیار مخاطبین شما قرار دهند یا برندتان را به شیوهای جدید و منحصربفرد به نمایش بگذارند. با نوشتن کپشنهای جذاب محتوای تولیدی خودتان را بهینه سازی کنید.
شاید ایجاد و حفظ پلتفرمی که هویت بصری برند شما را به تصویر بکشد، دشوار به نظر برسد. اما اینستاگرام انجام این کار را سرگرم کننده و آسان کرده است. جهت ایجاد حداکثر بهره وری برای استراتژی بازاریابی خودتان در اینستاگرام ، این راهنمای گام به گام بازاریابی اینستایی را دنبال کنید سپس محصولات پرفروش در اینستاگرام را شناسائی نموده واقدام به بازاریابی و فروش آنها بکنید. هرگز از ربات اینستاگرام مارکتینگ استفاده نکنید که اینستاگرام بصورت هوشمندانه تشخیص داده و شما را جریمه میکند.
[۱] تبلیغ یا کمپینی که از پیام فروشی مستقیم، آشکار و باتاکید زیاد استفاده میکند.
دیدگاهتان را بنویسید