کپشن اینستا را چگونه بنویسیم تا باعث جذب تعامل فالوورهایمان بشود؟
خیلی وقتها گفته میشود که یک تصویر ممکن است گویای هزاران کلام باشد اما نباید از قدرت بعضی کلمات و واژهها غافل شد. گاهی اوقات نوشتن کپشن زیبا برای اینستاگرام سخت میشود. به همین دلیل ما نکاتی برای آسانتر شدن کپشن اینستا (Instagram caption) به شما میآموزیم.
عجله نکنید
چند پیش نویس تهیه کنید و نظر دوستان یا همکارانتان را درباره آنها بپرسید. هرچند لازم است که محتوا به موقع منتشر شود اما در عین حال باید جذاب هم باشد. اینستاگرام اخیرا الگوریتمش را تغییر داده تا فید کاربران را سازماندهی کرده و مطالبی را به آنها نمایش دهد که برایشان جذابیت داشته باشند. میزان دیده شدن هر پست اینستاگرام بستگی به تعداد لایکها و کامنتهایی دارد که آن پست دریافت میکند. پس شما هم وقت گذاشته و متن زیبا برای پست تان ایجاد کنید که برای مشتریانتان جذابیت داشته باشد.
به طول کپشن اینستا توجه داشته باشید
طول کپشن برای اینستا میتواند تا ۲۲۰۰ کاراکتر باشد (این رقم را با طول کپشن خاص کوتاه توییتر که ۱۴۰ کاراکتر است مقایسه کنید). صرف نظر از طول کپشن اینستا ، کاربران تنها قادر به مشاهده ۳ الی ۴ خط ابتدایی آن هستند و برای مشاهده بقیه متن باید روی More… کلیک کنند. به همین دلیل سعی کنید مهمترین بخش مطلب را در شروع کپشن اینستا قرار دهید تا در معرض دید کاربران باشد.
اما از نوشتن کپشن های طولانی خجالت نکشید. در واقع اینستاگرام میتواند رسانه خیلی خوبی برای بازگو کردن ماجراها و داستانها باشد. برای مثال صفحه Humans of New York معمولاً کپشن جدید و طولانی از صحبتهای افرادی که عکس آنها را منتشر میکند، مینویسد.
تلاش برای جذب تعامل مخاطبین
همیشه، یک دعوت به اقدام در کپشن ها داشته باشید حتی اگر یک کپشن کوتاه برای اینستا باشد. فالوور تان را تشویق به لایک کردن، کامنت گذاشتن یا share کردن تصاویر کنید.
همچنین میتوانید از کپشن اینستا برای هدایت کردن مردم به لینک موجود در قسمت بیو استفاده کنید و در آن لینک مربوط به یک محصول یا پست وبلاگی جدید را درج کنید. فقط به خاطر داشته باشید که لینک را تغییر دهید و همواره لینک مربوط به جدیدترین پست را در آن درج کنید. نکته: از لینکهای کوتاه با قابلیت ردیابی استفاده کنید تا بتوانید مشخص کنید از اکانت اینستاگرام یا یک پست خاص چقدر ترافیک برای سایتتان به دست آمده است.
جملات کوتاه و دلنشین یکی از کلیدهای ساخت کپشن های با تبدیل و نتیجهی بالا است. اگر شما میگوئید که یک کپشن کوتاه برای عکس خودم می نویسم، توجه کنید که افراد روی واژهی more کلیک نمیکنند و بقیه کپشن را نمیخوانند مگر این که آنها را با یکی دو جملهی آغازین قوی وسوسه کنید. یادتان باشد که با مشتریان یک پلتفرم موبایل سر و کار دارید که صدها پست دیگر برای تعامل در اختیارشان است.
کسانی که می گویند یک کپشن خاص برای عکس خودم یا یک کپشن زیبا برای عکس خودم می خواهم بنویسم به این نکته توجه کنند که بهترین راه برای استفاده بهینه از متن کپشن این است که فقط روی مزیتهای محصول و خدماتشان (و نه ویژگیها) تمرکز کنند.
یک geotag هم در کپشن اینستا درج کنید. پست های اینستاگرام که لوکیشن آنها درج شده باشد ۷۹ درصد بیشتر جذب تعامل دارند. اضافه کردن geotag باعث ایجاد یک راه جدید برای پیدا کردن مطالب شما توسط کاربران میشود که همین میتواند باعث افزایش تعامل مخاطبین شود.
لحن و صدایی خاص برای اینستاگرام خودتان پیدا کنید
هر شبکه اجتماعی لحن و صدایی منحصربفرد دارد. ممکن است روشی که برای توییتر خوب کار میکند، برای بازاریابی با اینستاگرام نتیجه خوبی نداشته باشد. در اینستاگرام ، پستهایی با لحن سرزنده و بانشاط بهتر کار میکنند. حتی در کپشن کوتاه و زیبا سعی کنید ایموجیها و سایر ابزارهای جالب این پلتفرم را امتحان کنید تا لحن و حسی متفاوت برای برندتان ایجاد کنید. اما انتظار نداشته باشید که همان بار اول نتیجه مطلوب را دریافت کنید چون ممکن است ایجاد شخصیت و حسی متفاوت برای برندتان زمانبر باشد.
اگر شما شک دارید که چه چیزی در کپشن برای عکس خودم باید بنویسم، سعی کنید متن مختصری تهیه کنید. بین طول کپشن اینستا و میزان تعامل با پست مربوط به آن ارتباط کمی وجود دارد اما کپشن های کوتاهتر اجازه میدهند که جلوههای بصری کار انتقال پیام را انجام دهند.
اگر تمایل دارید با نکته ها و ترفندهای اینستاگرام آشنا شوید، پیشنهاد میکنم پیج من را در اینستاگرام دنبال کنید.
دیدگاهتان را بنویسید