آیا برای نوشتن عنوان تبلیغ تان این ۱۲ نکته مهم را می دانید؟
1396/04/26
ارسال شده توسط تیم آرکاد
2.12k بازدید
به طور متوسط مردم، عناوین و شعارها را پنج برابر متن تبلیغ ها مطالعه می کنند. در نتیجه اگر عنوان شما منجر به فروش کالایتان نشود، ۹۰% پولتان را به هدر داده اید. به خصوص در بازاریابی اینترنتی عنوان تبلیغ نقش مهمی را بعهده دارد.در اینجا به ۱۲ نکته مهم اشاره نموده ام که به کار بردن آنها، باعث جذاب تر شدن عناوین تبلیغاتی شما خواهد شد و عنوان جذاب تبلیغ، در محتوای سایت یا ایمیل، درصد کلیک و مشاهده متن تبلیغاتی را افزایش داده و باعث پیشرفت بازاریابی اینترنتی شما خواهد شد.
- عنوان های اثربخش و موفق آنهایی هستند که قول منفعتی را به خواننده بدهند؛ مانند شستشوی تمیزتر، مصرف بنزین کمتر، خلاصی از جوش های صورت و خرابی کمتر دندان ها. مجله ای را ورق بزنید یا از سایت های اینترنتی بازدید کنید و تعداد تبلیغ هایی را که در عنوان هایشان منفعتی را به شما قول می دهند بشمارید!
- عنوان های تبلیغاتی که حاوی خبرند، مطمئن و نتیجه بخش به شمار می روند. خبر می تواند آگاهی دادن درباره یک محصول جدید، بهبود کیفی در یک کالای قدیمی یا راه جدیدی برای استفاده از کالای قدیمی باشد . به طور متوسط تبلیغ های دارای خبر، ۲۲ درصد بیش از تبلیغ های بدون خبر در خاطر خوانندگان می مانند .
اگر آنقدر خوش شانس هستید که خبری برای اعلام کردن دارید، آنرا در متن تبلیغ دفن نکنید؛ جایی که نود درصد مردم نمی خوانند. با صدای بلند و رسا آنرا درعنوان مورد نظرتان بیان کنید. همچنین از کلمات مفید و آزمایش شده ای چون جذاب، معرفی، اینک و ناگهان، روی گردان نباشید. - عنوان های تبلیغی که اطلاعات مفیدی را به خواننده عرضه می دارند، مانند “چگونه دوستانی بیابیم و بر مردم تاثیر بگذاریم.”، بیش از حد میانگین، خواننده را به خود جلب می کنند.
- توصیه می کنم که نام محصول را در عنوان تان بیاورید. اگر چنین نکنید، هشتاد درصد خوانندگان (که متن تبلیغ را نمی خوانند) هرگز نمی فهمند که شما چه محصولی را تبلیغ می کنید.
- اگر کالایی را تبلیغ می کنید که تنها توسط گروه کوچکی از مردم خریداری میشود، کلمه ای را در عنوان بیاورید که آنها را پای تبلیغ تان بنشاند؛ مثل آسم، شب ادراری، زنان بالای سی و پنج سال .
- اشاره های مشخص بهتر از کلی گویی است . وقتی تحقیقات نشان دادند که خریداران معمولی بر این باورند که فروشگاه های زنجیره ای سیرز روباک ۳۷ درصد فروشش سود می برد، دیوید اگیلوی عنوان یک تبلیغ را برای آنها اینگونه نوشت : “سیرز ۵ درصد سود می برد”. این پیام مشخص، بسیار قانع کننده تر از آن بود که گفته میشد ” سود سیرز کمتر از آنی است که شما فکر می کنید” یا اشاره مبهم دیگری .
- وقتی عنوان تبلیغ تان را داخل علامت نقل قول بگذارید، میزان یادآوری را به طور متوسط ۲۸ درصد بالا می برید.
- وقتی در سایتی تبلیغ میکنید که شهر محل ارائه خدمات یا محصول تان مهم است مانند تبلیغ یک فست فود، اگر نام شهر را در عنوان بیاورید، نتایج بهتری کسب خواهید کرد. مردم علاقه وافری به اتفاقات پیرامون محل زندگی شان نشان می دهند.
- از کلمات احساسی استفاده کنید. یک روان شناس، صدها کلمه را به طور لحظه ای روی پرده، نمایش داد و از وسیله ای الکتریکی برای سنجش واکنش های احساسی بهره جست. نمرات بالایی به کلمه “عزیزم” اختصاص یافت. بنابراین توصیه می کنم از این کلمه مخصوصا در ایمیل های تبلیغاتی استفاده کنید .
- برخی از تبلیغ نویسان عنوان های حیله گرانه ای می نویسند؛ جملات دو پهلو، ایهام، و مبهمات دیگر. به این ترتیب، به نتیجه کار لطمه می زنند. در یک سایت تبلیغاتی، تبلیغ شما باید حداقل با ده ها تبلیغ دیگر رقابت کند و بازدیدکنندگان به سرعت از این جنگل عبور می کنند. عنوان انتخابی شما باید خیلی کوتاه و مثل یک پیامک، مقصود شما را به خواننده منتقل کند.
- برخی عنوان ها “کور” ند. آنها نمی گویند محصول چیست، یا به چه درد شما می خورد. آنها ۲۰ درصد پائین تر از حد متوسط، قابل یادآوری هستند.
- از آنجا که عنوان ها بیش از هر چیز دیگری در موفقیت یا ناکامی یک تبلیغ نقش دارند، احمقانه ترین کارها انتشار یک تبلیغ، بدون هیچ عنوانی است: “یک زیبای بی سر”. و اگر علاوه بر عنوان تبلیغ از یک عکس تبلیغی هم استفاده میکنید مانند اینستاگرام ، سعی کنید از ترتیبی که ذهن پذیرای آن است پیروی کنید، یعنی از بالا به پائین ابتدا عکس، سپس عنوان و بعد از آن متن مورد نظرتان را در کامنت اینستا بنویسید.
برچسب ها: تبلیغ نویسی
دیدگاهتان را بنویسید